ACT: Clio RS
-
- Moderator
- Contacteer:
Nieuw of 2e hands?DutchRS schreef:En hij is weg naar Haarlem. Was ook veel meer via Marktplaats.elmotheelk (Eric) schreef:7500 eur is veel te weinig! Moet beter kunnen...
Ik heb een proefrit in een Megane RS gehad vandaag en ik denk dat hij is de volgende stap in mijn Renault collectie. Ik heb de LCR (Leon Cupra R) en de RS Megane geprobeerd maar de RS is veel beter.
2e hands uit 2004. Helaas met 5 deurs.... maar het wordt family auto. 

-
- Contacteer:
Volgens mijn officiele boekjes moet het wel (RS phase 1). Het schijnt bij de RS phase 2 weer niet in de boejes te staan en de phase 3 weer wel! Vreemd jah, maar ga er maar van uit dat het niet MOET maar wel wenselijk is.Xabre schreef:ongechipt niet, gechipt wel (euro 98? superplus 98 bedoelje zeker?)

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
op een rustige 2e kerstdag ff aant googlen naar de afmetingen
van de schijfremmen van de RS phI (voor en achter) kwam
ik dit filmpje tegen, wel geinig:
http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/ ... commercial
Ohja, als iemand t zo weet, want ik ben er niet achter gekomen
hoe groot die schijfjes nu zijn
van de schijfremmen van de RS phI (voor en achter) kwam
ik dit filmpje tegen, wel geinig:
http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/ ... commercial
Ohja, als iemand t zo weet, want ik ben er niet achter gekomen
hoe groot die schijfjes nu zijn

-
- Contacteer:
Zie ook
http://www.youtube.com/watch?v=QpRQGebUaoU
http://www.youtube.com/watch?v=CABvCS7ZM6I
Met name die laatse is GENIAAL!
http://www.youtube.com/watch?v=QpRQGebUaoU
http://www.youtube.com/watch?v=CABvCS7ZM6I
Met name die laatse is GENIAAL!
na 3 jaar in clio 16v te hebben gereden vond ik het tijd voor een nieuwe auto en heb ik me een clio 172 uit 2002 gekocht.
Maar heb een vraagje is de 172 en de 182 precisie het zelfde op het spruitstuk na, want wil een fk schroefset bestellen bij MB maar de mijne staat er niet bij alleen het oudere model 172 en neem aan dat dat niet het zelfde is als die wat ik nu heb
Maar heb een vraagje is de 172 en de 182 precisie het zelfde op het spruitstuk na, want wil een fk schroefset bestellen bij MB maar de mijne staat er niet bij alleen het oudere model 172 en neem aan dat dat niet het zelfde is als die wat ik nu heb
Nee,Rik schreef: is de 172 en de 182 precisie het zelfde op het spruitstuk na ?
De hele uitlaat, van spruittuk tot eindstukken is inderdaad anders. Daarmee, en met een aangepaste chip in de computer, is het extra vermogen gewonnen. Belangrijker zijn de diverse verbeteringen in het onderstel. Daarom rijdt 'ie zoveel beter. De wielbasis en spoorbreedte zijn anders. Ik weet niet of zaken voor de 182 daardoor ook passen op een 172...
-
- Car: Captur EDC130 Intens
Ja zat ik ook te lezen vanmiddag, maar was toen net wakker van de nachtdienst............Maus schreef:Je hebt een phase 2 (172pk) en MB heeft alleen een schroefset voor het oudere model 172?
Wat is het probleem dan?

Het oudere model 172 is dus een phase 1. Denk ik?Maus schreef:Je hebt een phase 2 (172pk) en MB heeft alleen een schroefset voor het oudere model 172?
Wat is het probleem dan?
Misschien moet je MB gewoon even bellen. Ze kunnen je vast verder helpen.
Er zijn wel meerdere typen RS met wat detailverschillen.
De '182' ofwel Phase [/b]3[/b] is de CB22.
Verder zijn er nog:
CB15/CB1C/CB0M/CB1N
En ongetwijfeld nog een rits aan specials die verstopt zijn met speciale chassisnummers.
Die onderstelverschillen zijn overigens optioneel. Het van de Jean Ragnotti/ Cup auto afgeleid) 'widetrack' onderstel (herkenbaar aan de andere fusees met grote wiellagers en de speciale ZR Exalto's) was ook op de CB22/ '182' een optie. Een waarvan ik begrepen had dat je er bijna de verkopers voor moest bedreigen om het te krijgen.
In de UK waar overigens een groot deel van de RS-en heengaat hadden ze die optie weer verdeeld over twee verschillende auto's. De Cup en later Trophy en de 'normale' 172 en 182.
De '182' ofwel Phase [/b]3[/b] is de CB22.
Verder zijn er nog:
CB15/CB1C/CB0M/CB1N
En ongetwijfeld nog een rits aan specials die verstopt zijn met speciale chassisnummers.
Die onderstelverschillen zijn overigens optioneel. Het van de Jean Ragnotti/ Cup auto afgeleid) 'widetrack' onderstel (herkenbaar aan de andere fusees met grote wiellagers en de speciale ZR Exalto's) was ook op de CB22/ '182' een optie. Een waarvan ik begrepen had dat je er bijna de verkopers voor moest bedreigen om het te krijgen.
In de UK waar overigens een groot deel van de RS-en heengaat hadden ze die optie weer verdeeld over twee verschillende auto's. De Cup en later Trophy en de 'normale' 172 en 182.
-
Dit zo lezend en in de autobladen de concurrenten langsgaan, denk ik dat de 2.0 ongeblazen snel zal worden vervangen door een geblazen versie, met minder inhoud, evenzo veel pk's( of ietsje meer) wat tegenwoordig trend is in autoland.
Denk aan de nieuwe Corsa OPC en de aanstaande 207RC( GTI).........Polo etc, etc.......
Denk aan de nieuwe Corsa OPC en de aanstaande 207RC( GTI).........Polo etc, etc.......
-
Ja, als je minder met je rechterpootje beweegt....catscan schreef:ik lees soms ook dat hij zuiniger wordt. kan dat?

Wel kan het zijn dat je met merk benzine minder verbruikt ten opzichte van merkloos ( kan ook een broodje aap zijn )
En over die 98 en/of 95, ik gooi om en om dit erin, of ik tank halverwege het een of het ander.
Hoofdmoot dat hij wil hebben is 98
-
- Contacteer:
Neem aan dat je dan gewoon sportieve rijstijl op na had de beide keren?
De mijne zuipt ongeacht je er 95 og 98 in gooit

De mijne zuipt ongeacht je er 95 og 98 in gooit

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
die van mij loopt op 98 ook mooier en ietsje zuiniger
-
Shake hands..........Mike (spitsoor) schreef:Neem aan dat je dan gewoon sportieve rijstijl op na had de beide keren?
De mijne zuipt ongeacht je er 95 og 98 in gooit![]()
Wel kan het misschien verschil maken merk of merkloos, al komt gewoon alle die zooi uit dezelfde tankwagens cq raffinaderijen.
Ik weet het niet en met de prijzen van de benzine tegenwoordig en het type auto dat je rijdt boeit het me niet echt, wel lekker is het tanken bij de Makro, scheelt beduidend in de prijs en is nu makkelijk omdat ik op weg naar me werk er dagelijks langskom.
En, die getallen staan toch voor octaangetal of was het gehalte, in ieder geval was het toch iets met de klopvastheid...........zuiniger er door lijkt me niet, wel misschien met die Ultimate en andere termen die men heeft.....
Maar mijn RS is niet zuiniger of sneller door 98 of 95.........ik ben tevree zo

-
- Car: R19.R
mwoah.... renault doet toch altijd meer het idee van big engine, little car....Arno17 schreef:Dit zo lezend en in de autobladen de concurrenten langsgaan, denk ik dat de 2.0 ongeblazen snel zal worden vervangen door een geblazen versie, met minder inhoud, evenzo veel pk's( of ietsje meer) wat tegenwoordig trend is in autoland.
-
Klopt denk ik wel, het is tenslotte niet voor niks Witte Pomp.Maus schreef:Ik merk wel degelijk verschil de benzine van de BP of die van een witte pomp, dus al komt 't van de zelfde raffinaderij, het is opzeker verschillend van kwaliteit.
Heb ooit weleens gehoord dat Witte Pomp niks anders is dan opgekochte overschotten of iets in die trant..
Ik meen dat Topgear of 5th gear laatst eens een testje gedaan had met verschillende merken benzine en het resultaat daarmee qua motorvermogen.
Bleek toch een aardig verschil in te zitten...
En dat zegt denk ik toch wel genoeg.
Bleek toch een aardig verschil in te zitten...
En dat zegt denk ik toch wel genoeg.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
heb ik ook gezien ja
En .... wat moet ik tanken