ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

er moet ron 98 in, af en toe 95 kan geen kwaad
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

DutchRS schreef:
elmotheelk (Eric) schreef:7500 eur is veel te weinig! Moet beter kunnen...
En hij is weg naar Haarlem. Was ook veel meer via Marktplaats.

Ik heb een proefrit in een Megane RS gehad vandaag en ik denk dat hij is de volgende stap in mijn Renault collectie. Ik heb de LCR (Leon Cupra R) en de RS Megane geprobeerd maar de RS is veel beter.
Nieuw of 2e hands?
DutchRS
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 20:13
Locatie: Bollenstreek
Contacteer:

2e hands uit 2004. Helaas met 5 deurs.... maar het wordt family auto. :p
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Staat op de binnenkant van je tank klepje staat dat er geadviseerd wordt om 98 te tanken.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Xabre schreef:ongechipt niet, gechipt wel (euro 98? superplus 98 bedoelje zeker?)
Volgens mijn officiele boekjes moet het wel (RS phase 1). Het schijnt bij de RS phase 2 weer niet in de boejes te staan en de phase 3 weer wel! Vreemd jah, maar ga er maar van uit dat het niet MOET maar wel wenselijk is.
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Phase 2 staat het op de binnenkant van het tank klepje dat 98 geadviseerd word.

Wichard jij heb geen RS dus lul niet :p :lol: :wink: :wink:
<-------So you know don't mess with a Reno------->
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

:lol: oké bedankt (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

op een rustige 2e kerstdag ff aant googlen naar de afmetingen
van de schijfremmen van de RS phI (voor en achter) kwam
ik dit filmpje tegen, wel geinig:

http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/ ... commercial

Ohja, als iemand t zo weet, want ik ben er niet achter gekomen
hoe groot die schijfjes nu zijn :p
Rik
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 21 mar 2004 11:52
Locatie: Elsloo

na 3 jaar in clio 16v te hebben gereden vond ik het tijd voor een nieuwe auto en heb ik me een clio 172 uit 2002 gekocht.
Maar heb een vraagje is de 172 en de 182 precisie het zelfde op het spruitstuk na, want wil een fk schroefset bestellen bij MB maar de mijne staat er niet bij alleen het oudere model 172 en neem aan dat dat niet het zelfde is als die wat ik nu heb
Rik
Berichten: 315
Lid geworden op: zo 21 mar 2004 11:52
Locatie: Elsloo

oja het gaat om een fase 2 maar denk wel dat dat duidelijk was
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Rik schreef: is de 172 en de 182 precisie het zelfde op het spruitstuk na ?
Nee,
De hele uitlaat, van spruittuk tot eindstukken is inderdaad anders. Daarmee, en met een aangepaste chip in de computer, is het extra vermogen gewonnen. Belangrijker zijn de diverse verbeteringen in het onderstel. Daarom rijdt 'ie zoveel beter. De wielbasis en spoorbreedte zijn anders. Ik weet niet of zaken voor de 182 daardoor ook passen op een 172...
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Je hebt een phase 2 (172pk) en MB heeft alleen een schroefset voor het oudere model 172?
Wat is het probleem dan? :)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maus schreef:Je hebt een phase 2 (172pk) en MB heeft alleen een schroefset voor het oudere model 172?
Wat is het probleem dan? :)
Ja zat ik ook te lezen vanmiddag, maar was toen net wakker van de nachtdienst............:lol:
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Maus schreef:Je hebt een phase 2 (172pk) en MB heeft alleen een schroefset voor het oudere model 172?
Wat is het probleem dan? :)
Het oudere model 172 is dus een phase 1. Denk ik?

Misschien moet je MB gewoon even bellen. Ze kunnen je vast verder helpen.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Das dan toch de 169?:wink:

Maar hij heeft er eentje uit 2002, dus het lijkt mij dat ie een phase 2 heeft. Of hij moet een overjarige phase 1 gekocht hebben.
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Er zijn wel meerdere typen RS met wat detailverschillen.

De '182' ofwel Phase [/b]3[/b] is de CB22.

Verder zijn er nog:

CB15/CB1C/CB0M/CB1N

En ongetwijfeld nog een rits aan specials die verstopt zijn met speciale chassisnummers.

Die onderstelverschillen zijn overigens optioneel. Het van de Jean Ragnotti/ Cup auto afgeleid) 'widetrack' onderstel (herkenbaar aan de andere fusees met grote wiellagers en de speciale ZR Exalto's) was ook op de CB22/ '182' een optie. Een waarvan ik begrepen had dat je er bijna de verkopers voor moest bedreigen om het te krijgen.

