diesel vraag??

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
weijo

Weet niet of er hier ook diesel fan's zijn. Ik heb een clio 16v en mijn vriendin heeft een clio diesel 1.9D uit 1998 type II met al bijna 290.000km (hulde aan renault).
Hij loopt en rijd nog goed echter bij starten loopt hij niet lekker een paar keer flink gas geven helpt dan wel. Heb de gloeipluggen al vervangen en gekontroleerd of ze ook n blijven gloeien...dit is allemaal in orde.
Weet iemand wat er dan aan de hand kan zijn?? Ik sluit zelf de pomp en verstuivers uit omdat hij als hij warm is gewoon normaal loopt??

Iemand een idee...
Bart V

Brandstoffilter al vervangen?
Meet ook even of al je gloeibougies netjes spanning krijgen tijdens het voorgloeien.

Zowel de pomp als de verstuivers zijn slijtagedelen, en zeker bij deze kmstand kan en mag daar wel wat aan mankeren. Bij de koude start loopt een diesel sowieso ff lastig, maar als door een slechte verstuiver bijvoorbeeld de brandstof niet voldoende verstuift zal hij nóg beroerder gaan lopen, terwijl je daar warm vrijwel niets van merkt, want door de hogere temperatuur verbrand het zaakje dan toch wel.

Ik zou er dus toch eerst een ander setje verstuivers in proppen, of in ieder geval de werking van de huidige laten controleren.
weijo

thanks voor de reactie, de gloeipluggen gloeien allemaal, dus ga maar even de verstuivers bekijken
Plaats reactie