Tikkende Motor Clio 1.2 Elle 1993

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
DvdB

Ik ben nieuw hier op het forum omdat ik met een probleem zit.

Een week terug reed ik van de snelweg af. Toen ik over de rotonde reed begon heel even mijn olielampje te flikkeren. Dus ik verder gereden naar huis (ongeveer 2km) auto stilgezet en de volgende dag even olie bijgevuld zodat er weer voldoende in zat..

2 dagen later moest ik naar de school dus ik weer met de auto de snelweg op, niks geen probleem totdat ik ongeveer 10 minuten onderweg was....Ik reed 130 en toen zakte de motor helemaal in, terug naar 125,120,115 zonder gas los te laten (constante pedaalstand) gelukkig was er een afslag dus van de snelweg afgegaan, toen ik plekje op wilde zoeken om even te stoppen hoorde ik tot mijn verbazing ook een hele rare tik uit mijn blok komen.Wanneer ik gas gaf hoorde je hem duidelijk sneller gaan tikken naarmate het toerental toenam, en als ik gas losliet verdween het tikken weer. Met stationair draaien hoor je de tik , met weg rijden , en met het accelereren. Wanneer je het gas loslaat verdwijnt deze weer

Na wat informatie gevonden te hebben , heb ik de kleppen gesteld; deze stonden redelijk tot goed afgesteld dus alleen maar even iets "bijgesteld" Het stellen heeft niks geholpen en nu vraag ik mij dus af wat er aan de hand kan zijn met mijn Clio :H:

Clio 1.2 Elle uit 1993

m.v.g Dennis
Riël
Über-Spammer

je lagers zijn eruit gelopen.

Olielampje brand door te weinig olieDRUK, niet perse door te weinig olie. Drukverlies kan goed door kapotte lagers. Zeker als de auto steeds langzamer gaat rijden is er iets goed mis...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
DvdB

Oke bedankt voor het snelle antwoord. Hij rijdt nog wel redelijk maar dit betekent dus dat dit blok gewoon "af" is of kan dit wel vervangen worden?
Riël
Über-Spammer

Tja, eerst eens kijken naar de lagers. Het is nogal een werk,maar als je iets handig bent en de auto is het nog waard, kun je ze eens vervangen, tenzij de krukas niet beschadigd is. Dan ben je met n 100 euro wel klaar.

Dan zul je uiteindelijk de motor er toch uit moeten halen en de lagers vervangen. Laten doen is dan geen optie, daar je dan beter een ander motortje erin kan hangen, die kosten ook niet veel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
DvdB

Oke ik weet genoeg, denk dat het dan maar een andere motor wordt de auto zelf is het nog wel waard :)
[img]http://i108.photobucket.com/albums/n12/ ... 007176.jpg[/img]

m.v.g Dennis
ryClio16v

neem een 1.4, net wat meer power maar als je rijstijl hetzelfde blijft waarschijnlijk een zelfde verbruik (minder moeite = minder toeren = beter verbruik :P) en de auto ziet er zeker nog goed uit, mooie velgen ook? welke zijn het als ik vragen mag
Plaats reactie