getuigenverklaring familie / inzittenden geldig?

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
richeflits

Na een aanrijding op lage snelhijd (met gelukkig alleen blikschade) heb ik de tegenpartij aansprakelijk gesteld. Nu komt de tegenpartij met 2 getuigenverklaringen van een tante en dochter die op dat moment in de auto zaten, waarin wordt gesteld dat ik i.p.v. hun afweek van rijstrook (WAT DUS MIJN VERHAAL OMGEDRAAID IS!!! :gun: ).

Nu ben ik vanmening dat getuigenverklaringen van familie niet rechtsgeldig is... Weet iemand hier hoe dit precies in elkaar steekt? In dat geval ga ik namelijk bezwaar maken.
Riël
Über-Spammer

Is zeker rechtsgeldig, als ze in de auto zaten. Is gewoon een naaiaktie, en ik zou op zijn minst een baksteen daar door de ruit gooien.
Marieke

Het zijn inderdaad wel getuigen, dus de verklaring zal vast geldig zijn.

Zo heb ik ook een keer eens wat gehad. Ongeluk met de scooter, tegen de eigenaresse van het restaurant aangereden/zij tegen mij aan gereden bij het bewuste restaurant zelf ;). Diezelfde avond waren we op het terrein waar het ongeluk was gebeurd om de scooter op te halen. Man die achter het restaurant woont heeft mij en mijn ouders helemaal uitgehoord over hoe het was gebeurd (hij had het namelijk niet gezien zei hij), binnen korte tijd lag er ineens een getuigenverklaring :gun: :S Naaibal!

Gelukkig heeft ze zichzelf helemaal klem geluld en klopte de getuigeverklaring niet helemaal en heb ik alles vergoed gekregen :gitar:
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb weleens problemen gehada met getuigenverklaring van familie (maar dat kwam omdat de verzekering mij moest betalen en ze dus dacht dat ik probeerde te tillen)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ja een familielid of inzittende kan optreden als getuige.

Maar als de tegenpartij 2 getuigen heeft en jij 1 hebben zij nog altijd een sterker verhaal.

Aangezien jij eist ben Jij bent ook verplicht om de schade op wettige wijze aan te tonen (door beide partijen ondertekend SAF, getuigenverklaring of PV). Suc6!
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

zorgen dat jij drie getuigen hebt (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Car: MB

Kun je een schade formulier zomaar weggooien dan in zo'n geval?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

hun komen toch ook met een verklaring achteraf

als het enigszins kan moet je zorgen dat een aantal mensen verklaren dat ze daar liepen ten tijde van het ongeval en dat jij uit voorzorg hun adres hebt genoteerd
en dat nu de tegenpartij de boel verdraaid, je blij bent dat deze mensen daar liepen en voor je willen getuigen :D :D :D
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:zorgen dat jij drie getuigen hebt (Y)
Wij zijn een grote familie :ja:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

yeps en toevallig was ik in de buurt en heb ik alles gezien :D

voor de juiste prijs (0)

geintjeeeeeeeeeeeeeee
RoyH

nou over naai acties gesproken hey :( geen politie erbij gehaald ten tijde van het ongelukt? en het schade formulier hoe is dat ingevuld dan?
Reno-loos
richeflits

Luco/Alpine-racer schreef:zorgen dat jij drie getuigen hebt (Y)
Ben er mee bezig :wink:
RoyH schreef:nou over naai acties gesproken hey :( geen politie erbij gehaald ten tijde van het ongelukt? en het schade formulier hoe is dat ingevuld dan?
Politie heb ik zelf aangehouden toen deze na het ongeluk paseerden. De tegenpartij (marokaanse famillie) kwamen toen het ongeluk net gebeurt was gelijk naar me toe en zijden in gebrekkig nederlands: isgoed zo, wij gaan nu, geen politie.

Toen de politie er was heb ik gelijk me verklaring afgelecht en heeft een agent mij geholpen met het formulier invullen. En terwijl ik hier met bezigwas begon die marokaanse familie te blerren van waarom deed je dat??? En dat terwijl ZIJ van rijstrook afweken! De politie zij toen van wij kunnen niet beoordelen wie er fout zit, gewoon formulieren invullen, ieder een eigen tekening insturen, en verzekering mag het uitzoeken. Er is een rapport opgemaakt met onze verklaringen er in, en deze kunnen dus opgevraagd worden door de verzekering. Hopelijk staat hier ook in genoteerd dat de tegenpartij 2 verschillende verklaringen aflegden.

Deze week kreeg ik 2 getuigenverklaringen binnen, vandaar dit topic! Hierin beweert de tante dat er na het incident een discussie ontstond waarbij de politie hun gelijk gaf! En dat terwijl de politie duidelijk heeft gezecht wij kunnen niet beoordelen wie er fout zit!

Oja ik heb de verzekerings agent gesproken. Jullie hebben helaas gelijk, familie is gewoon een geldige getuigen verklaring :gun: . En het was echt zo een *** die als enige doel heeft niet uit te keren en zo een mooie bonus van zn werkgever te ontvangen :biertjuh:. Heb ik dus veel aan!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

waar was het ergens
ik wil wel toevallige passant spelen hoor (Y)
RoyH

Luco/Alpine-racer schreef:waar was het ergens
ik wil wel toevallige passant spelen hoor (Y)
Ik snap de reactie maar hier zou ik heel voorzichtig mee zijn. De verzekering is (helaas) ook niet achterlijk en als ze je dan snappen krijg je nergens meer een verzekering :(

kijk als het volgende gebeurd: een vriend van je gaat op zijn bek met zijn scooter die hij net "af" had, dan kun je zeggen dat jij hem aangetikt had in een bocht en komt het verder in orde. Niet dat ik zoiets ooit gedaan heb natuurlijk (0)
Laatst gewijzigd door RoyH op za 17 mar 2007 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

dan moeten ze wel kunnen bewijzen dat ik er niet was he :lol: :lol:

en wij mogen natuurlijk weer niks, terwijl die *&&^%%$$* dus wel mogen liegen
dat wordt weer gaccepteerd (N) (N) (N)
RoyH

Luco/Alpine-racer schreef:dan moeten ze wel kunnen bewijzen dat ik er niet was he :lol: :lol:

yup das Nederland he... :( Maar zeker omdat er politie bij is geweest en dat toen het verhaal al verdraaid werd had hij toen direct de getuigen erbij moeten roepen als ze er waren dus ik denk dat het in dit geval erg verdacht is als er opeens 3 getuigen ofzo op de proppen komen, hoeveel gerechtigheid het ook zou zijn... :evil:
Reno-loos
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

denkt dat dat wel meevalt
gewoon doen zoals ik eerder al zei
je had wat mensen aangesproken voor de politie kwam voor het geval dat
alleen vergeten te vermelden vanwege de stress enzo :p
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:dan moeten ze wel kunnen bewijzen dat ik er niet was he :lol: :lol:

*&&^%%$$* = tegenpartij ?? :D
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Martijn van Leeuwen
Car: Dodge RAM
Contacteer:

Familie is namelijk beinvloedbaar dus niet betrouwbaar als getuigen.
Je kan dit aankaarten bij de politie dat je vermoed dat er met de getuigenis geknoeid is.
Plus daarbij waren zij betrokken bij het ongeluk dus zijn ze ook 'slachtoffers'
Dus de getuigenis is redelijk 'gekleurd'.

Het beste is om onpartijdige getuigen te hebben.
Plaats reactie