Fritsie's Volvo 340 GTE drifter (dikke video!)
je kunt de uitlaat en inlaat deel net zo draaien als je zelf wilt...even voorzichtig los maken en draaien maar.. maar nee dat mag niet.. olie afvoer moet compleet drukloos zijn, en opdekop is die dat dus niet...
:edit typo's
:edit typo's
Laatst gewijzigd door Abel op di 28 nov 2006 9:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat dit geen problemen geeft hoor. Wel slangen goed afsluiten!
Bel anders even naar turbo's hoet in Baarn. Die zijn expert in dit soort zaken. http://www.turbos-hoet.com
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Ok duidelijk, de olieafvoer moet onderaan zitten. Ik heb nog 2 turbo's bijgekocht, waarvan 1 goede, en een slechte. De slechte ga ik eens mee experimenten om de huizen te draaien.
Ohja, ik heb die Fuego turbo toch gekocht
Ohja, ik heb die Fuego turbo toch gekocht

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Het koppelingshuis past, en het vliegwiel ook. Dat is mooi dus. Ik ga by the way toch voor de sinterkoppeling.. Het is de beste oplossing.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... gshuis.jpg[/img]
Kijk voor de gein ook nog even naar het verschil van de vliegwielen....
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... nklein.jpg[/img]
groeten..
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... gshuis.jpg[/img]
Kijk voor de gein ook nog even naar het verschil van de vliegwielen....
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... nklein.jpg[/img]
groeten..
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Waarom niet? Ik kan met een beetje aanpaswerk de sensor overal plaatsen.. ik zie het probleem niet.
Ik moet alleen nog uitzoeken wat het ontstekingstijdstip van de r5 turbo is en wat het ontstekingstijdstip van de volvo 340 is.
Bovendien horen het vliegwiel (met die gaten) en het koppelingshuis bij elkaar.
Ik heb nog een vraag, ik krijg het turbinehuis (uitlaatkant) van de turbo niet los, ik heb die ring los.. maar het huis zit knettervast. Mischien heeft iemand een tip?
Alvast bedankt.
Ik moet alleen nog uitzoeken wat het ontstekingstijdstip van de r5 turbo is en wat het ontstekingstijdstip van de volvo 340 is.
Bovendien horen het vliegwiel (met die gaten) en het koppelingshuis bij elkaar.
Ik heb nog een vraag, ik krijg het turbinehuis (uitlaatkant) van de turbo niet los, ik heb die ring los.. maar het huis zit knettervast. Mischien heeft iemand een tip?
Alvast bedankt.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Ohja, ik MOET trouwens dit vliegwiel wel gebruiken.. helaas. De prise-as zit IN het vliegwiel gelagerd. Bovendien heb ik de "hoogte" van het vliegwiel nodig om mijn drukgroep in de buurt van het druklager te krijgen.
Anders zou ik natuurlijk het r5 vliegwiel gebruiken.
Anders zou ik natuurlijk het r5 vliegwiel gebruiken.
Wat Schnabbel bedoelt is, dat je ontsteking z'n bdp signaal van die grove tanden van je vliegwiel pakt. En die grove tanden heb je dus niet op je volvo-vliegwiel zitten.
Maar niet getreurd, je kunt ook losse poelies kopen die je aan de buitenkant op de krukas bout waar je een bdp sensor bij kan kopen. (zit ook vaak bij standalone ecu's)
Maar niet getreurd, je kunt ook losse poelies kopen die je aan de buitenkant op de krukas bout waar je een bdp sensor bij kan kopen. (zit ook vaak bij standalone ecu's)
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Die gaten zijn dus in plaats van de grove tanden. Dat is wat Abel ook bedoelde volgens mij..
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ach, trek het je niet aan Abdel 
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Ik heb al geoefend met het draaien van de huizen, lukt prima nu.
Ondertussen is de koppeling binnen:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WQDlAqMa ... 0klein.jpg[/img]
Ondertussen is de koppeling binnen:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WQDlAqMa ... 0klein.jpg[/img]
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
