GTT project Paz. VERKOCHT!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GeniustheGzA

(Y)
goed bezig!
-PAZ-
Über-Spammer

Zaterdag niet helemaal meer rond gekomen met de gtt, daarom vanavond nog effe wat laatste dingen aangesloten. Daarna olie druk gedraait en .... gestart :) :) . Met klein beetje choke erbij liep ie gelijk super netjes (Y) :bang: . Heb het idee dat ie veel mooier liep dan de vorige keer toen de motor voor het eerst draaide na de revisie. Koelsysteem is ook ontlucht, nu kan de motor afkoelen en dan morgen de kopbouten nog eens natrekken en de uitlaat verder afbouwen.
R5GTT. Drive it like you stole it
joeri_16V
Car: megane 2

beterz (Y) ,kun je eindelijk om de velgen komen :wink: :lol:
Haas
Car: Megane RS

netjes Paz! Toch nog redelijk snel opgelost dan ..... toch? :)
canonballman

Hoop echt voor je dat nu alles heel blijft!

Maar wat was nu de oorzaak van de uitlopende pistonpennen?
Waarvan kun je met zekerheid zeggen dat dat het was, en waarom?
Steven
Car: M536

Nou die drijfstangen zijn volgens mij uitgeslagen als die op 20,00 zitten.
Alleen hoe dat komt? Persen? Of uitgesleten door het draaien?
-PAZ-
Über-Spammer

Haas schreef:netjes Paz! Toch nog redelijk snel opgelost dan ..... toch? :)

Ach wat is snel, wilde hem eigenlijk tussen kerst en oud/nieuw klaar doen. Maar omdat ik toen meer in de kroeg gehangen heb was de motivatie om s 'morgens naar de garage te gaan meestal ver te zoeken :p :wink: :)
Maar hij doet het in elk geval weer nu :D :D :D

canonballman schreef:Hoop echt voor je dat nu alles heel blijft!

Maar wat was nu de oorzaak van de uitlopende pistonpennen?
Waarvan kun je met zekerheid zeggen dat dat het was, en waarom?

Ik hoop het ook :wink: , enige wat ik kan bedenken is dat de boring in de zuiger mischien niet groot genoeg was en dat de zuigerpen naar eens in is blijven hangen en zo los gekomen is. of net zoals steven zegt de drijfstangen uitgesleten door persen van nieuwe zuigerpennen bij eerste revisie
bart gt turbo
Contacteer:

hopelijk nu lang plezier dervan zonder stukken pazz
gr bart
-PAZ-
Über-Spammer

Wie heeft er een foto voor me waar duidelijk opstaat hoe alle slangen van de carterventilaitie lopen, heb alle slangen nog wel liggen, maar echt geen idee meer hoe ze moeten komen |: |:
Abel
Über-Spammer

van het kleppen deksel naar dat zwarte potje en dan naar de zwarte elleboog voor de turbo meen ik
-PAZ-
Über-Spammer

is ondertussen gelukt :) na het bekijken van een paar foto's en nog wat uitleg van steven (Y) zit alles weer op zijn plaats. Kop ook nog nagetrokken en de laatste slangen vast gezet. De gtt ook nog +/- 20 min laten lopen.

Wat word er normaal gezien aangehouden als C.O waarde, volgens APK boek max 2 dacht ik, maar meen ook wel eens iets gelezen te hebben van mensen die zeiden dat je hem beter op 4.5 kon zetten
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

hehe, zo afstellen dat ie lekker knalt bij gaslos :) (Y). Voor de APK wordt ie bij mij altijd teruggesteld, maar loopt dan beroerd stationair.
Steven
Car: M536

Ik stelde em gewoon op gehoor af dattie lekker loopt, meestal is dat een CO van 4-8 ofzo. Als ie begint te knallen zit je weer te ver geloof ik. Maakt ook verder weinig uit, zodra je eenmaal gasgeeft doet die schroef toch nix meer... Je mag officieel 1 +/- 0,5 % hebben dus 1,5 max.
-PAZ-
Über-Spammer

Zo de eerste 100km staan op het nieuwe blokje :) , loopt wel aardig maar nog niet helemaal 100% naar mijn gedacht. Denk dat ie hier of daar nog wat valse lucht trekt.

Wie kan er me zeggen of er nog verschillende soorten/type's zijn van die nippels die je achter in je spruitstuk draait tbv carterventilatie en remdrukbekrachtiging. Heb tijdje terug eens een andere gehaalt bij de dealer, maar lijkt net of die niet helemaal lekker afsluit.
mark 5t
Contacteer:

schoonmaken met brake cleaner er zit een soort kogetje in die werkt als terugslagklep.
of een hele goeie optie is natuurlijk ook om je auto eens goed af te laten stellen op een testbank.
-PAZ-
Über-Spammer

eest moet ie fatsoenlijk lopen en dan gaat ie de testbank op :p :wink: . Schoonmaken heb ik al geprobeerd, maar vermoed dat het probleem zit in valse lucht
mark 5t
Contacteer:

brake cleaner rondom je carb aansluitingen spuiten als de auto stationair draait.

verandert het toerental dan heb je ergens lekkage.

zo niet afstellen kunnen ze prima op de bank hoor en je hebt tenminste minder kans om je blok weer aan puin te rijden door bijvoorbeeld een veel te arm lopende motor
-PAZ-
Über-Spammer

