Een week terug reed ik van de snelweg af. Toen ik over de rotonde reed begon heel even mijn olielampje te flikkeren. Dus ik verder gereden naar huis (ongeveer 2km) auto stilgezet en de volgende dag even olie bijgevuld zodat er weer voldoende in zat..
2 dagen later moest ik naar de school dus ik weer met de auto de snelweg op, niks geen probleem totdat ik ongeveer 10 minuten onderweg was....Ik reed 130 en toen zakte de motor helemaal in, terug naar 125,120,115 zonder gas los te laten (constante pedaalstand) gelukkig was er een afslag dus van de snelweg afgegaan, toen ik plekje op wilde zoeken om even te stoppen hoorde ik tot mijn verbazing ook een hele rare tik uit mijn blok komen.Wanneer ik gas gaf hoorde je hem duidelijk sneller gaan tikken naarmate het toerental toenam, en als ik gas losliet verdween het tikken weer. Met stationair draaien hoor je de tik , met weg rijden , en met het accelereren. Wanneer je het gas loslaat verdwijnt deze weer
Na wat informatie gevonden te hebben , heb ik de kleppen gesteld; deze stonden redelijk tot goed afgesteld dus alleen maar even iets "bijgesteld" Het stellen heeft niks geholpen en nu vraag ik mij dus af wat er aan de hand kan zijn met mijn Clio

Clio 1.2 Elle uit 1993
m.v.g Dennis