OMP zo te zien. Koppelt heerlijk, maar schokloos rijden is wel wat lastiger(maakt op circuit toch geen r$#t uit). En houdt er rekening mee dat je versnellingsbak nu ongeveer 2 keer zo snel aan flenters is. De schok van het aankoppelen wordt normaal opgevangen door de slip en de veren van de koppeling, dat werk gaat nu je versnellingsbak doen. Ik heb er al een bak op afgeschreven, en Bart V is volgens mij inmiddels aan z'n 3e toe in 2 jaar.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Ik weet dat mijn bak eerder naar de *** gaat. Maar dat kan me niet schelen eigenlijk. Ik heb nog een reservebak liggen. Bovendien zijn de 340's gratis op te halen... versnellingsbakken genoeg dus... Waarschijnlijk gaat vooral mijn cardanas het niet leuk vinden dat die sinterplaat daar zit. Ik was trouwens ook niet van plan om giga veel km's te maken met deze auto... aangezien ik ook nog mijn fuego en een andere 340 als straatauto heb.
Het is een Sachs plaat.. Gekocht bij DPT, 160 euro
Het is een Sachs plaat.. Gekocht bij DPT, 160 euro
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Ik heb een aantal vragen over sensoren:
Nummertje 1
Deze sensor die in de carburateur zit, wat doe hij precies? (geen id)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... bklein.jpg[/img]
Nummertje 2
Deze sensor die in de carterpan zit, wat doet hij? (olietemp?)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... terpan.jpg[/img]
Nummertje 3
Deze sensor zit op het oliedrukcircuit aangesloten, wat doet hij precies? (ik dacht aan waarschuwingscontact EN oliedruk in waarde doorgeven?)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... orolie.jpg[/img]
Kan iemand mij per sensor precies vertellen hoe en wat?
Alvast bedankt.
Verder heb ik nog een paar foto's:
Het complete blokje, ziet er anders uit hé?
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... boblok.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... boblok.jpg[/img]
Dit is hoe de turbo straks ongeveer moet komen, echter kan ik dat pas goed beoordelen natuurlijk als het blok erin ligt.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... oturbo.jpg[/img]
Groeten rwd-student[/list]
Nummertje 1
Deze sensor die in de carburateur zit, wat doe hij precies? (geen id)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... bklein.jpg[/img]
Nummertje 2
Deze sensor die in de carterpan zit, wat doet hij? (olietemp?)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... terpan.jpg[/img]
Nummertje 3
Deze sensor zit op het oliedrukcircuit aangesloten, wat doet hij precies? (ik dacht aan waarschuwingscontact EN oliedruk in waarde doorgeven?)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... orolie.jpg[/img]
Kan iemand mij per sensor precies vertellen hoe en wat?
Alvast bedankt.
Verder heb ik nog een paar foto's:
Het complete blokje, ziet er anders uit hé?
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... boblok.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... boblok.jpg[/img]
Dit is hoe de turbo straks ongeveer moet komen, echter kan ik dat pas goed beoordelen natuurlijk als het blok erin ligt.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... oturbo.jpg[/img]
Groeten rwd-student[/list]
Sensor 1 is een thermocontact, die zorgt voor de antiperculatieventilator.
Onbelangrijk
Sensor 2 is een oliepeil sensor dmv verschillende weerstand over de 2 aansluitingen.
Sensor 3 is een oliedruk sensor. 1 aansluiting zorgt dat het olielampje aangaat, 1 aansluiting is voor het drukmetertje. Wie welke is even nameten
Waar de weerstand met massa varieert als je gasgeeft, is voor het metertje 
Onbelangrijk

Sensor 2 is een oliepeil sensor dmv verschillende weerstand over de 2 aansluitingen.
Sensor 3 is een oliedruk sensor. 1 aansluiting zorgt dat het olielampje aangaat, 1 aansluiting is voor het drukmetertje. Wie welke is even nameten


-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Mooie bedankt
Die eerste sensor kon ik echt niet thuisbrengen, maar dat antipercinflatie systeem verklaard alles
Ik denk dat ik in plaats van sensor 2 een temperatuursensor ga plaatsen, oliepijlen doe ik wel onder de kap
Sensor 3: dat het olielampje aangaat, is dus voor als de oliedruk te laag is he? Bij volvo zit die namelijk ergens anders (links van het oliefilter zit bij renault een dichtgeschroefd gat.)
Bedankt he

Die eerste sensor kon ik echt niet thuisbrengen, maar dat antipercinflatie systeem verklaard alles

