Volkswagen unleashed a MONSTER upon the world today at the Wörthersee 2007 show. This GTI produces 650hp and 530 lb/ft of torque and does 201mph. 0-60 is an incredible 3.7 seonds. VW managed to squeeze in the W12 engine from the Phaeton behind the driver's seats. Yes, this is a mid engined GTI. About the only thing they kept stock are the headlights and the hood. Don't expect to see this at the dealer showroom anytime soon however as it's simply a one off custom made specifically for the show.
PRESS RELEASE:
Volkswagen Golf GTI W12 650
Showtime at the Wörthersee
Leave conventions behind and let ypur passion awake - since thebeginning these were the roots of the GTI idea. Until today they got more than 1.67 million drivers into their spell. Long has the Golf GTI been an icon. A mark for itself.
Since 1982 Golf GTI celebrate it annually in the Austrian Land at the Wörthersee. Thousands come.Volkswagen placed a Golf before them: the Golf GTI W12-650 showcar. This sports car is a inclination before the GTI friends at the Wörthersee, people for whom the GTI is a myth.
Stronger, broader, faster
A Golf was never stronger, broader or faster. It seems that the Golf GTI W12-650 comes directly from the racing course. A Golf that runs like the Pace Car of the 24 hours of Le Mans. Its name means: W12-Zylinder, 650 HP (477 KW with 6.000 rpm). A Showcar, not more, not less. Nevertheless it shows what enormous potential the Golf has to offer.
3.7 seconds, 325 km/h, 750 Newtonmeters
Its 6,0 Liter Biturbo engine is longitudinal and placed directly behind the driver and the front seat passenger. The Golf GTI W12-650 differentiate itself in this way from the classical central engine car. A 6-speed automatic transmission transfers 750 Newtonmeters (at 4.500 rpm) to the rear axle. It catapults the Golf GTI W12-650 to 100 km/h in 3.7 seconds. With a maximum speed of 325 km/h the Golf GTI W12-650 leaves behind nearly all of the world's supercars.
Width 1.88 m, 235er tire in front, 295er tire in the back
Automotive engineers and designers united under Volkswagen Golf GTI W12 650
its 1.88 meters (series: 1.76 meters) spread and 1.42 meters (series: 1.50 meters) flatten body. The chassis components of the Golf GTI W12-650 were adapted directly from supersports cars. The wheels are of course made from a light alloy and because of the gigantic wheel dimensions a specialy engineered tire had to be made.
70 millimeters lower, 160 millimeters broader
The goal was clearly defined - despite the partially dramatic technical changes the study should
remain completely clear that this is a Golf GTI. Therefore as much parts as possible were taken from tha classical GTI like: the headlights, the doors, the front hood and the tail lamps. The axles were pushed 70 millimeters into the body.
The largest problem was to supply the 6-litre central engine with sufficient air and to produce sufficient drift at the rear axle without watering the silhouette of the Golf GTI W12-650. Therefore the C-columns were re-designed in such a way that they lead air to the engine. The rear side windows run inward, so that two channels develop between the disks and the C-columns on the left and on the right to drive air to the engine.
The Carbon fiber roof is a diffuser
Innovative building of the body also prevented that the lines of the Golf GTI W12-650 to get ruined by a putting on a roof wing. The study carries the wing inward. The roof is part of an enormous diffuser, which provides sufficient drift to the rear axle. It's made from carbon fiber and leads air under the normal tail spoiler.
Interior with racing ambitions
The leather is Alcantara. On the middle range of the armatures are Three rows of auxiliary instruments. Transparent "Flip UP" switch guards for central functions like the disconnectible ESP look like taken derectly from the race track.
Fire extinguishers are integrated in the place of the glove compartment to also remind us of the race. Because of weight reasons "stripped" the door linings are complete; only lattices are used, which grant a complete view of the interior mechanics of the door.
En nu maar hopen dat ze hem niet op de markt brengen. Wat een foeilelijk hok. Een normale Golf is al niet echt om aan te zien maar hier heeft VW echt zijn best gedaan om er iets lelijks van te maken.
Arjen schreef:En nu maar hopen dat ze hem niet op de markt brengen. Wat een foeilelijk hok. Een normale Golf is al niet echt om aan te zien maar hier heeft VW echt zijn best gedaan om er iets lelijks van te maken.
je kan hem dan lelijk vinden, maar het is toch echt wel een subliem stukje vakmanschap om zoiets te maken
Arjen schreef:En nu maar hopen dat ze hem niet op de markt brengen. Wat een foeilelijk hok. Een normale Golf is al niet echt om aan te zien maar hier heeft VW echt zijn best gedaan om er iets lelijks van te maken.
je kan hem dan lelijk vinden, maar het is toch echt wel een subliem stukje vakmanschap om zoiets te maken
net of een vijf mooie lijnen heeft
een 5 heeft niet geweldige lijnen, maar ik vind het toch een stuk leuker dan een golf. en wat de gtt-tjes betreft. je verwacht niet dat er zo'n power in zit.
ik dacht al dat ik zo'n model Golf eerder gezien had. Maar ik ben er nu achter hoe dat kan. Ik vind hem namelijk erg veel op onderstaande auto uit mijn jeugd lijken.
Zit ik net ff naar het einde van 'Dude, Where's My Car?" te kijken... blijkt de 'car' waar het om draait een Renaultje te zijn
Was een oer-5je, of oer-Le Car denk ik dan
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward(ForeverYoung) schreef:Zit ik net ff naar het einde van 'Dude, Where's My Car?" te kijken... blijkt de 'car' waar het om draait een Renaultje te zijn
Was een oer-5je, of oer-Le Car denk ik dan