stotteren renault 5 GTT

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
wlantman

Ik weet het, alweer iemand met een stotterende 5. Mijn broertje heeft eerder al dit probleem met "ons""autootje aangekaard maar afgesloten in de waan dat het probleem opgelost was.

Hij stottert dus op toeren, vanaf ongeveer 3000 toeren. dan valt de motor bijna uit, en stationair pakt hij hem weer op en kan ik weer optrekken tot 3000 toeren.

Onbelast draait hij perfect 5000 toeren! Inmiddels vervangen: Brandstofpomp, brandstoffilter, brandstofdrukregelaar, bougies, rotor, verdelerkap, bougiekabels. Reeds uitgewisseld met andere GTT: carburateur, ontstekingsmodule. Brandstoftank en leidingen zijn schoongemaakt.

Ik probeer deze week het brandstofrelais en de bobinekabel. Als dat het niet is weet ik het echt niet meer...

Als iemand hier nog suggesties heeft vertel ze me please! Ik ben niet gauw wanhopig, maar het begint al redelijk te komen!
Riël
Über-Spammer

BDP sensor, of misschien eerder nog de ontstekingsunit?
wlantman

BDP sensor lijkt me wellicht nog een optie. Ik heb de pingelsensor niet aangesloten, dus dat kan hem niet zijn, de bedrading van de luchtinlaatbuis (overdruksensor) heb ik ook los gehad. Weet iemand wat een BDP sensor kost?

Het stotteren wordt wel een erg duur verhaal...
Bedankt voor de reactie!
Riël
Über-Spammer

bdp sensor heeft nog wel iemand liggen
doormeten moet ca 200 ohm geven
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
wlantman

Top, ik ga hem vrijdag doormeten, bedankt voor de info, ik hou je op de hoogte!

Wouter
pierre

- klepspeling te ruim
- luchttoevoer turbo verstopt
wlantman

Hmm, mijn klepspeling is 100% in orde, luchttoevoer is volgens mij ook ok. Ik heb reeds intercooler gewisseld, luchtfilter vervangen, slangen gechekt. Het voelt ook duidelijk alsof de turbo lucht wil persen maar of het niet ontbrand wordt.

Het meten van de BDP sensor is vandaag niet gelukt, mijn waterpomp blijkt wat te lekken en daar wilde ik niet mee naar de garage rijden. Na het weekend breng ik verslag uit.

Bedankt voor de reactie..
Michel S.
Contacteer:

Ik zou toch bijna zeggen dat je torretje zonder peut komt te zitten.

Hoe zien je bougies eruit?

Massa lijkt me het probleem niet te veroorzaken.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

soms komen de luchtsproeiers verstopt te zitten ip van de benzinesproeiers
daar zou ik ook eens naar kijken
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Menno

Die bdp sensor doormeten is geen garantie dat ie altijd probleemloos is. Maar als je motortje onbelast wel gewoon op toeren naait, is de kans dat het probleem in die sensor zit erg klein.

Het klinkt erg als een probleem in de brandstofaanvoer. Probeer ergens een drukmetertje te regelen, en controleer zo of er wel voldoende brandstof aangevoerd wordt.
rev it like a rental
Plaats reactie