Ik denk dat ik in plaats van sensor 2 een temperatuursensor ga plaatsen, oliepijlen doe ik wel onder de kap

Sensor 3: dat het olielampje aangaat, is dus voor als de oliedruk te laag is he? Bij volvo zit die namelijk ergens anders (links van het oliefilter zit bij renault een dichtgeschroefd gat.)
Bedankt he
JustementRwd-student schreef: dat het olielampje aangaat, is dus voor als de oliedruk te laag is he?

daar kun je dus lekker makkelijk het orgineel inschroeven!Rwd-student schreef:Mooie bedankt![]()
Die eerste sensor kon ik echt niet thuisbrengen, maar dat antipercinflatie systeem verklaard alles![]()
Ik denk dat ik in plaats van sensor 2 een temperatuursensor ga plaatsen, oliepijlen doe ik wel onder de kap![]()
Sensor 3: dat het olielampje aangaat, is dus voor als de oliedruk te laag is he? Bij volvo zit die namelijk ergens anders (links van het oliefilter zit bij renault een dichtgeschroefd gat.)
Bedankt he
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Idd.. Ik wil ook nog een olietemperatuursensor. Ik weet nog niet of ik die in het carter kan plaatsen (waar nu de oliepijlsensor zit dus).
In principe wel maar dit is een beetje een kromme weergave van de olietemperatuur.
Dan zou ik de temperatuursensor plaatsen waar je origineel je druksensor plaatst! Dan hou je de huidige druksensor aan.
Dan zou ik de temperatuursensor plaatsen waar je origineel je druksensor plaatst! Dan hou je de huidige druksensor aan.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Heb helemaal niks met Volvos, maar een ouwelullenbak die goed vooruit gaat is altijd mooi
Ga zo door!

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Riël schreef:In principe wel maar dit is een beetje een kromme weergave van de olietemperatuur.
Dan zou ik de temperatuursensor plaatsen waar je origineel je druksensor plaatst! Dan hou je de huidige druksensor aan.
Dat is dan mischien nog wel het beste ja. Ik zal eens opzoeken wat voor draad dat is.
Ik wil ook nog een oliekoeler aan gaan schaffen, omdat ik de volvoradiateur gebruik (wordt ook gebruikt voor de 2L). Welke draad hebben de aansluitingen bij het oliefilter?
Wat is een mooie indicatie qua grote van de oliekoeler? (Ik heb echt alle ruimte in de volvoruim

Thanks,Heb helemaal niks met Volvos, maar een ouwelullenbak die goed vooruit gaat is altijd mooi Ga zo door!


Voornaamste reden dat ik dit project doe is trouwens gewoon om er zo veel mogelijk van te leren. (Ik had bv nog nooit een koppeling vervangen

Ik wil trouwens als het zaakje allemaal rijdt en heel blijft (nog een hele tijd dus...) zelf een motormanagment op gaan bouwen van KMS. Injectie en ontsteking. Legio mogelijkheden met MMS

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Heb je een link naar een mocal oliekoelerset? Ik weet niet of het slim is om een set te kopen, omdat ik waarschijnlijk langere olieslangen nodig heb. Ik dacht eraan om bij Dutchpowertrading zelf mijn set samen te stellen. Daarom wilde ik de afmetingen ongeveer weten.
Over die radiator; Dat klopt niet helemaal helaas. De 2.0 is niet geleverd met een automaat en hij heeft er zeker geen oliekoeler inzitten. Mischien dat je het over de 440 hebt? Maargoed, ik denk dat de originele radiator wel voldoet. Die wordt dus ook in de 2L gebruikt.
Over die radiator; Dat klopt niet helemaal helaas. De 2.0 is niet geleverd met een automaat en hij heeft er zeker geen oliekoeler inzitten. Mischien dat je het over de 440 hebt? Maargoed, ik denk dat de originele radiator wel voldoet. Die wordt dus ook in de 2L gebruikt.
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo 7 mei 2006 20:06
- Locatie: Ijmuiden
leuk projectje
ga zo door

