Laguna Cabasse radio in Megane II

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Renier

Ik heb de standaard 4x15 W Megane radio vervangen door de Cabasse radio uit de Laguna (ouder model), met 4X30 W.
Een niet-Renault radio vind ik vaak te schreeuwerig staan in het dashboard, deze past er wat kleur en design betreft nog goed bij.
Het frampje om de radio heb ik op eBay gekocht, het kan ook worden gebruikt om andere radio's netjes in de Megane II te plaatsen zonder een lelijke rand te zien.
In combinatie met het vervangen van de standaard Renault speakers door betere merkspeakers geeft deze radio een beter geluid en ik kan nog steeds de stuurwielbediening en radio display gebruiken :wink:

[img]http://members.home.nl/hrs123/cabasse%20radio.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Renier op vr 16 mei 2008 11:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Ferdy
Über-Spammer

netjes !
Headlong

Slim! Netjes opgelost ook! :)
_S_n_o_w_

Goed gedaan idd, maar is dit de enige manier om die display te doen leven ?
Ik zit met een nieuwe pittige bak (mégane GT) met een iets dat een radio zou moeten zijn. Dit is wel echt mijn negatief kantje voor deze wagen.
Bij Alpine zeggen ze dat de adaptor : APF-D102RE ook de Alpine's weergave in het display weergeeft.
Ik twijfel eraan en vindt het geld om dit te testen wel net iets teveel.
Al enige ervaring daarin gehad ?

grtjs
Renier

Er zijn display- en stuurwielbedienings adapters voor verschillende merken aftermarket radio's, bijv. Pioneer en Kenwood te koop. Daarmee behoudt je de functionaliteit vd stuurwielbediening en afhankelijk van het merk wordt ook de display gebruikt.
MikeVV
Contacteer:

Sony heeft ook zo'n adapter voor sony radio's, ik heb het zelf in mijn laguna zitten werkt perfect.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Plaats reactie