Fase 2 cilinderkop op een fase1?

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
JiggyMF

Kan dit zonder meer?
Kan namelijk aan een fase2 cilinderkop komen, die wil ik op mijn gemak gaan prepareren (flowen, wat met de uitlaatkanalen doen ectetc) en vervolgens op een fase1 blok monteren, maar ik weet dus niet of dit eigenlijk wel past

(evt voor/nadelen?)

Groet,Jiggy
Steven
Car: M536

Ja past
Michel S.
Contacteer:

Mits de kop compleet is kan het meteen erop worden gemonteerd. Fase 1 kleppen hebben namelijk een andere hoek dan fase 2. Dacht 90 graden vs 120 graden. Dus hier moet je mee uitkijken. Voor de rest moet het geen probleem zijn.
Riël
Über-Spammer

Phase 1 loopt lekkerder :D
JiggyMF

Michel S. schreef:Mits de kop compleet is kan het meteen erop worden gemonteerd. Fase 1 kleppen hebben namelijk een andere hoek dan fase 2. Dacht 90 graden vs 120 graden. Dus hier moet je mee uitkijken. Voor de rest moet het geen probleem zijn.
Wat noem je compleet? Waar moet ik speciaal op letten?
En Riel, dus jij zou het niet aanbevelen om een phase2 kop op een phase1 te zetten?

grtz jiggy
Michel S.
Contacteer:

JiggyMF schreef:
Michel S. schreef:Mits de kop compleet is kan het meteen erop worden gemonteerd. Fase 1 kleppen hebben namelijk een andere hoek dan fase 2. Dacht 90 graden vs 120 graden. Dus hier moet je mee uitkijken. Voor de rest moet het geen probleem zijn.
Wat noem je compleet? Waar moet ik speciaal op letten?
En Riel, dus jij zou het niet aanbevelen om een phase2 kop op een phase1 te zetten?

grtz jiggy
compleet als in met kleppen.
Riël
Über-Spammer

Het is maar een eigen ervaring/gevoel, ik kan het op geen enkele manier bevestigen dat een phase1 kop beter is ;) Dus als je een phase 2 hebt, go for it he. Is altijd een paar jaartjes nieuwer.
Raf H.
Contacteer:

hier is dus totaal geen verschil hoor. het enige verschil (motorisch) van een fase 1 met 2 is de Ontsteking. RE208 op fase1 en RE209 op fase2 hierbij wat extra turbodruk en klaar is kees.
het koppel van een fase 1 ligt bij hoger toeren dan bij de fase 2, die zit op zijn max op 3250 tr/m terwijl de fase 1 op 3750 zijn max koppel heeft van 167Nm.
Motorisch verschillen de 2 weinig. misschien watergekoelde turbo al.. maar zeker niet meer.

Zelf de krukas komt van de 1400cc monopoint.. niet te geloven hoe goedkoop zo'n renault moest zijn in die tijd

greets
Riël
Über-Spammer

Klephoek verschilt, er zit wel verschil in de koppen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Car: Megane RS

net of dat niet bij alle motoren was in die tijd.. en dat is nu toch ook zo :)

klopsensortje..
Plaats reactie