Hallo allemaal.
Ik heb een scenic dti 02-2003, 200.000 km met een 1900dti f9q motor, met het volgende probleem;
Bij een koude motor start de motor slecht en lijkt het alsof hij op 3 cilinders loopt.
De brandstofpomp heeft een ratelend geluid/tik bij het terug zakken van het toerental als ik het gaspedaal intrap en weer loslaat.
Als de motor 5 min. heeft gelopen en ik de motor 15 minuten uit zet en vervolgens weer start, dan loopt de motor mooi stabiel.
Als ik met koude motor 40 km ofwel een half uur heb gereden blijft de motor onstabiel lopen.
Bij stationair toerental loopt hij onregelmatig.
Het volgende heeft de garage reeds uitgevoerd;
Brandstoffilter vervangen.
Gloeistiften vervangen.
Klepspeling gecontroleerd.
EGR klep (uitlaatgasklep) vervangen (gebruikt).
Distributie set incl. spanrollen en tanwielset vervangen.
Brandstofpomp vervangen (gebruikte brandstofpomp Bosch).
Nog steeds de zelfde storing.
Wie kan mij verder helpen.
scenic 1900 dti motorstoring
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
wat zijn de foutcodes ?
en de bijgegeven beschrijving?
en de bijgegeven beschrijving?
Wij hebben zo een soort iets ook al eens voor gehad met een 1.9 dti, bij die auto is er toen iets van de elektronica in de brandstofpomp vervangen door de bosch diesel service hier in de buurt.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
is die pomp wel opnieuw afgesteld op een testkast?
zomaar een nieuwe plaatsen heeft namelijk geen zin als hij niet mechanisch en elektronisch wordt afgesteld
zomaar een nieuwe plaatsen heeft namelijk geen zin als hij niet mechanisch en elektronisch wordt afgesteld
de pomp is mechanisch afgesteld.
het feit dat de motor na bijv. 10 min. draaien en vervolgens 10 min. stilstand weer goed loopt, lijkt het mij niet in de pomp te zitten.
Zelf zit ik te denken aan de lucht massa meter in het luchtfilterhuis o het stuurapparaat welke bij het brandstoffilter gemonteerd zit.
Er zit een stuurapparaat met 2 stekkers op deze auto.
het feit dat de motor na bijv. 10 min. draaien en vervolgens 10 min. stilstand weer goed loopt, lijkt het mij niet in de pomp te zitten.
Zelf zit ik te denken aan de lucht massa meter in het luchtfilterhuis o het stuurapparaat welke bij het brandstoffilter gemonteerd zit.
Er zit een stuurapparaat met 2 stekkers op deze auto.