Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar informatie voor mijn naderende project.
Ik wil een turbo gaan bouwen op een megane coupe 2.0 16v uit 1998.
Nu heb ik op internet al wat gezocht, en heb ik eigenlijk nog nergens anders een megane coupe gevonden met een turbo.
Mijn vragen:
- Is er op dit forum al iemand die dit heeft gedaan? (een turbo bouwen op een megane coupe)
- Ik zit even met het feit dat de motor gaat blazen ipv zuigen. Als je bv een honda hebt, kun je een apparaatje kopen om dit op te lossen en je computer eigenlijk voor de gek te houden. Voor mijn renault zal dit er wel niet zijn, omdat er veel minder mensen zijn die dit doen met deze auto. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Heeft iemand tips voor mij waar ik rekening mee dien te houden? Of moet ik dan een gehele nieuwe computer kopen die wel tegen druk kan? En zo ja, waar kan ik zoiets kopen?
- Op elia tuning is een turbo pakket tekoop voor mijn renault. Kosten: 6500 euro. Ik vind dit wel erg duur, en doe het dus liever zelf. Weet iemand toevallig of er meer bedrijven / personen zijn die een turbo pakket leveren voor mijn megane?
- een vriend van mij, die me gaat helpen, vertelde dat je de eindcompressie moet verlagen. Weet iemand op welke manier ik dit het best doen kan? Een dikkere koppakking? Of de zuigers afdraaien?
- iemand die meer tips / suggesties voor me heeft?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij verder kunnen helpen!
Meer informatie over mijn auto:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=4926.0
Turboproject voor een megane coupe, informatie gezocht!!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Welkom hier.
Volgens mij moet er op de RMC site ergens een topic staan over turbo's op een 2.0 8v. iets met behulp van een volvo (440/480) turbokop. Misschien dat je daar verder nog wat info uit kan halen.
Succes.

Volgens mij moet er op de RMC site ergens een topic staan over turbo's op een 2.0 8v. iets met behulp van een volvo (440/480) turbokop. Misschien dat je daar verder nog wat info uit kan halen.
Succes.
Project: GTT Blue Sport
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
dat blok is toch gewoon een F7R-blok toch?
Je kan Maurice van MBcarperformance eens mailen/bellen, die heeft ervaring met turbo-ombouw voor een clio16v.. das (bijna) hetzelfde blok als het goed is..
let wel, het is niet zoals bij een honda dat je er een stofzuiger op zet en het allemaal meteen werkt.. houdt rekening met een flinke prijs, als je het goed en betrouwbaar wil doen!!
Je kan Maurice van MBcarperformance eens mailen/bellen, die heeft ervaring met turbo-ombouw voor een clio16v.. das (bijna) hetzelfde blok als het goed is..
let wel, het is niet zoals bij een honda dat je er een stofzuiger op zet en het allemaal meteen werkt.. houdt rekening met een flinke prijs, als je het goed en betrouwbaar wil doen!!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Project: GTT Blue Sport
Bedankt voor de reacties. Heb het genoemde topic even doorgelezen. bedankt voor de nuttige informatie.
Meer tips en suggesties zijn altijd welkom!
Meer tips en suggesties zijn altijd welkom!
-
tip: ga sparen
6500 euro klinkt veel, maar als je het zelf doet, zul je altijd nog wel een 3-5000 euro kwijt zijn.
Doe het goed, en laat andere zuigers maken. De rest van het geld ben je kwijt aan een andere uitlaat, uitlaatspruitstuk, intercooler, luchtfilter, software en hardware aanpassingen, turbo, slangen en buizen, sterkere koppeling, revisie versnellingsbak, en nog wat andere dingen.
Heb het dan nog niet gehad over betere remmen op de vooras, is op zich ook fijn.
laat je 1 van bovenstaande dingen achterwege, zal je auto OF niet snel zijn, OF vaak stilstaan, met rondvliegende koppakkingen etc.
6500 euro klinkt veel, maar als je het zelf doet, zul je altijd nog wel een 3-5000 euro kwijt zijn.
Doe het goed, en laat andere zuigers maken. De rest van het geld ben je kwijt aan een andere uitlaat, uitlaatspruitstuk, intercooler, luchtfilter, software en hardware aanpassingen, turbo, slangen en buizen, sterkere koppeling, revisie versnellingsbak, en nog wat andere dingen.
Heb het dan nog niet gehad over betere remmen op de vooras, is op zich ook fijn.
laat je 1 van bovenstaande dingen achterwege, zal je auto OF niet snel zijn, OF vaak stilstaan, met rondvliegende koppakkingen etc.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het hier niet over financien, dat is mijn eigen probleem. Ik wil alleen niet met geld gaan smijten, dus wil graag wel eerst alle opties hebben bekeken.
Uitlaatspruitstuk ga ik zelf maken, uitlaat ook (zit eral deels onder).
Intercooler moet geen probleem zijn. Ook de luchtfilter niet.
Ik zit dan alleen nog met het volgende:
- welke turbo zou geschikt zijn? Ik heb op bv marktplaats wel al een paar potentiele turbo's gezien.
- software en hardware aanpassingen hier ben ik dus echt totaal niet in thuis. Is hier bijvoorbeeld wel software voor? En hardware?
- sterkere koppeling. Ja, daar heb je een punt. Suggesties hoe ik dit kan oplossen?
- de remmen moeten ook geen probleem zijn, heb al op diverse sites gezien dat ze wel tekoop zijn.
Misschien iemand nog tips en/of opmerkingen? Leer daar natuurlijk alleen maar van.
Ik heb het hier niet over financien, dat is mijn eigen probleem. Ik wil alleen niet met geld gaan smijten, dus wil graag wel eerst alle opties hebben bekeken.
Uitlaatspruitstuk ga ik zelf maken, uitlaat ook (zit eral deels onder).
Intercooler moet geen probleem zijn. Ook de luchtfilter niet.
Ik zit dan alleen nog met het volgende:
- welke turbo zou geschikt zijn? Ik heb op bv marktplaats wel al een paar potentiele turbo's gezien.
- software en hardware aanpassingen hier ben ik dus echt totaal niet in thuis. Is hier bijvoorbeeld wel software voor? En hardware?
- sterkere koppeling. Ja, daar heb je een punt. Suggesties hoe ik dit kan oplossen?
- de remmen moeten ook geen probleem zijn, heb al op diverse sites gezien dat ze wel tekoop zijn.
Misschien iemand nog tips en/of opmerkingen? Leer daar natuurlijk alleen maar van.

