ACT: Electra
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Klokje + schakelaars hebben origineel verlichting idd
Klokje is gewoon lampje met fitting dus heel simpel te vervangen...
of je die folie weg kan laten weet ik eigenlijk niet... je kunt het altijd proberen ...
Wat betreft de schakelaars, die horen verlicht te zijn.
Nou zijn er minimaal 3 verschillende soorten schakelaars in omloop, als je geluk hebt heb je schakelaars die als je ze opentrekt gewoon een lampje met fitting hebben, dan is het vervangen trés simpel. Anders heb je pech en zul je van je soldeerskils gebruik moeten maken (het is vrij krapjes daar binnen, maar het is mogelijk, het is zelfs mij gelukt )...
Mischien heb ik zelfs nog wel een foto, zal even zoeken!
Gevonden:
(Alarm+taxi knop heb ik bewust geen verlichting in gemaakt overigens!)
[img]http://home.planet.nl/~muld3459/resultaat.jpg[/img]
Zoals je ziet past het mooi bij de radio
Klokje is gewoon lampje met fitting dus heel simpel te vervangen...
of je die folie weg kan laten weet ik eigenlijk niet... je kunt het altijd proberen ...
Wat betreft de schakelaars, die horen verlicht te zijn.
Nou zijn er minimaal 3 verschillende soorten schakelaars in omloop, als je geluk hebt heb je schakelaars die als je ze opentrekt gewoon een lampje met fitting hebben, dan is het vervangen trés simpel. Anders heb je pech en zul je van je soldeerskils gebruik moeten maken (het is vrij krapjes daar binnen, maar het is mogelijk, het is zelfs mij gelukt )...
Mischien heb ik zelfs nog wel een foto, zal even zoeken!
Gevonden:
(Alarm+taxi knop heb ik bewust geen verlichting in gemaakt overigens!)
[img]http://home.planet.nl/~muld3459/resultaat.jpg[/img]
Zoals je ziet past het mooi bij de radio
Laatst gewijzigd door Maarten-Jan op vr 8 dec 2006 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zie edit
Hee die radio heb ik ook volgens mij
Dat ziet er goed uit! Daar kan ik wel wat mee.
Die lampjes bij mij zijn inderdaad stuk dan, want mijn dashboard doet het wel, zal de zekeringen eens nakijken.
Als ik een manier kan vinden om die folie eraf te krijgen dan heb ik binnenkort denk ik wel wat te doen
Dat ziet er goed uit! Daar kan ik wel wat mee.
Die lampjes bij mij zijn inderdaad stuk dan, want mijn dashboard doet het wel, zal de zekeringen eens nakijken.
Als ik een manier kan vinden om die folie eraf te krijgen dan heb ik binnenkort denk ik wel wat te doen
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
sony cdx-cijfers mosfet ??? ik vind het een wel een redelijke radio... doet zijn werk goed, heb soms als het echt heel vochtig weer is (Als in regen met pijpenstijlen) dat de lens v/d laser beslaat en die geen cd's leest gelukkig zit er een ventilatie systeem op zo'n renault dus is dat van tijdelijke duur maar goed...
Maar dan heb je idd wat te doen,... het houdt je van de straat
Maar dan heb je idd wat te doen,... het houdt je van de straat
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00175.JPG[/img]
is er ook iemand die weet of dit soort folie ook in groter formaat te verkrijgen is, dit zit dus achterop het dashboardpaneel.
is er ook iemand die weet of dit soort folie ook in groter formaat te verkrijgen is, dit zit dus achterop het dashboardpaneel.
Zoals sommigen misschien gelezen hebben in mijn "even voorstellen"-topic, heb ik een probleempje met mijn ruitenwisser. Er was een zekering kapot en daarom werkte de interval niet meer en stopte de ruitenwisser niet automatisch. Maar als ik nu een goede zekering erin doe stopt de ruitenwisser in de uiterste stand (rechtop dus)
Heeft iemand een idee hoe dat komt? Ik heb gekeken naar de ruitenwisser sturing en die zit niet verkeerd om ofzo. Is ie misschien gaar omdat die zekering gesprongen is (en dus een flinke stroom te verduren heeft gekregen)?
Heeft iemand hier ervaring mee? Of een ideetje?
Heeft iemand een idee hoe dat komt? Ik heb gekeken naar de ruitenwisser sturing en die zit niet verkeerd om ofzo. Is ie misschien gaar omdat die zekering gesprongen is (en dus een flinke stroom te verduren heeft gekregen)?
Heeft iemand hier ervaring mee? Of een ideetje?
