Hey mensen,
Ik wil graag een openlucht filter op mijn twingo uit 1995 zetten? Nou wil ik graag wat weten over de montage, adviezen (welke hebben jullie.) En is het direct te monteren of moet je het halve motorblok uitbouwen. Het handigste zou ik het vinden als jullie me ff foto`s erbij planten.
Passen die universele dingen trouwens ook?
En wat zijn de ervaringen? Gaat de auto heel veel meer zuipen?
Hoop m vandaag nog in huis te kunnen halen dus alle adviezen zijn welkom!
Greetz Janet
openluchtfilter twingo welke?
-
sorry dat ik het zeg maar met die search functie wordt ik niet veel wijzer
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... go#1607857
via de de search
open luchtfilter is no.1 besproken onderwerp hier
via de de search
open luchtfilter is no.1 besproken onderwerp hier

-
hmm kwordt helaas niet veel info rijker ik bedoel zo`n ding......
http://www.autostyle.nl/images/producti ... 20A042.gif
Maarja als ik het goed begrijp moet ik daarvoor de hele motor verbouwen. Had gedacht dat het alleen maar hoefde op de plaats waar de motor zijn lucht krijgt. Maarja daarvoor ben ik een vrouw......
http://www.autostyle.nl/images/producti ... 20A042.gif
Maarja als ik het goed begrijp moet ik daarvoor de hele motor verbouwen. Had gedacht dat het alleen maar hoefde op de plaats waar de motor zijn lucht krijgt. Maarja daarvoor ben ik een vrouw......
-
nah ff voor de duidelijkheid dan
meestal zorgt de open lucht filter voor een pk vermindering, dan voor een pk verhoging...
Alleen bij koude lucht kan deze voor een kleine pk winst uitkomen. Denk dus goed na over wat je doet. Meestal is het de racy geluid wat je er door krijgt
Merken zijn o.a.: K&N, Pipercross, Green. Green komt volgens de meesten hier het beste eruit..

meestal zorgt de open lucht filter voor een pk vermindering, dan voor een pk verhoging...
Alleen bij koude lucht kan deze voor een kleine pk winst uitkomen. Denk dus goed na over wat je doet. Meestal is het de racy geluid wat je er door krijgt

Merken zijn o.a.: K&N, Pipercross, Green. Green komt volgens de meesten hier het beste eruit..

'91 Renault Clio 1.8 16v "Streetfighter Edition" work is still in progress
Gewoon lekker laten dat filtertje. Je wint er niks mee. Als je een vorm van verbetering wil neem dan een inlegfilter. Een vervanging van je huidige alleen dan van hetzelfde materiaal als een open filter. Katoen dus.
Koop een K&N 57I kit, ben je klaar 
Zorg idd voor voldoende luchtaanvoer, pk vermindering merk je bij een twingo sneller
Voor een bietje herrie hoef je het ook niet te doen, zeker niet als je er een dikke sportpiep onder heb hangen...

Zorg idd voor voldoende luchtaanvoer, pk vermindering merk je bij een twingo sneller

Voor een bietje herrie hoef je het ook niet te doen, zeker niet als je er een dikke sportpiep onder heb hangen...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Kortom, K&N sportfilter kopen. Ben je goedkoper uit en beter afJacco Osté schreef: ... pk vermindering merk je bij een twingo sneller...
jeeee eindelijk een forum waar de mensen mijn mening delen 
en een inlegfilter hoor je op sommige punten ook wel een klein beetje hoor...

en een inlegfilter hoor je op sommige punten ook wel een klein beetje hoor...