ga zo door

Voor die oliekoeler moet je eigenlijk ff langs een hydrauliekboer in de buurt, die persen vaak zo een paar slangen aan de originele aansluitingen van je GT hardpipes.
Formaat van de koeler hangt een beetje van je plannen met de motor af, je wilde ermee het circuit op toch? Dan zou ik iig alvast een beetje een forse nemen (niet een standaard GSi/GTi ding). De GT produceerd aardig wat warmte, dus ik zou in mocal-termen iig meer dan 13 rijen nemen.
En het mooiste is toch wel een complete set mét thermostaat, dan compenseert ie de eventuele overcapaciteit van de koeler en heb je nog ruimte voor toekomstplannen.
Formaat van de koeler hangt een beetje van je plannen met de motor af, je wilde ermee het circuit op toch? Dan zou ik iig alvast een beetje een forse nemen (niet een standaard GSi/GTi ding). De GT produceerd aardig wat warmte, dus ik zou in mocal-termen iig meer dan 13 rijen nemen.
En het mooiste is toch wel een complete set mét thermostaat, dan compenseert ie de eventuele overcapaciteit van de koeler en heb je nog ruimte voor toekomstplannen.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Bedankt voor de hydrauliekboertip
De auto is niet voor het circuit. Het moet een gewone straatauto worden.
Wat zijn de plannen; op lange termijn wil ik ook nog een programmeerbaar managment systeem erop.. compressie verhouding verder verlagen andere turbo etc.... Enige bepering is de centen, ben student, dus het zal er allemaal niet heel snel komen.
Een oliekoeler thermostaat wilde ik eigenlijk zoiezo al.
Ik wilde hier eigenlijk mijn wensen gaan samenstellen:
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=16
Er staat bij de oliekoelers wel een richtlijn voor de cilinderinhoud... Mischien moet uitgaan van eentje met 19 rijen oid?

De auto is niet voor het circuit. Het moet een gewone straatauto worden.
Wat zijn de plannen; op lange termijn wil ik ook nog een programmeerbaar managment systeem erop.. compressie verhouding verder verlagen andere turbo etc.... Enige bepering is de centen, ben student, dus het zal er allemaal niet heel snel komen.
Een oliekoeler thermostaat wilde ik eigenlijk zoiezo al.
Ik wilde hier eigenlijk mijn wensen gaan samenstellen:
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=16
Er staat bij de oliekoelers wel een richtlijn voor de cilinderinhoud... Mischien moet uitgaan van eentje met 19 rijen oid?
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Vandaag op tijd opgestaan
dus ik had een hele dag om bezig te zijn met het blokje...
Als volgt begonnen:
Eerst de koppelingsplaat nog even vervangen, ik heb nu de originele geplaatst omdat ik de zelf in elkaar gekluste koppelingsplaat niet vertrouw. Ik zie voor voorlopig wel even tot hoeveel turbodruk de originele koppeling het houdt. Er is een of andere fiat ragata diesel die met de zelfde koppelingsplaat rijdt als de volvo 1.4. Dat dieselblok van fiat levert 165 Nm, dus bij originele druk zal hij waarschijnlijk nog niet gaan slippen. Dus ik kan even uit de voeten.
Daarna heb ik de Volvo motorrubbers op het GTT blokje geschroefd. sorry dat het niet allemaal blinkt... Dat is niet mijn prioriteit
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... ubbers.jpg[/img]
En daarna was de watertemperatuursensor aan de beurt, want die wilde ik graag hebben. (bij renault is dit een dicht plaatje)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... sensor.jpg[/img]
En Vervolgens was het tijd het blokje er dan eindelijk in te hangen:
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... 43leeg.jpg[/img]
Hier heb ik verder even geen foto's van. Alles ging perfect tot de laatste centimeter, jawel, het blok past NIET... Balen zeg. De vorm van de carterpan is bij volvo zo gevormd zodat het stuurhuis mooi onder het blokje doorloopt. Het GTT blok heeft die uitsparing in de carterpan niet. (Of tenminste, niet zo groot. Ik had het dus ook niet zomaar kunnen zien)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... terpan.jpg[/img]
Maargoed, stilblijven zitten zijn we nog nooit wijzer van geworden dus het blokje er weer uitgetakeld, hmm... Dat wordt dus een volvo carterpan. Alleen zit daar geen extra carterontluchting op en een turboolieafvoer. Die van de GTT carterpan afgeslepen:
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... chting.jpg[/img]
Omdat de carterpan een andere vorm heeft, is ook de oliepijlstok + houder anders. De oliepomp aanzuiging zit ook op een andere hoogte. Dus ik heb de oliepijlstokhouder overgezet, en het pijpje dat doorloopt in het carter aangepast zodat de volvo carterpan erop past. Ik heb ook gelijk de oliepomp vervangen door de volvo oliepomp. De carterpan past er nu op.
Omdat ik de motortakel weer terug moest brengen heb ik de casterpan er voorlopig maar even op laten zitten. Ik hoop volgende week de olieafvoer en carterontluchting erop te kunnen lassen.
Inmiddels heb ik van Jacob een brandstofdrukregelaar binnen (thanks
:
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... gelaar.jpg[/img]
Omdat ik toch foto's aan het maken was vond ik het wel zo leuk om jullie mijn boekenplank te showen:
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... enkast.jpg[/img]
Kortom, als ik volgende week tijd heb om de carterpan in orde te maken dan kan het blokje wel in de wolf met lamskleren gehangen worden.
Groeten,

