Clio 1.8 16V van M.A.D.-Friends

Vertel hier alles over je project.
green+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 8 jan 2007 21:10

Wij zijn 3 vrienden (Maurice, André en Denny) die samen een clio hebben gekocht om er wat mee te racen. Wij rijden zelf al sportieve auto's (respectievelijk Ford Mustang GT V8, Fiat Coupe Turbo en Subaru Impreza GT Turbo) en dit leek ons een leuke aanvulling.

Dit zijn ze bij elkaar:
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t179 ... 30_1_2.jpg[/img]
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t179 ... 32_3_2.jpg[/img]
Samen toch zo'n 800 peekaatjes...

Wij hebben nu een witte clio 1.8 16V gekocht uit 1993 waarvan de versnellingsbak kapot is. Tevens een complete motor gekocht welke een half jaar geleden een nieuwe koppeling, drukgroep en versnellingsbak heeft gekregen. Al deze onderdelen zetten we over op onze clio. Het blok (van wat er over blijft) willen we later weer verkopen (of bewaren als reserve).

Okeej, tijd voor wat foto's...

Dit is de Clio, zoals ie op marktplaats stond:
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t179 ... iowit3.jpg[/img]
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t179 ... o2wit2.jpg[/img]
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t179 ... o2wit3.jpg[/img]

Dit is de extra motor:
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t179 ... /blok2.jpg[/img]
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t179 ... /blok3.jpg[/img]

Nieuwe koppeling:
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t179 ... CT1124.jpg[/img]

Zo is ie 'leeg' (meer willen we er nu nog niet uithalen... het ook wil ook wat):
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t179 ... CT1135.jpg[/img]

Wat is er nog te doen? Om te beginnen de hoogte... de auto moet nog naar beneden... vering en dempers... we zijn nu bezig met het inwinnen van informatie. Ook lekt de uitlaat... deze moet dus ook nog vervangen worden. Ook hiervoor zijn we bezig met het zoeken naar informatie... wat willen we en wat kost het?
Dit zal het zo wel even blijven... als het bevalt en de clio blijft een beetje heel, zal er ongetwijfeld nog een rolbeugel in komen... kortom: plannen zat!

En dit is m nu:
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t179 ... CT1160.jpg[/img]
[img]http://i160.photobucket.com/albums/t179 ... CT1156.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door green+ op ma 5 mar 2007 15:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Nice in het wit. 8)

Is die van Mary toch niet doorgegaan?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
green+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 8 jan 2007 21:10

Nee die ging niet door... de bak lag er ook uit en daar baalde we van, want dat was van te voren niet doorgegeven... dan ga je toch met een ander gevoel kijken... komt bij dat deze rood-wit was en onze sponsor een groen bedrijfslogo heeft... dus dat gaat met deze makkelijker... deze clio heeft ook SB (iets dat wij oude luie bestuurders toch wel erg waarderen), is een stuk jonger en heeft heel veel minder km gereden... kortom, dit leek een beter keuze... nu alles in orde maken...
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

En weer een racer erbij!! :worship: (Y)

Voor tips voor een snelle clio moet je bij Bart V zijn.
Ik heb zelf een renault 19 16v http://www.team009.nl
Grote, niet al te gek dure verbeteringen:

-Negatief camber op de voorwielen. (gewoon bovenste gaten van je veerpoot, waar je fusee aan vast zit naar binnen toe uitvijlen. Fusee's naar binnen klappen, bouten weer goed vast, en hij gaat gelijk al 3 keer beter door de bocht. Moet je hem daarna wel uitlijnen en camber goed zetten: -2,5 - -3. Als je toch op de uitlijn bank staat: zet gelijk je sporing op 0 of zelfs een heel klein beetje uitspoor 10-15minuten.

-Ferodo DS3000 remblokken. Remt echt knetterhard, en gaat een stukje langer mee dan je originele blokken. Als je echt hard wil remmen kun je de klauwen en schijven van een clio RS erop zetten, maar dit is wel wat werk. Met alleen die ferodo blokken kun je voorlopig vooruit.
(ps. heb een zo goed als nieuwe set DS3000 blokken voor een 16v liggen, die zijn te koop, omdat ik zelf inmiddels die clio RS remmen heb. PM als je interesse hebt)

- Kuipstoelen en vierpuntsgordels. Voor op de weg zijn de standaard 'kuipen' goed zat, op het circuit glijdt je er echt vanaf. Met 4 puntsgordels is dat al iets minder, maar dan nog blijf je continue bezig om op je plek te blijven.