Heb al geprobeerd met carbcleaner en het toerental veranderde idd, daarom weet ik ook dat ik het moet zoeken in valse lucht. Vind het wel vreemd want heb de kop er met spruitstuk, carb enz in 1 keer afgetilt. En de terugslag klep die ik achter in het spruitstuk heb gedraait past niet helemaal lekker vandaar dat ik deze ervan verdenk. Daarom ook mijn vraag of er daar verschillende uitvoeringen van zijn??
Verder ga ik nog eens alle slangen die op het spruitstuk en de carb komen controleren kan ook zijn dat er in 1 van deze een lekkage zit
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

mooi dat die iig weer loopt paz (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:mooi dat die iig weer loopt paz (Y)
Idd nu nog effe de puntjes op de I zodat ie weer helemaal 100% lekker loopt, zal morgen nog wel eens kijken en dan als ik tijd heb gelijk eens kijken om de xenon set te monteren. Ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel het nu echt uitmaakt in vergelijking met gewone H4 lampen.
-PAZ-
Über-Spammer

De xenon kit lag ook weer al even op de plank dus vanavond maar eens een poging gedaan om het spul te monteren in de gtt.

Afbeelding

De Bi-Xenon 8000K

Afbeelding

Hier een fototje met de origenele verlichting op Dim licht

Afbeelding

Hier is goed het verschil te zien tussen de lamp met en de lamp zonder de Xenon.

Afbeelding

En zo ziet het eruit met het hele spul gemonteerd :)
Natuurlijk nog even een proef rondje gedaan door de polder hier, moet zeggen geeft echt een bak meer licht dan het origenele H4 spul, het is wel even wennen aan het witte licht. Ook de aftekening op het wegdek is erg scherp. Morgen de lampen nog iets hoger afstellen en dan is de verlichting weer (Y) (Y) (Y)
bart gt turbo
Contacteer:

ziet der goed uit paz (Y)
gr bart
-PAZ-
Über-Spammer

Moet toch weer es kijken naar de gtt, merk de laatste dagen dat ie zijn toerental nogal lang vast houd als ie warm is, met andere woorden als ik de koppeling in trap dan duurt het vrij lang voor ie helemaal terug valt naar stationair ( +/- 850 rpm ) iemand enig idee waarin ik dit moet zoeken??
-PAZ-
Über-Spammer

Vandaag bij joeri nog een setje 14 duims velgen opgehaald, is de bedoeling dat er winterbanden op komen en dan uiteraard gebruiken als winter velgen, vraag is alleen of ze er dit jaar nog onderkomen :wink: :p want of het nu nog echt winter gaat worden vraag ik me ook af eigenlijk
Menno

-PAZ- schreef:Moet toch weer es kijken naar de gtt, merk de laatste dagen dat ie zijn toerental nogal lang vast houd als ie warm is, met andere woorden als ik de koppeling in trap dan duurt het vrij lang voor ie helemaal terug valt naar stationair ( +/- 850 rpm ) iemand enig idee waarin ik dit moet zoeken??
Vaak is dat valse lucht.
rev it like a rental
-PAZ-
Über-Spammer

Dat idee heb ik ook, moet alle slangen nog eens nakijken, want ik heb de laatste keer de kop en met spruitstukken en al afgehaald ook de carb gewoon laten zitten on inlaatspruitstuk dus kan dan inprincipe alleen in de slangen zitten.

Wat ik ook heel erg vreemd vind, kwam ik vanmiddag achter, uitlaat gas emmisie veranderd niet als ik aan de CO schroef draai, draai ik hem helemaal dicht dan valt de motor wel uit, maar CO waarde loopt niet verder op dan +/- 0.8
-PAZ-
Über-Spammer

Zo hier ook weer eens het stof afblazen :) :p

Vanavond de gtt alvast eens bekeken voor de apk die er weer aan zit te komen. Op een fusee kogel na is ie goed, dus dat viel ook weer niet tegen. Gelijk maar even de olie ververst en een nieuw brandsof filter gemonteerd. En de waterslang van de turbo naar waterpomp vervangen omdat ik hier een kleine water lekkage had.

Deze week nog effe die kogel vervangen en mijn andere achterlichten er in steken en dan heeft mijn gtt'tje weer een jaar apk
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

wanneer komen die fotos van die xenon????????????
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-Ray-
Contacteer:

lijkt wel nationale apk week, iedereen moet er maar weer doorheen... wat zullen ze een geld verdienen aan die gekke renaults :p
Immer wieder die verdammte Holländer
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

idd..viel mij ook op..
de mijne moet voor de 24e deze maand :p
-PAZ-
Über-Spammer

Ach mijne moet ook maar voor de 21ste van deze maand, maar kan beter effe van te voren kijken. Je weet nooit wat je tegen komt het blijft natuurlijk een renault :) :p
-PAZ-
Über-Spammer

Zo fusee kogeltje zit eronder, andere achterlichten zitten erin, morgen effe afmelden en dan zijn we er weer vanaf voor een jaartje :) :wink:
-PAZ-
Über-Spammer

:pompom: :pompom: En toen was de gtt weer voorzien van een verse apk, dus daar zijn we ook weer voor een jaartje van af :D
Ad van Haperen
Contacteer:

(Y) khoop dat ik er morgen ook zo makkelijk doorheen wandel
-PAZ-
Über-Spammer

Gistermiddag met het mooie weer maar eens een flink stuk wezen toeren met de gtt :) en onderweg nog een paar mooie plaatjes geschoten

http://www.esnips.com/imageable/large/1 ... f7274777c7

http://www.esnips.com/imageable/large/2 ... e3614bda61

http://www.esnips.com/imageable/large/d ... 2cb09796b8

Foto's maar effe zo aangezien de rtc upload site nog steeds niet helemaal lekker werkt
Plaats reactie