Als ik de zekering erin heb zitten stopt ie altijd in die stand. Het lijkt wel of hij gewoon 180 graden gedraaid is oid. Met zekering eruit stop ik m gewoon zelf, maarja dat is niet echt relaxed, zeker niet met motregen
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
als hij recht staat lijkt me het eerder 90 graden . En als hij nooit meer goed stopt lijkt het me eerder een mechanisch probleem. Zijn die nul standen van renault ruitenwissers eigenlijk af te stellen? Van sommige auto's wel in ieder geval
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mechanisch is het denk ik niet, je hoort het relais echt klikken op het punt waar ie stopt. Misschien zijn de bladen verdraaid? Lijkt me sterk want dan zouden ze de verkeerde kant op draaien (buiten naar het raam zeg maar). Zou er een sensor in die print zitten die de ruitenwisser aanstuurt? Misschien dat die print is gefrituurd door de geplofte zekering?
Ik heb geen idee, ik heb m al losgehaald met de ruitenwisser op verschillende standen in de hoop dat ie op een ander punt stopt oid maar helaas. Zou er misschien een sensor in zitten die dat punt meet? Ik heb echt geen wat het kan zijn namelijk...
Ik heb geen idee, ik heb m al losgehaald met de ruitenwisser op verschillende standen in de hoop dat ie op een ander punt stopt oid maar helaas. Zou er misschien een sensor in zitten die dat punt meet? Ik heb echt geen wat het kan zijn namelijk...
Voglens mij kan de intervalmodule stuk zijn, in je zekeringkast is dat dat blauwe kastje.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
meestal heb je een motortje, een ruitenwisser en een mechanisme daar tussen. Je hebt een moer waar de wisser mee vast zit en eentje waar het mechanisme mee aan de motor vast zit. Door deze twee onderling af te stellen kun je nul stand voor veel auto's bepalen. Maar zoals ik al zei weet ik niet of dat bij renault ook zo is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Misschien dat ik het even moet proberen met een andere module erin. Geen idee wat het kost. Ik heb al bij de motor zitten kijken (via het linker klepje naar binnen) en daar is erg weinig ruimte om te pielen. Ik hoop niet dat het daar zit
Vandaag even op zoek geweest naar een nieuw relais. Ik denk ik ga even langs de dealer... Kosten van zon blauwe rakker: 67,50
Meneer maar even vriendelijk bedankt en naar de lokale sloperij geweest.
Relais voor 7 euro, das beter
Getest... GRMBL! precies hetzelfde!
Ik was het een beetje zat en heb mijn ruitenwissers eraf gesloopt, daarna de plastic kap en de boel opnieuw afgesteld. Motorarm 180 graden gedraaid en de ruitenwissers er opnieuw opgezet, zit nu weer helemaal goed!
Meneer maar even vriendelijk bedankt en naar de lokale sloperij geweest.
Relais voor 7 euro, das beter
Getest... GRMBL! precies hetzelfde!
Ik was het een beetje zat en heb mijn ruitenwissers eraf gesloopt, daarna de plastic kap en de boel opnieuw afgesteld. Motorarm 180 graden gedraaid en de ruitenwissers er opnieuw opgezet, zit nu weer helemaal goed!
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: vr 18 feb 2005 17:35
- Locatie: Eindhoven
*Onzin post*
Probleem is opgelost.
Probleem is opgelost.
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
* onzin post*
Graag gedaan.
Graag gedaan.
mijn toertenteller flipt een beetje, als ik zeg maar stil sta gaat de wijzer heel stabiel omhoog en omlaag, maar zodra ik begin te rijden begint hij op en op en neer te gaan, en dit had ik niet met mijn vorige toerenteller..iemand ervaring mee?
okeej, probleempje hier. koop van de week mijn clio 16v met een pioneerradio.
maar dat moest natuurlijk plaats maken voor de pioneer die ik ngo had uit me civic.
dus ik dat kapje los maken.. is het een t*f*s zooi aan draden daarachter (wat hebben sommige mensen tog met kroonsteentjes )
omdat het zon zooitje was en ik geen schema heb met kleurcodes draden alles maar ff opgeschreven.
toen mijn eigen radio ff aangesloten (dit x met kabelvoetjes ) en alles werkt lekker!
toen de radio in de slede gedaan en erin gehangen.. helemaal nix.. geen stroom.
als ik de constante stroom meet (groen/geel toch? verbeter me anders ff )
dan meet hij niets.. bij contact (grijs/rood??) wel. dus massa en contact zijn goed..
BTW: mog iemand nog ergens een shema hebben met kleuren draden zou die die dan kunnen scannen s.v.p
kan ik nu gewoon een nieuwe kabel door het schutbord trekken met 12v voor de continue stroom? (gezekerd natuurlijk)
en komt kabelbreuk nog weleens voor?
gr ry
maar dat moest natuurlijk plaats maken voor de pioneer die ik ngo had uit me civic.
dus ik dat kapje los maken.. is het een t*f*s zooi aan draden daarachter (wat hebben sommige mensen tog met kroonsteentjes )
omdat het zon zooitje was en ik geen schema heb met kleurcodes draden alles maar ff opgeschreven.
toen mijn eigen radio ff aangesloten (dit x met kabelvoetjes ) en alles werkt lekker!
toen de radio in de slede gedaan en erin gehangen.. helemaal nix.. geen stroom.
als ik de constante stroom meet (groen/geel toch? verbeter me anders ff )
dan meet hij niets.. bij contact (grijs/rood??) wel. dus massa en contact zijn goed..
