Fase 2 cilinderkop op een fase1?

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Kan dit zonder meer?
Kan namelijk aan een fase2 cilinderkop komen, die wil ik op mijn gemak gaan prepareren (flowen, wat met de uitlaatkanalen doen ectetc) en vervolgens op een fase1 blok monteren, maar ik weet dus niet of dit eigenlijk wel past

(evt voor/nadelen?)

Groet,Jiggy
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja past
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Mits de kop compleet is kan het meteen erop worden gemonteerd. Fase 1 kleppen hebben namelijk een andere hoek dan fase 2. Dacht 90 graden vs 120 graden. Dus hier moet je mee uitkijken. Voor de rest moet het geen probleem zijn.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Phase 1 loopt lekkerder :D
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Michel S. schreef:Mits de kop compleet is kan het meteen erop worden gemonteerd. Fase 1 kleppen hebben namelijk een andere hoek dan fase 2. Dacht 90 graden vs 120 graden. Dus hier moet je mee uitkijken. Voor de rest moet het geen probleem zijn.
Wat noem je compleet? Waar moet ik speciaal op letten?
En Riel, dus jij zou het niet aanbevelen om een phase2 kop op een phase1 te zetten?

grtz jiggy
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

JiggyMF schreef:
Michel S. schreef:Mits de kop compleet is kan het meteen erop worden gemonteerd. Fase 1 kleppen hebben namelijk een andere hoek dan fase 2. Dacht 90 graden vs 120 graden. Dus hier moet je mee uitkijken. Voor de rest moet het geen probleem zijn.
Wat noem je compleet? Waar moet ik speciaal op letten?
En Riel, dus jij zou het niet aanbevelen om een phase2 kop op een phase1 te zetten?

grtz jiggy
compleet als in met kleppen.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het is maar een eigen ervaring/gevoel, ik kan het op geen enkele manier bevestigen dat een phase1 kop beter is ;) Dus als je een phase 2 hebt, go for it he. Is altijd een paar jaartjes nieuwer.
Raf H.
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 11:35
Locatie: België - Antwerpen
Contacteer:

hier is dus totaal geen verschil hoor. het enige verschil (motorisch) van een fase 1 met 2 is de Ontsteking. RE208 op fase1 en RE209 op fase2 hierbij wat extra turbodruk en klaar is kees.
het koppel van een fase 1 ligt bij hoger toeren dan bij de fase 2, die zit op zijn max op 3250 tr/m terwijl de fase 1 op 3750 zijn max koppel heeft van 167Nm.
Motorisch verschillen de 2 weinig. misschien watergekoelde turbo al.. maar zeker niet meer.

Zelf de krukas komt van de 1400cc monopoint.. niet te geloven hoe goedkoop zo'n renault moest zijn in die tijd

greets
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Klephoek verschilt, er zit wel verschil in de koppen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

net of dat niet bij alle motoren was in die tijd.. en dat is nu toch ook zo :)

klopsensortje..
Plaats reactie