hallo,
zoals jullie misschien al zagen in mijn vorige topic, heeft mijn vriendin eindelijk haar renault clio 1.2 RL BJ `94. zelf ben ik redelijk handig en heb dus al een aantal dingen veranderd (nieuwe koppakking, nieuwe bougies, nieuwe filters) maar er brand nog steeds 1 lampje op het dashboard.
het lampje ziet eruit als een rondje met 6 kleine streepjes erom heen....
wie o wie kan mij vertellen waarvoor deze dient en hoe ik het kan oplossen???
alvast bedankt!!!
vreemd lampje op dashboard
kijk de remblokken en het remvloeistofniveau eens na..
-
Kan ook gebeuren dat de draadjes die op je remblokken zitten gewoon doorslijten/losraken.
als je nog een boekje nodig hebt, heb er hier eentje teveel liggen. stuur gerust een pm en we regelen wel wat.
-
- Contacteer:
Eventueel foto maken is het makkelijker om te zien
?

denk zelf ook dat het wel eens remvloeistof zou kunnen zijn, maar idd foto kan wel makkelijk zijn
in principe.. maar truth be told, t is wel een renault heTom schreef:blokken die op zijn hoor je vanzelf. Remvloeistof moet je in principe nooit bijvullen. rondom met goede remblokken op max zetten en zo laten.

-
- Moderator
- Car: MB
zonder gein, als je remvloeistof verliest is er toch echt iets niet goed vind ik. als er echt iets te weinig in zit kun je iets toevoegen maar het is een gesloten systeem dus verdwijnen mag het niet zomaar
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dat is opzich wel waar. bij mij was m'n remblokje achter eraf geschoten waardoor de remvloeistoef zakt en het lampje ging branden.Tom schreef:zonder gein, als je remvloeistof verliest is er toch echt iets niet goed vind ik. als er echt iets te weinig in zit kun je iets toevoegen maar het is een gesloten systeem dus verdwijnen mag het niet zomaar
precies, als de blokjes netjes slijten en hij is met nieuwe blokken bijgevuld tot de max, zou ie wel eens een heel stuk kunnen zakken.
reden te meer om er toch maar eens naar te kijken, nee? is een 15 seconden werk, maar kan een wereld van verschil maken..Tom schreef:zonder gein, als je remvloeistof verliest is er toch echt iets niet goed vind ik. als er echt iets te weinig in zit kun je iets toevoegen maar het is een gesloten systeem dus verdwijnen mag het niet zomaar
en zoals in het boekje van m'n daihatsu staat: als het lampje brandt staat je handrem aan, of is je remvloeistofniveau te laag, wat kan duiden op een fout in het circuit, of versleten remblokken. en een eventuele fout zo vroeg mogelijk opgespoord hebben kan nooit kwaad...
-
- Contacteer:
eventueel dan gekeken naar lekkage van de remleidingen ???