BTW: mog iemand nog ergens een shema hebben met kleuren draden zou die die dan kunnen scannen s.v.p
kan ik nu gewoon een nieuwe kabel door het schutbord trekken met 12v voor de continue stroom? (gezekerd natuurlijk)
en komt kabelbreuk nog weleens voor?
gr ry
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
n.p.s.r. scenic schreef:ik heb blauwe lampje maar die schijnen wit is dit te verhelpen met overschuifhoesjes want ik wil namelijk blauw interieurverlichting zodra ik de deur open maak moeten die branden
wildus de bestaande lampjes vervangen of aanpassen zodat ze blauw licht weergeven.
wie o wie heeft tips om dit te realiseren.
waar zit ergens de computer / ecu van een r5 gt turbo?? als die er al zit natuurlijk
Nergens dus
Is 'mechanisch' systeem, de carborateur.
Zit wel een beetje electronica in de onsteking, die de vervroeging regelt.
Is 'mechanisch' systeem, de carborateur.
Zit wel een beetje electronica in de onsteking, die de vervroeging regelt.
dat dacht ik dus al haha, maar waarom is het dan mogelijk deze te chiptunen.. volgens de prijzenlijst van mb carperformance moet het kunnen.Riël Notermans schreef:Nergens dus
Is 'mechanisch' systeem, de carborateur.
Zit wel een beetje electronica in de onsteking, die de vervroeging regelt.
omdat hij een prijslijst kopieert van een ander bedrijf.
Ik kom dat overal tegen.
Overigens erg omstreden item.
Je wil m zelf wat opvoeren?
Doorzoek het forum over turbodruk verhogen en de nodige aanpassingen die je wel even moet doen.
Het is erg eenvoudig, en de moeite waard. De 'chiptuner' doet exact hetzelfde.
Ik kom dat overal tegen.
Overigens erg omstreden item.
Je wil m zelf wat opvoeren?
Doorzoek het forum over turbodruk verhogen en de nodige aanpassingen die je wel even moet doen.
Het is erg eenvoudig, en de moeite waard. De 'chiptuner' doet exact hetzelfde.
okee op die fiets, ja die turbodruk gaat idd iets verhoogd worden. maar de turbo die er op zit heeft al een tikkeltje speling.. dus ik doe het niet bij deze. heb al een andere turbo liggen, die heeft 110k gelopen en heeft geen speling. toen is voor 50 euri op de kop getikt. deze gaat er binnekort op en dan ga ik ff voor een bleedvalve kijken. turbo druk naar de 0.9-1 bar ongeveerRiël Notermans schreef:omdat hij een prijslijst kopieert van een ander bedrijf.
Ik kom dat overal tegen.
Overigens erg omstreden item.
Je wil m zelf wat opvoeren?
Doorzoek het forum over turbodruk verhogen en de nodige aanpassingen die je wel even moet doen.
Het is erg eenvoudig, en de moeite waard. De 'chiptuner' doet exact hetzelfde.
Och, gewoon kijken hoe deze turbo het houdt hoor.
Niet té hoog gaan.
Niet té hoog gaan.
dat kan natuurlijk ook wel, maar heb geen zin dat er straks stukkie aluminium van mn turbo in mn motorje komenRiël Notermans schreef:Och, gewoon kijken hoe deze turbo het houdt hoor.
Niet té hoog gaan.
maar we dwalen een beetje off topic denk ik )
Volgens mij is mijn accu kapot aangezien ik m nu in 2 weken 2x heb moeten over starten met kabels.
Heb nu gemiddeld 11.4 volt ook al heb ik een 40 kilometer gereden.
Wie weet wat een goede en sterke accu is, of kan een B merk ook goed zijn?
Moet in een Laguna 1.9 DCI, iemand enig advies?
Heb nu gemiddeld 11.4 volt ook al heb ik een 40 kilometer gereden.
Wie weet wat een goede en sterke accu is, of kan een B merk ook goed zijn?
Moet in een Laguna 1.9 DCI, iemand enig advies?
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
ik rij de laatste tijd wel eens in een fordje c-max, en daarbij blijft het knipperlicht een paar seconden knipperen na aanraking van de hendel (bv bij inhalen op de snelweg), is dit ook in mn 21 te bouwen door 1 of ander relais?
Luie donder....
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Dat kan wel. Je neemt een universeel programmeerbaar tijdrelais, en die stel je in op de tijd die er nodig is om de richtingwaanwijzer 3x te laten knipperen.Gabri van der Veen schreef:ik rij de laatste tijd wel eens in een fordje c-max, en daarbij blijft het knipperlicht een paar seconden knipperen na aanraking van de hendel (bv bij inhalen op de snelweg), is dit ook in mn 21 te bouwen door 1 of ander relais?
Het relais stuur je aan met de hendel (pulsje als je hem aantipt) en het relais houd dan als het ware gedurende de ingestelde tijd je richtingaanwijzer aan.