Als volgt begonnen:
Eerst de koppelingsplaat nog even vervangen, ik heb nu de originele geplaatst omdat ik de zelf in elkaar gekluste koppelingsplaat niet vertrouw. Ik zie voor voorlopig wel even tot hoeveel turbodruk de originele koppeling het houdt. Er is een of andere fiat ragata diesel die met de zelfde koppelingsplaat rijdt als de volvo 1.4. Dat dieselblok van fiat levert 165 Nm, dus bij originele druk zal hij waarschijnlijk nog niet gaan slippen. Dus ik kan even uit de voeten.
Daarna heb ik de Volvo motorrubbers op het GTT blokje geschroefd. sorry dat het niet allemaal blinkt... Dat is niet mijn prioriteit
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... ubbers.jpg[/img]
En daarna was de watertemperatuursensor aan de beurt, want die wilde ik graag hebben. (bij renault is dit een dicht plaatje)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... sensor.jpg[/img]
En Vervolgens was het tijd het blokje er dan eindelijk in te hangen:
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... 43leeg.jpg[/img]
Hier heb ik verder even geen foto's van. Alles ging perfect tot de laatste centimeter, jawel, het blok past NIET... Balen zeg. De vorm van de carterpan is bij volvo zo gevormd zodat het stuurhuis mooi onder het blokje doorloopt. Het GTT blok heeft die uitsparing in de carterpan niet. (Of tenminste, niet zo groot. Ik had het dus ook niet zomaar kunnen zien)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... terpan.jpg[/img]
Maargoed, stilblijven zitten zijn we nog nooit wijzer van geworden dus het blokje er weer uitgetakeld, hmm... Dat wordt dus een volvo carterpan. Alleen zit daar geen extra carterontluchting op en een turboolieafvoer. Die van de GTT carterpan afgeslepen:
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... chting.jpg[/img]
Omdat de carterpan een andere vorm heeft, is ook de oliepijlstok + houder anders. De oliepomp aanzuiging zit ook op een andere hoogte. Dus ik heb de oliepijlstokhouder overgezet, en het pijpje dat doorloopt in het carter aangepast zodat de volvo carterpan erop past. Ik heb ook gelijk de oliepomp vervangen door de volvo oliepomp. De carterpan past er nu op.
Omdat ik de motortakel weer terug moest brengen heb ik de casterpan er voorlopig maar even op laten zitten. Ik hoop volgende week de olieafvoer en carterontluchting erop te kunnen lassen.
Inmiddels heb ik van Jacob een brandstofdrukregelaar binnen (thanks

[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... gelaar.jpg[/img]
Omdat ik toch foto's aan het maken was vond ik het wel zo leuk om jullie mijn boekenplank te showen:
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... enkast.jpg[/img]
Kortom, als ik volgende week tijd heb om de carterpan in orde te maken dan kan het blokje wel in de wolf met lamskleren gehangen worden.
Groeten,
sjonge wat en werk je kan toch ook gewoon even een deuk ik die carterpan rammen als er tenminste niets achter zit wat dan aanloopt scheelt je een hele hoop werk
anyway leuk projectje succes!
anyway leuk projectje succes!