-
Oja, en gelijk een algehele revisie van de motor is ook wel wijs om mee te nemen natuurlijk. Lagertjes, keerringen, oliepompje hier, waterpompje daar, boren en honen, klepgeleiders en rubbers, pakkingen...
Nogmaals: niet noodzakelijk als je 1 km wil knallen, wel als je 10.000 km wil knallen.
Nogmaals: niet noodzakelijk als je 1 km wil knallen, wel als je 10.000 km wil knallen.
Aangezien een Megane 2.0 16V een doorontwikkelde williams blok is en daar gewoon turbo/lage compressie zuigers nieuw voor te krijgen zijn zou ik die kopen, en om de kostenmisschien te drukken een cylinderkop van een clio 16V of williams monteren omdat daar gegoten uitlaatspruitstukken voor een turbo voor bestaan. Dus als je zo iets zou willen zou ik iedergeval contact opnemen met maurice van MBcarperformance (sponsor vd site toevallig
)
Tenminste van die cylinderkop dat lijkt me de kortste klap. En die orginele cylinderkop is weer heel leuk in de handel! en voor turbo motoren maakt het eigenlijk niet veel uit hoe groot de kleppen zijn die 2 mm maakt daar niet het grote verschil. De turbo blaast het er toch wel in
en misschien zijn de clio 16V nokkenassen ook wel weer geschikter vanwege de klep overlap die wil je met een turbo motor eigenlijk niet. Maar dat zou je moeten uitzoeken welke daar het geschikst voor zijn

Tenminste van die cylinderkop dat lijkt me de kortste klap. En die orginele cylinderkop is weer heel leuk in de handel! en voor turbo motoren maakt het eigenlijk niet veel uit hoe groot de kleppen zijn die 2 mm maakt daar niet het grote verschil. De turbo blaast het er toch wel in

-
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Een compressor is in principe ook een idee, alleen heb ik geen kennissen die hier ervaring mee hebben, en die heb ik wel met een turbo. Nu weet ik eigenlijk ook nieteens of het zoveel verschil maakt in het aanbrengen.
Ik heb MBcarperformance even een mail gestuurd. Bedankt voor deze tip! Ik hoop hier wat informatie te krijgen, en wellicht wat dingen aan te kunnen schaffen.
Meer tips en truucs en suggesties zijn altijd welkom.
Ik heb MBcarperformance even een mail gestuurd. Bedankt voor deze tip! Ik hoop hier wat informatie te krijgen, en wellicht wat dingen aan te kunnen schaffen.
Meer tips en truucs en suggesties zijn altijd welkom.

-
Bij die compressor hoef je vrijwel niets aan te passen aan je blok (zeggen ze)
Advantages kit:
The kit can be installed without by force to install pistons prints to you
Maintained of series:
Injectors, connecting rods, farfallato body and camshafts
Time of smontaggio/montaggio kit 16 hours of labor
Disadvantages kit:
Physical impossibility to install a intercooler, not even a air-water; even if, until pressures max of 0,35 bars no loss due to the temperature is not felt increase.
hier staat het
de turbo versie
Advantages kit:
The kit can be installed without by force to install pistons prints to you
Maintained of series:
Injectors, connecting rods, farfallato body and camshafts
Time of smontaggio/montaggio kit 16 hours of labor
Disadvantages kit:
Physical impossibility to install a intercooler, not even a air-water; even if, until pressures max of 0,35 bars no loss due to the temperature is not felt increase.
hier staat het
de turbo versie
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)