Thursday Nightmeeting Maastricht. I

Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gesloten
Rianne RT

Marcel J. schreef:
Rianne Tinnemans schreef:
RoyH schreef:dan zou ie d'r terug brengen omdat hij haar lek heeft geprikt bram :P
:~
Mag ik inkoppen?! :D
Huh...
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
StanGTE
Car: Renault 5 GTE

Ey Rianne, hoe zit dat nou met die GTE? is die al van jou of nog niet?
Riël
Über-Spammer

Nee.

Moet nog op TUV, maar moet straks idd nog eens bellen.
Overigens moet ik eerst mijn ketel ingevoerd hebben.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ollie

Gaan jouw zaken weer voor het vrouwtje :p
Riël
Über-Spammer

Nee, ivm verzekering enzo waar mijn auto op moet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marcel J.

Riël Notermans schreef:ja, ivm verzekering enzo waar mijn auto op moet.
Correctie :wink:
Ollie

Je bent weer scherp

Trouwens, 11 maart komt aardig dicht in de buurt....wie gaat er nu allemaal dan en hoe laat en waar gaan we vertrekken?
Marcel J.

Ollie schreef:Je bent weer scherp
tis de week van de maand hè :wink: :p
Bram (vospower)

RTC Openings Meeting 11 Maart

Vertrek: carpool plaats bij vd Valk te Urmond
Tijd: 10.30 uur
(tijd en plaats onder voorbehoud)

- Danny & Ilona - 5gtt
- Oliver - Clio
- Roy - Clio
- Ruud en bram -Clio
-
-
-
-
-
-
RoyH

- Danny & Ilona - 5gtt
- Oliver - Clio
- Roy en Stan - Clio
- Ruud en bram -Clio
-
-
-
-
-
-

Kleine aanpassing.

trouwens Bram je hebt je naam in kleine letter geschreven.... muhaha je hebt gelijk ruudje ze blijven grappig :lol:
Reno-loos
StanGTE
Car: Renault 5 GTE

Kijk ik hoef hier niks zelf te doen...

en ruudje, krijg ik de groeten niet terug van je moeder??? :P
Rik

- Danny & Ilona - 5gtt
- Oliver - Clio
- Roy en Stan - Clio
- Ruud en bram -Clio
- Rik - Clio RS
-
-
-
-
-
voske

helaas door nog steeds problemen met de koppeling te hebben en wel al een nieuw pedaal geplaatst te hebben.. meld ik me af voor de 11de
Patrick L.

raar :( die koppeling, je vermelde eerder dat er een soort busje zat bij de kabel op de koppelvork, mischien kun je dat busje er weer tussen zetten...
of de koppeling zelf is naar zijn gootje.
voske

ja kan allemaal na het puzzelen van het koppelingspedaal even gereden ging goed. dus alles weer ogperuimt etc. en daarna weer rijden en toen was het weer minder. het lijkt alsof het net niet goed koppeld. dus soms wel soms niet. maar ja zoals ik al zei niet veel tijd daarna meer gehad om verder te kijken dus mee opgehouden. maandag heb ik weer tijd en ga ik weer verder kijken. maar ik ben bang dat het iets in de bak is. het rare vind ik dan alleen dat de koppelingskabel springt en dat ik dan ineens deze problemen heb :S.
Marcel J.

Tenzij je voor de breuk van de kabel al "problemen" had lijkt het mij stug dat je nu een bak probleem hebt. Of er moet net op dat moment zich een probleem hebben voor gedaan, maar aan gezien je zelf zegt dat je erna wel nog rond hebt gereden zonder het probleem, lijkt het mij echt stug dat het de bak is.

Denk dat het toch in de kabel ligt. gewoon nog eens opnieuw monteren eventueel in een andere volgorde. Ik heb eens met de vijf een soort gelijk probleem gehad, wat weg ging toen ik eerst de pedaal deed en daarna de bak.

Klink alsof de kabel te lang is. kijk eens goed naar het stelmechanisme of idd dat busje?!

Laat anders maar eens wat weten, ik wil best eens mee komen puzzelen. Vast weer een leermoment voor mij :D

Succes
voske

dan had je erbij moeten zijn toen ik het pedaal inelkaar was aan het zetten. had je echt mee kunnen puzzelen. wat een raar systeem is dat hey. echt tjonge jonge hoe verzinnen ze het. haal je een nieuw pedaal en ben je een half uur bezig met het inelkaar zetten van het pedaal zelf.
Marcel J.

Zeg dat pedaal "schieten", springt die dan over de tandjes van het mechanisme heen?! Of stel ik mij dat nou verkeerd voor?!
voske

ohw ja, ik heb wel een 150 km gereden zonder kabel maar een paar keer schakelen zonder kabel zou toch niet zo erg moeten zijn? heb volgens mij 3 of 4 geschakeld en meeste gewoon in z'n 5 gereden
Marcel J.

