De meesten kennen me ondertussen, en ik ben normaal gesproken regelmatig op meetings aanwezig. Zo ook een jaar of 3 geleden op automaxx. In een gesprek met meerdere personen kwam het idee van een 5 diesel naar boven. Een standaard 5 diesel pakken en daar een fatsoenlijk modern dieselbok in bouwen. Van het een kwam het ander en zo langzamerhand stond er in dat gesprek een auto voor me.
Op dat moment was het voor de aanwezigen misschien een verhaal wat iets ongeloofwaardig klonk, maar het is mij de laatste jaren telkens bij gebleven. Seeds beter kreeg ik in mn hoofd wat ik zou willen, alleen de uitvoering liet tot op dat moment even te wensen over.
Tot vorig jaar tijdens het "ringweekend" me eigenlijk een 5 diesel aangeboden werd. "Double You"(Joost) reed daar in een 5 diesel, welke hij binnen een korte periode weg zou moeten/gaan doen vanwege de APK en studieplannen. Op dat moment ben ik eens goed na gaan denken of ik het nu werkelijk wel zo willen en/of aan toe zou komen.
Uiteindelijk heeft Joost de auto bij me neer gezet en heeft deze ruim een half jaar rustig in de loods staan te wachten tot ik zo ver kwam om er mee te beginnen.
Op dit moment is de motor en motorruimte gestript en komt zeer binnenkort ook de rest aan de beurt.
Als ik straks klaar ben met alles is dit ongeveer de bedoeling:
R5 diesel op kenteken,
120/150 PK (300+nm) DCI blok er in.

koets voor zover nodig doorlassen
(las)rolkooi er in
bodykit er omheen
achteras van een clio 16v monteren.
2 kuipstoelen, verder leeg.
Een gedeelte van de benodigde onderdelen is aanwezig, rest komt in de komende tijd. Totale bouwtijd hou ik vanaf heden op 2 jaar. Lijkt heel verweg, maar als je er goed aan begint schiet het heel erg snel op.
De DCI is straks bedoeld als circuit/ semi-show auto. Puur voor de lol dus.
Foto's van de originele staat, en zoals de auto er nu bij staat volgen nog.
Voorlopig hou ik het even hier bij.