Wielscherm Twingo uit 95

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Roombrie

Helaas onlangs schade gereden met onze Twingo uit 95.
Voelen ons te goed bij dit autootje met open dak en lederen bekleding.
We moeten nu een wielscherm rechtsvoor laten vervangen i.v.m. flinke deuk (naar binnen gevouwen, zodat het wiel nu uitsteekt).
Kan iemand mij vertellen of het makkelijk zelf te doen is of een tip geven waar ik het voor weinig kan laten doen?
Groet, Robert uit Haarlem
Petertje5

goedkoopste is om zelf een goed scherm bij een sloop te halen en die laten spuiten, en zelf monteren (of je wilt echt goedkoop dan moet je de ikdoehetzelf praxis spuitbussen halen :lol: )
-jacco-
Über-Spammer

Spuiten aan een expert over laten als je hem netjes wilt (houden)
Ik spreek uit ervaring (0)

Scherm vervangen kun je zelf wel met een beetje inzicht en natuurlijk het juiste gereedschap, een probleem kan de bevestiging worden aan de buitenkant onderin (tegen de deur aan) die zit ws lekker vast :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
schelte

gewoon een op kleur zoeken er staan wel 1000zende twingo.s op de zloop en dat 75 euro
Vos

75 euro? een imitatieschermpje kost nieuw 2 tientjes man! en die passen echt goed!
Roombrie

Dank voor al die snelle replies!
Eerst zaterdag die deuk recht proberen te trekken zodat ik nog zonder bekeuring in het weekend verder mag ('uitstekend' wiel).
Dan zal ik op verdere vrije dag kijken of het wel zo makkelijk is.
Bouten, kit- of lasnaden? Bouten lukt me wel, maar die andere...
En zo'n klusser ben ik ook niet. Ook al heb ik geen verkeerde handen.
Waar moet ik op letten: waar zijn de verbindingspunten en welk gereedschap leg ik klaar?

Te gek ook om zoveel andere Twingorijders te zien.
Groet!
-jacco-
Über-Spammer

Bestigingspunten... Pfjew... Heb zelfs mn eigen Twingo dat nooit aangedaan :lol:
Motorkap open, zie je er al een paar zitten (Y)
Misschien onder de voorbumper ook nog een boutje, dan onderin (Die ene tegen het wiel aan) en als je de deur open doet door de kier naar het scherm kijken...
Grote kans dat daar ook nog wat verstopt zit (ws 2 stuks), die hoef je hoogstwaarschijnlijk niet helemaal los te draaien, kun je het scherm tussenuit trekken...

Dit was even gokkerij, dus je zult even moeten kijken hoe het precies zit :) (Y)
schelte

Vos schreef:75 euro? een imitatieschermpje kost nieuw 2 tientjes man! en die passen echt goed!
ja 23 euro ja maar dan komt spuiten er nog bij 75 euro per deel
dus wat is goed koper

en scherm los maken is heel simpel let op dat schroefje onder bij de dorpel en er zit 1 of twee onder bij de bumper en de rest bij de moter kap
de kit rand zou zo kunnen los laten zo niet even mat eem mes onderdoor
Roombrie

Ik heb de bouten gevonden. Lijkt niet al te moeilijk. Alleen opletten met het knipperlicht en de spiegel (ook vast aan de plaat?)
Ik zag wel dat het kunstof spatscherm binnenin ook gescheurd is en een stuk mist. Zit dit niet vast aan het wielscherm?

Nu moet ik ook nog het kleurnummer vinden van de auto. Moet toch ergens op een stickertje staan? Niets in de portieren of de motorkap gevonden.
Tips? We blijven zoeken.

Groet, Robert (Y)
TheoV
Contacteer:

voor de kleurcode kan je makkelijkst in het luchthapper-bakje kijken, daar hangt een plaatje, en daar is het een 3-cijferige code. weet nu neit effe vanbeiten waar precies op het plaatje het staat, maar bijvoorboold voor zwart is het 676 (als k me niet vergis)
-jacco-
Über-Spammer

Roombrie schreef:Ik heb de bouten gevonden. Lijkt niet al te moeilijk. Alleen opletten met het knipperlicht en de spiegel (ook vast aan de plaat?)
Ik zag wel dat het kunstof spatscherm binnenin ook gescheurd is en een stuk mist. Zit dit niet vast aan het wielscherm?

Nu moet ik ook nog het kleurnummer vinden van de auto. Moet toch ergens op een stickertje staan? Niets in de portieren of de motorkap gevonden.
Tips? We blijven zoeken.

Groet, Robert (Y)
Is ook niet al te moeilijk (Y)
Als je ooit met Duplo hebt gespeeld, kun je een Twingo uit elkaar halen :lol:
Knipperlicht kun je er het beste afhalen als je dat scherm loshebt, draad is lang genoeg om er dan met een hand tussendoor te kunnen.
Zit met 2 lipjes geklemd achter het scherm, zul je wel zien als het los is (Y)
De spiegel: Aan de binnenkant van de auto de beschermkap weghalen, dan de 3 schroeven (torx) loshalen, en eventueel de stekker als ze electrisch zijn :)
Kunststof spatscherm zit volgens mij niet aan het scherm vast, alleen erachter "geklemd", zit wel aan de voorbumper vast :)

Kleurnummer staat idd in het bakje onder de luchthappers van de motorkap, 3 cijfers, paars-paars van de twingo (Like mine) is 457 :)
Roombrie

Sorry, maar je bedoelt de luchtingang van de motorkap?
Ik weet even niet welk bakje je bedoelt, ben niet zo heel erg autotechnisch...

Robert
-jacco-
Über-Spammer

Roombrie schreef:Sorry, maar je bedoelt de luchtingang van de motorkap?
Ik weet even niet welk bakje je bedoelt, ben niet zo heel erg autotechnisch...

Robert
De 3 luchthappers in je motorkap:

Motorkap open doen, daar zit een bakje onder. Daarin zit een metalen plaatje met allerlei codes...

Ik heb mn vraagbaak niet bij de hand dus kan zo even niet zeggen welk nummer je precies moet hebben :)
Roombrie

Dus de motorkap. Zal ik morgen dan maar even kijken.
Ik weet wel dat het een paarsmetallic is. Maar in het kenteken is hij 'grijs'...
Ik hoop dat die sticker er nog zit. Bedankt voor je tips. (Y)

Robert
-jacco-
Über-Spammer

Roombrie schreef:Dus de motorkap. Zal ik morgen dan maar even kijken.
Ik weet wel dat het een paarsmetallic is. Maar in het kenteken is hij 'grijs'...
Ik hoop dat die sticker er nog zit. Bedankt voor je tips. (Y)

Robert
ONDER de motorkap ;)
Geen sticker, metalen plaatje...
Roombrie

Toch nog gekeken in het bakje. Aan de zijkant. (Y) (Y)
Waarschijnlijk de cijferserie in de eenalaatste regel:
4V 643 E2
Dus 643

Helemaal top!
Robert
Plaats reactie