Volgens mij heb je niet genoeg spanning op de kabel staan, dat schiet het mechanisme volgens mij over de tandjes heen. ALs ik het mij teminsten goed voorstel, tis te lang gelden dat ik nog eens een kabel heb vervangen.

die 150 km gaan het hem echt niet doen. Wel een leuke ervaring toch?!
voske

jazeker is lachen zeker als je dan ook nog sprintje gaat trekken met iemand :). en op het laatste gaat het eigenlijk al zonder koppelingskabel. maar ja je weet dat het niet echt goed is voor je auto :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ohw ja, ik heb wel een 150 km gereden zonder kabel maar een paar keer schakelen zonder kabel zou toch niet zo erg moeten zijn? heb volgens mij 3 of 4 geschakeld en meeste gewoon in z'n 5 gereden
hoe doe je dat dan? gewoon de versnelling in rammen?
voske

juiste punt zoeken om te schakelen. is een bepaald tourental waarbij het wel lukt om te schakelen. dit wist ik toevallig door iemand die vanuit flevoland terug is gereden :) vandaar dat ik dit ook gedaan heb. was wel een leuke ervaring erbij
RoyH

er is idd een bepaald toerental dat je kunt schakelen zonder dat je de koppeling hoeft te gebruiken, ook als deze goed werkt. Alleen om dit punt te vinden zonder je koppeling te slopen... :p

een vriend van me heeft dit een keer uitgeprobeerd met zijn oude kadet, het kan wel in ieder geval.
Reno-loos
Bram (vospower)

idd ROY.... :lol:
Patrick L.

danny ff wat anders,
ik heb vorig jaar het blok uit mijn GTT gehaald en nadat ik em weer erin had, ha dik in het begin ook het idee dat er wat mis was met de koppeling, ik had alles losgehad en er een andere koppeling-drukgroep ingezet. toen alles weer in mekaar zat en ik ging rijden, kreeg ik ik em nauwelijks of niet in de veresnellingen, eerst ook met dat koppelingspedaal zitten spelen, daar lag het dus niet aan,. Uit eindelijk lag het daar niet aan, het lag aan de stand van de schakelstang. DUSS, morgen als het droog is ff de wagen omhoog en de schakelstang afstellen, maw vedraaien en niet verschuiven zoals ik eerst deed....
het is maar een tip, mischien dat het helpt :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

maar dat staat los van je kabel. wel vreemd maar is zeker het kijken waard.
voske

Patrick L. schreef:danny ff wat anders,
ik heb vorig jaar het blok uit mijn GTT gehaald en nadat ik em weer erin had, ha dik in het begin ook het idee dat er wat mis was met de koppeling, ik had alles losgehad en er een andere koppeling-drukgroep ingezet. toen alles weer in mekaar zat en ik ging rijden, kreeg ik ik em nauwelijks of niet in de veresnellingen, eerst ook met dat koppelingspedaal zitten spelen, daar lag het dus niet aan,. Uit eindelijk lag het daar niet aan, het lag aan de stand van de schakelstang. DUSS, morgen als het droog is ff de wagen omhoog en de schakelstang afstellen, maw vedraaien en niet verschuiven zoals ik eerst deed....
het is maar een tip, mischien dat het helpt :)
kun je me wat beter uitleggen hoe dit moet gebeuren?? morgen moet ik helaas werken
maandag heb ikw eer tijd omeraan te werken.. maar maandag waarschijnlijk ook nog voor een andere clio kijken dezelfde als nu met dezelfde kleur... leuk voor onderdelen :)
baszos

- Danny & Ilona - 5gtt
- Oliver - Clio
- Roy en Stan - Clio
- Ruud en bram -Clio
- Rik - Clio RS
- Bas + Amely - Coupe
-
-
-
-
Megane Coupe Sport '00
Yamaha R6 '03
Patrick L.

voske schreef: kun je me wat beter uitleggen hoe dit moet gebeuren?? morgen moet ik helaas werken
maandag heb ikw eer tijd omeraan te werken.. maar maandag waarschijnlijk ook nog voor een andere clio kijken dezelfde als nu met dezelfde kleur... leuk voor onderdelen :)
je schakelstang zit in elkaar geschoven, als je de bout-moer losdraaid kun je de stang iets verdraaien, zet de pook eerst in de 2e versnelling en dan een klein tikkie verdraaien. zul je een paar keer moeten proberen,totdat ie makkelijk in alle versnelingen valt.
voske

Patrick L. schreef:
voske schreef: kun je me wat beter uitleggen hoe dit moet gebeuren?? morgen moet ik helaas werken
je schakelstang zit in elkaar geschoven, als je de bout-moer losdraaid kun je de stang iets verdraaien, zet de pook eerst in de 2e versnelling en dan een klein tikkie verdraaien. zul je een paar keer moeten proberen,totdat ie makkelijk in alle versnelingen valt.
ben benieuwd of mij dit gaat lukken :S. lijkt me wel het meest logische want als hij eenmaal in de versnelling zit kan ik namelijk wel gewoon de koppeling omhoog en koppelt die wel.
Rianne RT

Is er deze week ook TNM?
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

jip donderdag is weer tnm! :wink:
RoyH

donderdag waarschijnlijk niet aanwezig, zondag uiteraard wel :D

Ruudjuh, gaat Rob niet mee trouwens?
Reno-loos
Ruudjuh

RoyH schreef:donderdag waarschijnlijk niet aanwezig, zondag uiteraard wel :D

Ruudjuh, gaat Rob niet mee trouwens?
Geen idee we zien wel....
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel