Aankoopadvies Clio 2.0 16V

Post hier al je vragen over de Clio
Jaap J.

Hallo allemaal,

mijn eerste post hier, dus misschien wel helemaal fout van mij dat ik het niet in het 2.0 16V-topic heb gepost, maar dat was zo lang, dat ik bang was dat ik onder zou sneeuwen. Als deze verkeerd staat: mea maxima culpa dus.

Toch wil ik graag jullie advies vragen. Van het weekend ga ik kijken naar deze Clio:

klikkerdeklik

Wat is jullie mening, als kenner? De uitlaat vind ik erg niet-mooi, vooral omdat ie er zo ver onderuit steekt. Verder vind ik m er goed uitzien, maar misschien kennen jullie deze of hebben jullie specifieke tips waar ik op moet letten?

Alle hulp is welkom, ik vind auto's geweldig maar technisch ben ik geen ster :wink:

Alvast bedankt!
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Je zou in dit topic is even kunnen lezen over algemene mankementen die vaak voorkomen...

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=16880
Jaap J.

Tenks, dat topic had ik gezien en zit ik ondertussen inderdaad op mijn gemak door te spitten. Bedankt voor de tip!
rasit..

Hey Jaap deze is ook te koop alleen wel bijna een dubbele prijs, maar ja hij is dan ook 5 dubbel zo mooi :D

[img]http://home.tiscali.nl/rasit/55.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/rasit/25.jpg[/img]
Marco (ClioII)

rasit.. schreef:Hey Jaap deze is ook te koop alleen wel bijna een dubbele prijs, maar ja hij is dan ook 5 dubbel zo mooi :D

[img]http://home.tiscali.nl/rasit/55.jpg[/img]
[img]http://home.tiscali.nl/rasit/25.jpg[/img]
Warom verkoop je hem dan?
rasit..

Euhm, heb hem nou al bijna 5 jaar en onze relatie is niet meer zoals het is geweest vroegah.
Ivo
Über-Spammer

En nu..., waardige vervanger gevonden...., Golf 4, BMW 3.....?
rasit..

Gelieve wat meer respect te tonen Ivo, golf 4 bmw 3 :D

Nog niks leuks gespot nee.
Ivo
Über-Spammer

ehhh, wat is er mis met een Golf ef Beemert.....?

:wink:
Jaap J.

Laten we zeggen dat het niet mijn smaak is....

Is ern og iemand die meer weet over deze auto, of iemand die weet waar ik absoluut op moet letten? Het 51-pagina's tellende RS topic heb ik gelezen en ook het "meest gevonden gebreken" topic heb ik gelezen. Ik wacht een beetje op iemand die me kan zeggen waarom ik deze auto absoluut wel of niet zou moeten kopen. (I)
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Ik denk niet dat een RS zoveel meer zorgen kent als een andere snelle auto. Als het materiaal zwaar belast wordt gaat er nou eenmaal wel eens wat kapot.

Je zou gewoon eens een proefrit moet maken en je eigen oordeel over de rij-eigenschappen vormen. Koop er een met top-garantie, als er dan wat stuk gaat in de begin periode kost het je niet direct geld.
Jaap J.

De auto wara ik zaterdag naar ga kijken heeft geen Top-garantie, maar Bovag-garantie. Hij staat niet bij een Renaultdealer, maar bij een dealer van een ander merk. Ach, garantie is garantie toch?! Linksom of rechtsom: als die auto ernstig stuk gaat het eerste half jaar, dan wordt het gefixed.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

klopt, alleen geeft renault topoccasion een jaar garantie, ipv 6 maanden..maar goed..scheelt ook in de prijs natuurlijk :)
Jaap J.

OK, dat is helder. Maar na een half jaar zijn alle dingen die die auto al mankeerde en die ik er op de proefrit van zaterdag niet uit gerost kreeg wel duidelijk :wink:

Ik ga m zaterdag eens fijn proberen. Leuk man!
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Paul1916v schreef:klopt, alleen geeft renault topoccasion een jaar garantie, ipv 6 maanden..maar goed..scheelt ook in de prijs natuurlijk :)
Kan alleen bij auto's die jonger zijn dan 5 jaar.
:)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Riël
Über-Spammer

Jaap J. schreef:Laten we zeggen dat het niet mijn smaak is....

Is ern og iemand die meer weet over deze auto, of iemand die weet waar ik absoluut op moet letten? Het 51-pagina's tellende RS topic heb ik gelezen en ook het "meest gevonden gebreken" topic heb ik gelezen. Ik wacht een beetje op iemand die me kan zeggen waarom ik deze auto absoluut wel of niet zou moeten kopen. (I)
Nou, het feit dat het een RS is, is voor mij een reden m wel te kopen :)

Gebreken die verder bij elke auto wel kunnen, moet je zelf toch op letten. Motorisch zijn die RSssen volgens mij oersterk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
ARNO16V
Contacteer:

En je zult er toch een beetje geluk bij nodig hebben, of de vorige eigenaar een beetje netjes met de auto omgegaan is en het onderhoud altijd netjes is bijgehouden. :)

Succes met de proefrit! (ik was toen gelijk verkocht :p )
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Foeke

Vergeet je proefrit in die phase 1 niet Arno :p
<-------So you know don't mess with a Reno------->
ARNO16V
Contacteer:

M'n eerste proefrit was in een Ph 2, en daarna in een Ph1 :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Menno

Schrik trouwens nie al te veel van de motor: stationiair draaien die dingen allemaal als een poffertje. Maakt nie uit, verders is dat blok heerlijk soepel, sterk, snel en behoorlijk zuinig.
rev it like a rental
Jaap J.

Ik heb inderdaad vorige week een proefrit gemaakt in een andere Clio RS (de gele die op dit moment te koop staat bij een dealer in Rotterdam) en toen viel me al op dat ie stationair niet zo mooi rond liep. Goed dat je het zegt dus, dan hoef ik me daar geen zorgen om te maken.

Wat ik me nog afvroeg. De standaard RS-velgen, dus die OZ-dingen, is dat nu 15" of 16"? Ik lees links en rechts verschillende getallen namelijk en ik wil ff checken of de velgen die er nu onder zitten groter zijn (van mij hoeft dat niet namelijk).

Onderhoudsboekjes zitten er overigens bij bij deze, dus ik hoop dat alles een beetje is bijgehouden.

Is er overigens iemand die een slag kan slaan naar de kosten die ik zou moeten maken als ik die foeilelijke uitlaat vervang door iets wat wel in dat gat valt?
Jaap J.

Ik ben bang dat ik eraan vastzit :D

Reed prima, zag er netjes uit (op een paar dingen na die niet helemaal mijn smaak waren, zoals de uitlaat dus :wink: ) en over de prijs werden we het uiteindelijk ook eens.

Dus jullie hebben er een lid bij denk ik (D)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

gefeliciteerd dan (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Zie je wel! Gewoon zelf ervaren. Gefeliciteerd!

Die uitlaat is dan ook niet standaard. Bij de Ph1/2 zit die normaal gesproken verborgen achter de achterbumper. Zie je niets van. De meeste vinden dat te anonym en gaan dat naar eigen inzicht wijzigen. Niet altijd met goed resultaat.
Tom
Moderator
Car: MB

veel plezier ermee dan (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jaap J.

Bedankt voor de gelukwensen allemaal.