In de UK waar overigens een groot deel van de RS-en heengaat hadden ze die optie weer verdeeld over twee verschillende auto's. De Cup en later Trophy en de 'normale' 172 en 182.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

In England is het toch:

172 phase I
172 phase II
172 phase II Cup
182 phase III FF
182 phase III Cup
182 phase III Trophy
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Dit zo lezend en in de autobladen de concurrenten langsgaan, denk ik dat de 2.0 ongeblazen snel zal worden vervangen door een geblazen versie, met minder inhoud, evenzo veel pk's( of ietsje meer) wat tegenwoordig trend is in autoland.

Denk aan de nieuwe Corsa OPC en de aanstaande 207RC( GTI).........Polo etc, etc.......
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

Ik ga een RS aanschaffen.

Ik zie dat er euro 95 in kan, en gechipt super+ (98).

Wat is nu verstandiger,bij een volledig std rs?

Kan 95 gevolgen hebben? Pingelen? schade aan kop of zuigers?
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Die paar centen maakt toch niet uit, gewoon 98 er in flikkeren.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

ik lees soms ook dat hij zuiniger wordt. kan dat?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

catscan schreef:ik lees soms ook dat hij zuiniger wordt. kan dat?
Ja, als je minder met je rechterpootje beweegt....:lol:............maar lijkt me dus heel stug.

Wel kan het zijn dat je met merk benzine minder verbruikt ten opzichte van merkloos ( kan ook een broodje aap zijn )

En over die 98 en/of 95, ik gooi om en om dit erin, of ik tank halverwege het een of het ander.

Hoofdmoot dat hij wil hebben is 98
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat kan wel degelijk... Op 98 reed ik met mijn Williams merkbaar meer kilometers op een tank dan op 95.
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Neem aan dat je dan gewoon sportieve rijstijl op na had de beide keren?

De mijne zuipt ongeacht je er 95 og 98 in gooit :p :lol:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

die van mij loopt op 98 ook mooier en ietsje zuiniger
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Mike (spitsoor) schreef:Neem aan dat je dan gewoon sportieve rijstijl op na had de beide keren?

De mijne zuipt ongeacht je er 95 og 98 in gooit :p :lol:
Shake hands..........

Wel kan het misschien verschil maken merk of merkloos, al komt gewoon alle die zooi uit dezelfde tankwagens cq raffinaderijen.

Ik weet het niet en met de prijzen van de benzine tegenwoordig en het type auto dat je rijdt boeit het me niet echt, wel lekker is het tanken bij de Makro, scheelt beduidend in de prijs en is nu makkelijk omdat ik op weg naar me werk er dagelijks langskom.

En, die getallen staan toch voor octaangetal of was het gehalte, in ieder geval was het toch iets met de klopvastheid...........zuiniger er door lijkt me niet, wel misschien met die Ultimate en andere termen die men heeft.....

Maar mijn RS is niet zuiniger of sneller door 98 of 95.........ik ben tevree zo :D
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik merk wel degelijk verschil de benzine van de BP of die van een witte pomp, dus al komt 't van de zelfde raffinaderij, het is opzeker verschillend van kwaliteit.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Arno17 schreef:Dit zo lezend en in de autobladen de concurrenten langsgaan, denk ik dat de 2.0 ongeblazen snel zal worden vervangen door een geblazen versie, met minder inhoud, evenzo veel pk's( of ietsje meer) wat tegenwoordig trend is in autoland.

Denk aan de nieuwe Corsa OPC en de aanstaande 207RC( GTI).........Polo etc, etc.......
mwoah.... renault doet toch altijd meer het idee van big engine, little car....
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maus schreef:Ik merk wel degelijk verschil de benzine van de BP of die van een witte pomp, dus al komt 't van de zelfde raffinaderij, het is opzeker verschillend van kwaliteit.
Klopt denk ik wel, het is tenslotte niet voor niks Witte Pomp.

Heb ooit weleens gehoord dat Witte Pomp niks anders is dan opgekochte overschotten of iets in die trant..
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik meen dat Topgear of 5th gear laatst eens een testje gedaan had met verschillende merken benzine en het resultaat daarmee qua motorvermogen.
Bleek toch een aardig verschil in te zitten...
En dat zegt denk ik toch wel genoeg. :wink:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

heb ik ook gezien ja
Maarten
Berichten: 1402
Lid geworden op: do 5 aug 2004 15:30
Locatie: NL

En .... wat moet ik tanken :p
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

diesel :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Dat was toch een test met een golf gti met al die benzine?
Plaats reactie