scenic 1900 dti motorstoring

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
wuaap
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 16 mar 2007 22:49

Hallo allemaal.
Ik heb een scenic dti 02-2003, 200.000 km met een 1900dti f9q motor, met het volgende probleem;
Bij een koude motor start de motor slecht en lijkt het alsof hij op 3 cilinders loopt.
De brandstofpomp heeft een ratelend geluid/tik bij het terug zakken van het toerental als ik het gaspedaal intrap en weer loslaat.
Als de motor 5 min. heeft gelopen en ik de motor 15 minuten uit zet en vervolgens weer start, dan loopt de motor mooi stabiel.
Als ik met koude motor 40 km ofwel een half uur heb gereden blijft de motor onstabiel lopen.
Bij stationair toerental loopt hij onregelmatig.
Het volgende heeft de garage reeds uitgevoerd;
Brandstoffilter vervangen.
Gloeistiften vervangen.
Klepspeling gecontroleerd.
EGR klep (uitlaatgasklep) vervangen (gebruikt).
Distributie set incl. spanrollen en tanwielset vervangen.
Brandstofpomp vervangen (gebruikte brandstofpomp Bosch).
Nog steeds de zelfde storing.
Wie kan mij verder helpen.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Heb je de verstuivers al laten controleren?? Ik zie ze nergens in je lijstje staan, terwijl ze vaak wel dit soort problemen kunnen veroorzaken.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

wat zijn de foutcodes ?
en de bijgegeven beschrijving?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Wij hebben zo een soort iets ook al eens voor gehad met een 1.9 dti, bij die auto is er toen iets van de elektronica in de brandstofpomp vervangen door de bosch diesel service hier in de buurt.
R5GTT. Drive it like you stole it
wuaap
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 16 mar 2007 22:49

Er worden geen foutmeldingen aangegeven.
Na een paar km rijden en vervolgens 10 min. uitzetten en weer starten loopt de moter weer stabiel.
De brandstofpomp heeft dan geen ratel/tik meer.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

is die pomp wel opnieuw afgesteld op een testkast?
zomaar een nieuwe plaatsen heeft namelijk geen zin als hij niet mechanisch en elektronisch wordt afgesteld
wuaap
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 16 mar 2007 22:49

de pomp is mechanisch afgesteld.
het feit dat de motor na bijv. 10 min. draaien en vervolgens 10 min. stilstand weer goed loopt, lijkt het mij niet in de pomp te zitten.
Zelf zit ik te denken aan de lucht massa meter in het luchtfilterhuis o het stuurapparaat welke bij het brandstoffilter gemonteerd zit.
Er zit een stuurapparaat met 2 stekkers op deze auto.
Plaats reactie