En zo is er nog wel een lijstje. Als je meer wilt weten hoor ik het wel. Veel succes en plezier ermee!!

edit: mijn project topic
Laatst gewijzigd door TEAM009 Gert op ma 5 mar 2007 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

niet gek, dit is dat ding uit heemstede toch? nou nog ff die kermis lampen eraf en die uitlaat.... hmmm
Immer wieder die verdammte Holländer
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

voor te racen: stuurbekrachtiging meteen erafgooien :wink: veel meer gevoel en spaart ook weer wat gewicht :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

en natuurlijk licentie halen en zac gaan rijden :D
http://www.dnrt.nl (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

He Luco, heb jij een template voor dat bericht ofzo? In elk circuitauto topic is hij ongeveer te vinden. :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nee maar is gewoon leuk
hoe meer zielen hoe meer vreugde (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
green+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 8 jan 2007 21:10

Ja die uitlaat... ach we zien wel of ie blijft zitten of niet... de rest van de uitlaat moet vervangen worden, maar ik ben nog ana het zoeken voor wat... Iemand een leuk (goedkoop) adresje? Of tips?

En die stuurbekrachtiging blijft wel zitten... zoals ik al eerder zei zijn we lui en verpest... mocht het echt tegen vallen, dan is ie zo weg natuurlijk...

De eerste tegenslag hadden we al... ik dacht dat de bak van onderuit te vervangen was, maar helaas... blok moet er uit, althans dat lijkt nu de beste manier... ik heb er alleen de mogelijkheden niet voor en ben op zoek naar een goede beun die dat ff voor me wil en kan doen... iemand nog tips?

De die ZAC lijkt me zeker wel wat! Dit jaar willen we eigenlijk gaan rijden en wat orienteren... kijken hoe het bevalt, ook zo met z'n drieen... die licentie lijkt me dan ook wel wat ja... wil ik eigenlijk al heel lang...

Bedankt voor de tips zover... en verder zijn alle tips welkom hoor... pb of mail me maar!!!
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Als je zelf een ratel vast kan houden en wat stekkertjes los kan klikken kun je het makkelijk zelf. Moet je de boel er uit trekken met een heftruck ofzo, je kan ook een motortakel huren. Is echt niet moeilijk! En als je er een vraagbaak bij hebt, kan het helemaal niet meer verkeerd gaan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

idd, je moet even het blok eruit takelen.

als hij geen abs heeft kan je de dynamo laten zitten, anders moet hij ervanaf. verder even je kabelboom losmaken waar je ecu zit. dan hoef je niet de hele kabelboom van je blok af te halen. verder neem je de radiator en slangen even weg, daar win je veel ruimte mee. voor de rest zal het je wel lukken denk ik.
Nickster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 31 mar 2004 9:41
Locatie: Zoetermeer

Zijn jullie ook Zoetermeerders ? Die foto's zijn toch bij het Noord Aa gemaakt ?

Stoere wagens hoor !!! :worship:
pistonpen paultje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 7 feb 2007 16:30

Ah, leuk! Had deze clio ook zien staan. Vond hem alleen wat aan de prijs.

Heb nu een clio die ongeveer in een vergelijkbare staat is: Ook wit, ook leeg(wel met rolkooi:P), en ook de bak naar de klote.

Toevallig interesse in een rolkooi? Ik overweeg namelijk om terug te bouwen naar een normaal interieur.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

heb jij dan die met die rode blokken erop geverfd?
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Nickster schreef:Zijn jullie ook Zoetermeerders ? Die foto's zijn toch bij het Noord Aa gemaakt ?

Stoere wagens hoor !!! :worship:
Pijnacker :smoke:
206 rc
Berichten: 90
Lid geworden op: za 19 aug 2006 20:26
Locatie: andel... my car 206RC/GTI180

pornobak die fiat coupe ... ik heb zelf ook met het idee gelopen om deze als 2de auto toen te kopen maar is niet doorgegaan omdat het een gaar getrapt ding was :~ .. maar een maat van me heeft er wel 1 gehad zelf ingevoerd uit italie vandaan, was een net ding metallic blauw kenteken was 48-pk-tx.. hij heeft hem een half jaar geleden ingerolen op een alfatje.. groete en succes met je clio (Y)
green+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 8 jan 2007 21:10

206 RC: Wat bedoel je nou? Is de auto van die vriend van mij afgeragd?

Nickster: Ja wij komen allemaal uit Zoetermeer... En ja, het zijn leuke auto's! En zo erg verschillend van elkaar... wqua techniek, qua uiterlijk, qua merk, qua land, qua motor, qua aandrijving... echt humor!!!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hoi Green+ als je iemand iets vraagt via PM , en die geeft keurig bericht terug waarom hoor ik daarna dan niets meer van je?
:(
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ik vind het best sjiek dat jullie een racer willen bouwen! maar werkt dat wel met 3 mensen tegelijk? en dan ook nog eens een onbekende auto voor jullie.

succes met dit project, hopelijk slaagt het zoals jullie het voor ogen hebben...
green+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 8 jan 2007 21:10

