Duurzame mobiliteit

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Haas
Car: Megane RS

Riël Notermans schreef:Verder vraag ik me af of er uberhaupt psychotherapeuten bestonden toen de auto uitgevonden werd :p
:lol:
pierre

Luco/Alpine-racer schreef:
pierre schreef:riel wrote :
1.De mobiliteit blijkt voor mensen een belangrijk facet te zijn van het welbevinden.

2. De menselijke psyche werd door de auto veranderd.

1. volgens mij is de auto niet goed voor het welbevinden, ik voel me lekkerder op de fiets of als ik loop, veel minder stress.
economisch wel onmisbaar.

2. de psyche is nog steeds hetzelfde, psychoterapeuten behandelen nog steeds dezelfde mensen met dezelfde menselijke problemen
en wanneer gaan ze jouw behandelen piere :lol: :p
ik ben uitbehandeld Luco :lol:
Haas
Car: Megane RS

uitbehandeld of opgegeven? :P
pierre

mijn antwoord op topic is duurzame mobiliteit maakt gebruik van non-fossiele brandstoffen want die raken op, dus biologisch geproduceerde brandstoffen of waterstofgeneratie door getijdewerking, in feite is het allemaal zonnenergie in een of andere omvorming, totdat de natuurkunde nieuwe inzichten krijgt in het Universum en structuur en dus andere manieren van energieomvorming.

perpetuum mobile gaat uit van een statisch universum en is onmogelijk behalve in een andere ruimte tijd constructie.

Last edited by pierre on Mon May 21, 2007 10:38 pm; edited 2 times in total
Riël
Über-Spammer

pierre schreef:in feite is het allemaal zonnenergie in een of andere omvorming
Dat is wel een goeie ja, hier geef ik je gelijk in.

Maar denk ook aan andere bronnen van energie die in meer of mindere maten voor huidige omstandigheden zorgen, bijvoorbeeld de aardmassa, kinetische energie van rotatie en omloop rond de zon, en warmte in de aardkern. Getijdewerking heeft weer met de massa van de maan te maken.
pierre

zwaartekracht gerelateerde energie kunnen we nog niet aanspreken, men zegt wel dat UFO's zwaartekracht motoren hebben, die hun eigen zwaartekracht veld genereren, voordeel is een onbeperkte acceleratiesnelheid en onbeperkte G krachten bv. 1000 G mogelijk zijn zonder plat gedrukt te worden, alsof je valt in je eigen zwarte gat.

warmte in aardkern is direct aanspreekbaar, maar meeste politici zijn met ego bezig denk ik, zeer goed alternatief, stoom opwekken, elektra etc.

ik wacht op nieuwe natuurkunde, maar weet niet of ik er dan nog ben.
Riël
Über-Spammer

Hmm, dat pletgedrukt worden heeft meer met massatraagheid te maken lijkt mij :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Strijder

jiggy schreef:
Strijder schreef:Er zijn de warmtepompen.
in de winter warmte uit de grond trekken en in de zomer terug stoppen.

En er is al een cv ketel die ook stroom opwekt uit de ketel voor je huisinstallatie.
jah klopt op het project waar ik nu zit hebben we ook twee warmtepompen.
toch niet bij jorritsma? :D
Riël
Über-Spammer

Cartrinus Jepma, hoogleraar Duurzame Energie in Groningen en voorzitter van het platform, stelt dat vlakbij Nederland ongeveer de helft van de totale Europese CO2-uitstoot plaatsvindt. Met het grote gasveld in Slochteren heeft Nederland de grootste CO2-opslagcapaciteit van West-Europa.
Nederland als braafste jongetje van de klas kan dus CO2 van de andere EU-partners opslaan. Goed idee ! Tenminste als dat niet gefinancierd moet worden door de Nederlandse belastingbetaler, maar met de goede VOC-handelsgeest (in de oren van Links een vloek) er door de buitenlandse partners vet voor betaald wordt…
Echter…

De Nederlandse Aardoliemaatschappij runt al diverse projecten, waar met gigantische compressoren Russisch (!) aardgas terug de lege aardgasvelden in wordt gepompt. En dat is nu de echte goede handelsgeest. Verkoop je gas voorlopig aan het buitenland op langdurige contracten voor een hogere prijs, daar waar je met een goedkoper Russisch bulkcontact hoogwaardig gas kunt injecteren in poreuze lagen. Gas aftappen en een honderd meter verder ander gas er in pompen.. O.a bij Grijpskerk en Langelo heeft de NAM installaties voor de ondergrondse opslag van aardgas. Maar je moet er wel de opslagruimte voor hebben !

Dat impliceert, dat de ‘mogelijkheid tot opslag’ goud waard is. Nu zal elk weldenkend mens, echter niet vriend Jepma, er de voorkeur aan geven om hoogwaardige bergplaatsen te bestemmen voor hoogwaardige opslag. Die plaatsen misbruiken voor de opslag van CO2 is te vergelijken met het opbergen van poep in een gouden doosje. Weer typisch links gedacht. Nam, onder maatschappelijke druk, is bijna wel verplicht mee te doen. Hadden we Zalm nog maar in de plaats van onze Boskabouter. Zalm was ook ten aanzien van het boren ‘in’ de Waddenzee (maar eigenlijk was dat een zijwaartse exploratieboring vanaf het vasteland….; alleen de proefboring van 2 weken gaat lokaal..) een heel stuk nuchterder dan de linkse milieumaffia. Overigens las ik een leuk rapport over de uitstoot van een tijdelijk proef-boorplatform versus de verontreiniging van de Waddenzee door de pleziervaart qua geloosde stront en dieseldampen van hun bootjes..

Nederland moet zeer behoedzaam omgaan met zijn ‘opberglokaties’, Te weten de poreuze gesteenten en lagen voor gas, en niet te vergeten de zoutkoepels waar Akzo-Nobel sinds jaar en dag zijn zout uithaalt… We zullen hoe dan ook een nucleair tijdperk betreden. En ook daar speelt straks ondergrondse opslagmogelijkheid een cruciale rol. En dat is beter in de handen van visionaire pragmatici, dan in de handen van geitensokkenbreiers…
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Xabre
Car: 19 16V

Ja, ik las het vanmorgen al in de Azijnbode :)
Trust me. I know what I'm doing.
RoyH

Ach alle linkse mongolen zijn nu nog stenen aan het gooien in Berlijn... alles voor een betere wereld he. (N)
Reno-loos
Plaats reactie