Lekkende koppakking??? Of??

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
willyp

Gisteren kwam ik tot stilstand aan de snelweg omdat al mijn koelvloeistof eruit lag. Het lekte bij de uitlaatpijp en de ANWB vertelde dat het de koppakking zal zijn.

Nu heb zojuist de voorpijp v.d. uitlaat eraf gehaalt en zie dat het niet uit de koppakking komt maar uit een gat tussen de linker 2 uitlaatpijpen in.

Er komen in totaal 3 van dit soort gaten voor in het blok zie ik, alleen bij de overige zit er nog een (voelt dun) metaal in.

Zie foto's op deze website, de rode pijlen in de foto geven aan welk gat ik bedoel.

Afbeelding

Gaat om een Renault Clio 1.2. RN uit het jaar 1992.
Johan_16v
Contacteer:

die gaten zijn de zogenaamde 'vriespluggen'. die knallen eruit als je bv geen koelvloeistof maar puur water erin hebt zitten en het nogal goed vriest, om te voorkomen dat de blok gaat barsten of whatever.
ik denk in uw geval dat ze gewoon doorgerot zijn.
willyp

Kunnen deze vriespluggen gewoon gekocht worden? En kan ik ze dan gewoon terugduwen of moet ik er wel wat aan doen? Reinigen?

Zo ja, hoe doe ik dat het beste?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

goedschoonmaken
bij de goede vakhandel kan je wel pluggen bestellen ook bij renault zelf

je kan een klein beetje vloeiare pakking erop smeren maar hoeft meestal niet
dan zachtjes er in tikken
-PAZ-
Über-Spammer

gat in je blok opmeten en gewoon bij de betere onderdelen zaak een nieuwe plug halen. Alles goet schoonmaken en dan de nieuwe plug erin met wat locktite eraan
R5GTT. Drive it like you stole it
Johan_16v
Contacteer:

zou ook ff het koelcircuit goed doorspoelen zodat alle roest en andere brol eruit is, en dan lekker weer goede koelvloeitstof (geen water) er in doen
dohcmartijn
Car: Clio 3 RS / V6

hey vervelend :p
inderdaad gat goed schoonmaken en opmeten . een nieuwe gietplug is ook te koop bij een motorrevisie bedrijf.monteren met een beetje loctite. kontroleer of de druk in het koelsysteem niet te hoog wordt, hij komt er niet voor niks uit.

Ps als je blok bevriest scheurt gewoon alles kapot. Deze pluggen zitten er enkel in om gaten die voor nabewerking nodig waren aftedichten.

succes.
Johan_16v
Contacteer:

nee hoor, het is echt wel om vriesschade te voorkomen, zo hebben ze het mij op school toch verteld. of het moesten ineens leugenaars zijn. :lol:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

het zijn idd vriespluggen
Plaats reactie