Serieus probleempje

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
markske
Contacteer:

Onlangs is het lampje van de catalysator gaan branden. Ik dacht dus dat het te wijten was aan het feit dat ik de cat er tussenuit genomen had.
Nu bij het herinstalleren van de originele cat bleef het lampje aan, wat eerder niet was. Ik dacht dus dat mijn 2de lambdasensor stuk was.

Nu denk ik er echter anders over. 3 weken geleden vertrok ik met de Clio en na een kilometertje viel ik plots stil (lage snelheid +-20 km/u). Ik kon hem ogenblikkelijk herstarten. Sinds dan heb ik het nog 2 keer voorgehad, telkens tegen lage snelheid.

Wat mij de laatste keer opviel, was dat ik het voelde aankomen. Hij begon plots even schokkerig te rijden.

Nu heb ik daarnaast ook wel af en toe last van mijn toerental dat spontaan naar de 1200 à 1500 rpm gaat.

Ook bijkomende info is dat ik denk dat ik ergens een slechte massa heb, maar dat was al een dikke 3 maanden zo. Als ik mijn richtingaanwijzers gebruik, of schakel, of rem, durft het radiodisplay al eens mee lichter en donkerder van kleur worden. Ik heb daar ook een GPS op eengesloten met snelheidssignaal. Kan dit er iets mee te maken hebben?

Dank jewel :)
Johan_16v
Contacteer:

welke type van auto etc ?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Een probleempje kan nooit serieus zijn.... :wink:

Als het nu een probleem was... :p
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Los eerst je massa probleem eens op.. Zou me niets verbazen als het een slecht dynamo (of accu) is. Even door meten dus..
markske
Contacteer:

alternator en accu zijn 4 maanden geleden vervangen. Heb vandaag de gps uitgebouwd en alles netjes origineel gezet dus zal ik morgen zien of dat probleem opgelost is.

Wat opvalt is dat als ik het contact aanzet, dat grote elektronische zwarte geval aan de gasklep redelijk hard zoemt/fluit
Maus

Johan_16v schreef:welke type van auto etc ?
Meen dat ie een Clio RS phase 3 heeft.
Robke
Car: Lexus IS250

Is het niet gewoon de storingsmelding die blijft staan omdat de tweede lambdasonde verkeerde dingen heeft gemeten waardoor hij nu op noodloop draait?

Ik zou even langs de dealer gaan om de storingen uit te lezen en kijken of het daarna over is.
Maus

Ik heb er nooit wat van gemerkt dat ie in de noodloop ging als dat lampje weer eens ging branden.
Plaats reactie