ach als ik een wedstrijd rij en dan in de vijf zit, ben ik heel erg gelukkig
als ik dan weer zie na zon weekend wat het gekost heeft ben ik weer ongelukkig
het is maar net hoe je het bekijkt en het gaat op en neer
Hey mannen....ontzettend bedankt voor jullie bijdrage tot nu toe Daar ga ik zeker wat mee doen Zo zie je maar... de RTC is er niet alleen voor Renault vragen
En nu dan nog een laatste uitdaging voor jullie.... hoe kunnen we meer geluk ontlenen uit de groeiende welvaart zoals die nu is... ik bedoel kunnen de maatschappij en de politiek ervoor zorgen dat we nog gelukkiger worden en hoe zou dit eruit moeten zien?
Clio lady schreef:Hey mannen....ontzettend bedankt voor jullie bijdrage tot nu toe Daar ga ik zeker wat mee doen Zo zie je maar... de RTC is er niet alleen voor Renault vragen
En nu dan nog een laatste uitdaging voor jullie.... hoe kunnen we meer geluk ontlenen uit de groeiende welvaart zoals die nu is... ik bedoel kunnen de maatschappij en de politiek ervoor zorgen dat we nog gelukkiger worden en hoe zou dit eruit moeten zien?
laat ik daar maar niks over zeggen
dan ontstaat er een onvriendelijke discussie denk ik
ik heb daar wel heel duidelijk een mening over
Clio lady schreef:Hey mannen....ontzettend bedankt voor jullie bijdrage tot nu toe Daar ga ik zeker wat mee doen Zo zie je maar... de RTC is er niet alleen voor Renault vragen
waarom reageer je dan uberhaupt
ja daar heb je een punt
nou ik vind dat de welvaart nog beter kan door diverse profiterende partijen harder aan te pakken
beetje terug naar de tijd van wie niet werkt zal niet vreten
moet je kijken hoeveel er ineens aan het werk gaan
Ik begrijp hieruit dat er veel onvrede ontstaat door de ongelijke verdeling van de welvaart en de mening dat wevaart/ geluk diegenen toekomt die dit ook verdienen... daar kan ik op zich inkomen.
Dus zou de politiek dit aan moeten pakken door strenger te zijn wat betreft de zogenaamde "profiteurs" (wat u daar ook onder verstaat?). Maar dan moeten er naar mijn mening geen "onschuldige" mensen de dupe worden van deze aanpak.
Of zijn er nog andere manieren waarop Nederlanders gelukkiger kunnen worden van de huidige groeiende welvaart zoals bv. meer vrije tijd, betere sociale cohesie of gewoon betere/ gezelligere omgangsvormen???
ik kan toch nog even niet slapen dus ik ga me er nog maar even mee bemoeien
ik denk dat het maar net is wat je doet met die welvaart.
nuttige bestedingen van de overheid kunnen er voor zorgen dat er in alle lagen van de bevolking meer levensvreugd ontstaat.
Ik noem hier bijvoorbeeld even de chronisch zieke. Betalen zich blauw aan eigen bijdrage (zoals bijvoorbeeld voor hun eigen rolstoel) tewijl ze eigenlijk toch al niet zoveel hebben.
Hebben niet de mogelijkheid om zoals de meesten om hun vak uit te oefenen en hebben er niet voor gekozen.
Misschien wat idealistisch van mij gedacht, maar ik denk dat ook deze mensen veel gelukkiger zouden kunnen zijn.
Idealisme kan ook gelukkiger maken he ... en voor de rest ben ik het zeker met je eens dat er groepen mensen in Nederland zijn die gelukkiger zouden kunnen zijn als ze meer werden ondersteund door de politiek/ maatschappij.
Clio lady schreef:Idealisme kan ook gelukkiger maken he ... en voor de rest ben ik het zeker met je eens dat er groepen mensen in Nederland zijn die gelukkiger zouden kunnen zijn als ze meer werden ondersteund door de politiek/ maatschappij.
en waar trek je dan de grens?
ik ken er een in gorinchem bv die zit zogenaamd in een rolstoel, maakt overal gebruik/ misbruik van, dringt overal voor omdat die in een rolstoel zit
en als het hem uitkomt loopt die vrolijk rond
maar er zijn ook mensen die vinden dat ze hun handen op moeten kunnen houden en verder niets hoeven doen.
geluk moet je voor werken. komt niet zomaar aanwaaien
Nee klopt... anders zou het ook geen welvaart meer heten naar mijn mening... dus daarmee ben ik het ook met Luco eens en goeie vraag: waar trek je de grens?... denk dat het toch neerkomt op nog meer regeltjes en controle wat weer ten koste gaat van de vrijheid
Hmm... lastig probleem! Maar ik wil even zeggen dat ik jullie reacties enorm waardeer en dat ik verrast ben door jullie inbreng.
Tom schreef:sterker nog, als we effe zo door gaan kan de lol er wel eens vanaf gaan
Nou, nu afgelopen weekend in frankrijk, waar gewoon niemand lacht. In duitsland, waar de werkeloosheid mensen stress geeft ... Ik bedenk me dan toch wel, wat hebben we het toch f*king goed in Nederland...
Tom schreef:sterker nog, als we effe zo door gaan kan de lol er wel eens vanaf gaan
Nou, nu afgelopen weekend in frankrijk, waar gewoon niemand lacht. In duitsland, waar de werkeloosheid mensen stress geeft ... Ik bedenk me dan toch wel, wat hebben we het toch f*king goed in Nederland...
ja maar alles went en mensen willen meestal weer meer
Xabre schreef:Ja, ik was ook al even huizen gaan kijken over de grens. Scheelt een hoop.
hmm kopen wellicht, vergis je niet in andere zaken, belastingen, ziekenfonds enzo. .. dure tulli
Ik betaal omdat ik in NL werk gewoon NL ziekenfonds, maar voor Rianne kost het goed 200 euro per maand.