Die uitlaat die normaliter achter de bumper verdwijnt; ik kan me voorstellen dat dat niet zo spannend is. Dus dat ie te zien is: dat is prima. Maar er is een gat gemaakt in de bumper en vervolgens zit er een uitlaat (die natuurlijk niet in dat gat gepast had) 5 cm verder naar rechts :~

Maar goed, die gaat er binnenkort dus af, als ik weer wat geld over heb. Eerst maar eens lekker rijden met dat ding :)
Timo Z. (Clio RS)

Voor het juiste bedrag mag die van mij ook in de verkoop.

een zilverkleurige RS phase 2 met nog geen 55.000 op de teller.
zit nog in de topoccassion garantie tot 16 September!
wagen is verder nog steeds volledig standaard.
(Climate Control, Xenon etc. etc. alles wat erop hoort te zitten)

Ik heb hem nog niet echt lang in bezit, en de reden dat ie eventueel de deur uitgaat is omdat ik er eigenlijk nooit mee rijdt. Ik heb hem gekocht nadat ik Mijn Cabrio de deur uit had gedaan maar verlang nu toch wel weer terug naar een Cabrio.
Jaap J.

Ik heb er al een, dus voor deze mededeling hoef je mijn topic niet te kapen :wink:
Marcel B.

Timo Z. (Clio RS) schreef:Ik heb hem nog niet echt lang in bezit, en de reden dat ie eventueel de deur uitgaat is omdat ik er eigenlijk nooit mee rijdt. Ik heb hem gekocht nadat ik Mijn Cabrio de deur uit had gedaan maar verlang nu toch wel weer terug naar een Cabrio.
met dit weer? :bonk:

Veel plezier met de RS (Y)
Timo Z. (Clio RS)

Jaap J. schreef:Ik heb er al een, dus voor deze mededeling hoef je mijn topic niet te kapen :wink:
Sorry, Ik had blijkbaar niet alles goed genoeg gelezen!

Veel plezier met je RS !! (Y) het zijn heerlijke wagentjes!
Jaap J.

No proplemo natuurlijk...

dan gelijk nog twee vraagjes. Ik zie hier iedereen laaiend enthousiast zijn over de Exalto-banden... De dealer waar ik mijn auto kocht heeft er nieuwe banden onder gelegd aan de voorkant; Fulda's. Iemand daar ervaring mee? Ik heb al wel een beetje gegoogled natuurlijk, en daar kwamen ze naar voren als prima banden. Vast niet zo goed als de Exalto's, maar goed genoeg om nu even meet te rijden, neem ik aan?! Type weet ik dan natuurlijk weer niet uit mijn hoofd :~

Tweede vraag: welke dempers zitten er standaard onder zo'n RS? Geen Koni's toch? Ik dacht gelezen te hebben dat er standaard iets onder zit van Monroe?! Hier zaten in ieder geval Koni's onder, dat lijkt me in principe du seen vooruitgang (mits alles goed werkt, maar dat gaat de ANWB morgen testen).

Ik probeer een beetje in kaart te brengen waarom ik zo'n verstandige koop heb gedaan. :D Overigens zat er volgens mij (en de verkoper) een speciale lichtgewicht motorkap op.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Over die velgen: die van je foto (bovenste post) zijn niet standaard. RS phase 1 (zoals deze) heeft normaal 15" OZ velgen.
De bumpers van deze auto zijn ook niet helemaal standaard: er zitten zwarte (stoot?)strips opgeplakt?!?
Over banden zijn de meningen nog wel eens verdeeld: vaak omdat de meeste niet alle verschillende banden hebben geprobeerd - laat staat onder dezelfde omstandigheden. Ik rij zelf (RS ph. 1) met Pirelli P Zero Nero naar volle tevredenheid.

Maar vooral: super veel plezier met je aankoop en hou hem mooi!
Riël
Über-Spammer

dacht dat ze standaard 14" OZ's hadden?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Frits Clio 16v

nee, 15" :)
Tom
Moderator
Car: MB

Riël Notermans schreef:dacht dat ze standaard 14" OZ's hadden?
de williams en 16v zijn al standaard op 15 geleverd, en kleiner wordt het nooit meer
Plaats reactie