Mark 5T: Ik heb geen idee... ik had je antwoord niet gezien... maar dat komt denk ik doordat mijn vrouw die heeft gelezen en dat niet aan mij door heeft gegeven... sorry daarvoor... ik heb inmiddels al iemand anders gevonden voor de bak... omdat ik maar geen antwoord van je kreeg... dacht ik dus...
206 rc
Berichten: 90
Lid geworden op: za 19 aug 2006 20:26
Locatie: andel... my car 206RC/GTI180

nee waar ik toen ben wezen kijken .. was een rooie fiat coupe turbo+ alleen die was een ton truggedraaid... en mij maat heeft heeft er 1 gehad en zelf geimporteerd dat was een 2.0 16v plus .. dat was een nette bak maarja ik had het geld er niet voor over om hem erbij te kopen eigenlijk .. m,n rc zuipt al genoeg benzine haha
green+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 8 jan 2007 21:10

206 RC: okeej dan... ik schrok al :wink:
Maareh een Clio zal toch niet meer verbruiken dan mijn Sub :worship: ?
TEAM009 Gert
Berichten: 442
Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
Locatie: Zeist
Contacteer:

Dat valt te bezien, als ik mijn 19 een beetje op z'n flikker geef mag ik in mijn handjes klappen als ik 1:4 haal. Op zolder loopt dat zelfs hard terug richting de 1:3. :smile:

Neem aan dat je met je soeb niet constant volgas rijdt. En pas remt als je dan de bocht nog net haalt....
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Als je op cicruit gaat rijden moet je je niet druk maken om brandstof verbruik lijkt me, zuipen doet ie echt wel als je flink aan het trappen bent :D :D
R5GTT. Drive it like you stole it
green+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 8 jan 2007 21:10

Ik maak me ook absoluut geen zorgen over het benzine verbruik :wink:
De Sub verbruikt ook wel wat... wat ie precies verbruikt weet ik niet eens, maar zal wel zo ronde de 1 op 6-7 zijn... op circuit Zolder gaat het richting de 1 op 2... hahahahaha

Enne... des te sneller de olie voorraad op is, des te sneller we met alternatieven rijden!
green+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 8 jan 2007 21:10

Zo, de bak zit er onder... ik heb wel een beetje vals gespeeld... ik heb het laten doen... een kennis van me is Renault monteur :wink:

We hebben dus de eerste meters gereden... EINDELIJK!

Gister bij de meeting in Breda hebben we een kat-vervanger overgenomen. Deze heb ik er s'middags gelijk onder gehangen... wat een gaaf geluid heeft ie nu! We hebben zo'n (ik geef toe) minder mooie dubbele uitlaat... deze heeft geen demper! Dus zit alleen de tussendemper er nog maar onder... geeft een mooi geluid!

Nu ga ik beginnen met de verlaging... het lijkt erop dat de voorkant al gedaan is... dus ga ik beginnen met de achterkant... die ligt 4 centimeter hoger dan da voorkant... eerst maar eens proberen los te gaan maken... ik heb al gelezen dat dat een behoorlijk klusje kan zijn... we gaan kijken...

Was leuk trouwens gister die meeting... perosonlijk ben ik niet zo'n kijker en poetser. Ik ben meer van het rijden! Zo'n mooi schoon motorblok enzo... ach... ik vind het mooi, maar niet voor mijn auto!

Latersssssssssssssssssss
green+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 8 jan 2007 21:10

Het verlagen was een eitje... ik was in ruim anderhalf uur klaar... alles zat lekker los eigenlijk... het lastigste was nog om die torsie's er weer in te krijgen...
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

je had het in je vorige post over je uitlaat geluid, houd wel effe in de gaten dat er op circuit dagen geluids normen zijn. En je dus beter maar een extra demper kan monteren als er nu geen achter demper onder hangt.

Mooi dat het verlagen lekker vlot ging, kan soms ook flink tegen zitten (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

wat was de norm ookalweer? iets van 95db ofzo?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

95 @ zolder en 82 @ zandvoort
R5GTT. Drive it like you stole it
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

verder dan zolder kom ik toch niet :D maar daar hoef je niet zo gek voor te doen om daarboven te komen toch?
green+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 8 jan 2007 21:10

Oei... die DB's worden krap vrees ik... ik neem wel een extra demper mee voor de zekerheid... en wat gereedschap dan :wink:
Hij is zeker luiden dan mijn Sub... alhoewel dat misschien maar zo lijkt, want in zo'n Clio zonder geluidsisolatie maakt alles wel een kabaal natuurlijk en valt het buiten wellicht wel mee...

FF een vraagje: kan iemand de hoogte van de wielkasten (vanaf de grond loodrecht door het middenpunt van het wiel omhoog) opmeten voor mij?
Ik wil graag weten wat een normale hoogte is... misschien een beetje stomme vraag, maar toch...
:worship:
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ik kan je morgen de standaard hoogte van achter geven. met 195-50-15 band.
green+
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 8 jan 2007 21:10

j-p-s: TOP en alvast bedankt!
Plaats reactie