Laguna II - Schokdempers: origineel of anders?

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Richardmd11

Ik heb een Laguna 2 uit 2001 (1.9 dCi) en deze heeft inmiddels 185.000km gelopen. Helaas moeten de schokdempers achter vervangen worden, want het hobbelt iets te hard de laatste tijd.
Toch een beetje beteuterd van het feit dat het nu al moet gebeuren omdat ik hoofdzakelijk alleen in de auto zit, niets achter de auto aantrek of zware spullen vervoer, zit ik mij dus af te vragen of het raadzaam is om originele schokdempers te laten plaatsen of een ander merk; bijv. Monroe.
Ik heb wel het één en ander gelezen hier en daar op de site, maar niet een concreet antwoord waarom je bijv. Monroe zou plaatsen ipv originele Renault.
Iemand tips en/of suggesties?

Bedankt alvast (Y)
pierre

185.000 km is een normale termijn voor vervanging, monroe reflex/sensatrac zijn vaak iets beter als standaarddempers dat betekent dat ze de wagen beter op de weg houden, alhoewel monroe ook standaarddempers levert, ik zou voor een maximaal effect alle 4 dempers vervangen tenzij voor al recentelijk gedaan is.

dempers bepalen in grote mate het weggedrag, windgevoeligheid etc.
Nelis_1987
Contacteer:

In principe een universele merk is meestal wel goedkoper... maar weet niet of ze langer meegaan. :D
Plaats reactie