Goeiedag allemaal,
Ik had zelf eerder al het idee dat mn wielen (voor) van m'n clio scheef stonden, nu weet ik het zeker na afgelopen zondag. Op de meeting ff vergeleken met andere clio's en er klopt toch echt iets niet. Ook staan ze veel te ver naar binnen lijkt het, terwijl mijn velgen een ET van 37 hebben, dat is dacht ik toch redelijk normaal (normaal was toch 36?).
Heb al verschillende dingen gehoord die het kunnen zijn (verkeerde schokdemper, fuseekogel, spoorstangkogel?, koppelstang?) maar weet nog steeds niks eigenlijk.
Het is aan beide kanten de de wielen/remschijven staan zeg maar zo:
schijf --> /---------as----------\ <-- schijf
Heb gisteren ook nog een aantal fotos gemaakt van de onderkant (rechts, maar links staat het ongeveer even scheef)
Foto's zijn hier te vinden
Heeft iemand enig idee wat het is en/of wat ik hieraan kan doen?
Bij voorbaat dank.[/url]
Clio 16v, wielen staan scheef
misschien heb je een schroefset eronder waarmee je je camber kan verstellen??
of zitten er andere bouten op waardoor je een negatief camber hebt?
http://en.wikipedia.org/wiki/Camber_angle
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=799
iets anders zou ik niet weten
of zitten er andere bouten op waardoor je een negatief camber hebt?
http://en.wikipedia.org/wiki/Camber_angle
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=799
iets anders zou ik niet weten
Heb van iemand gehoord dat bij een clio de camber niet versteld kan worden ???
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
kan idd niet versteld worden, tenzij je andere schokbrekers hebt met camberverstelling of bijvoorbeeld camberbouten 

Ooh ok dan,
En die camber bolts komen dan dus op de plaats waar nu de huidige twee bouten zitten?? (onderaan de schokdemper zeg maar)
En die camber bolts komen dan dus op de plaats waar nu de huidige twee bouten zitten?? (onderaan de schokdemper zeg maar)
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
alleen de bovenste bout vervang je dan volgens mij..ten minste, ik heb boven camberbouten zitten 

Leuk voor de snellere bochten man, beetje negatief camber 
Maargoed, als ik de foto bekijk heb je een originele veerpoot, en originele bouten. Dan houd je eigenlijk maar 1 optie over, en dat is dat je gevijlde sleufgaten zou hebben in de originele poten. Ik ga er niet vanuit dat beide veerpoten krom zijn, dus dat sluiten we maar even uit.
ff die onderste 2 bouten losgooien, dan weet je het

Maargoed, als ik de foto bekijk heb je een originele veerpoot, en originele bouten. Dan houd je eigenlijk maar 1 optie over, en dat is dat je gevijlde sleufgaten zou hebben in de originele poten. Ik ga er niet vanuit dat beide veerpoten krom zijn, dus dat sluiten we maar even uit.
ff die onderste 2 bouten losgooien, dan weet je het

Ok er zitten nu Monroe Gasomatic dempers onder maar zonder verlaging ofzo.
Maar ik kan dus die 2 bouten aan de onderkant gewoon losmaken en als ik dan de schijf "recht" kan zetten dan kan het dus evt aan de dempers liggen?
Is dat dan evt met een weitec, koni of wat voor set dan ook op te lossen? Dit omdat ik m toch wil verlagen?
Maar ik kan dus die 2 bouten aan de onderkant gewoon losmaken en als ik dan de schijf "recht" kan zetten dan kan het dus evt aan de dempers liggen?
Is dat dan evt met een weitec, koni of wat voor set dan ook op te lossen? Dit omdat ik m toch wil verlagen?
Je moet die bouten er even uit halen, en kijken of de bouten indentiek zijn, en even dik.
Als de moeren los zijn, maar de bouten er nog in zitten mag je inderdaad de poot niet kunnen bewegen. Dat zal bij jou ongetwijfeld wel zo zijn
Hoe je het kan oplossen? Gewoon even de originele camber-hoek opzoeken voor een clio 16V (dacht dat 15 minuten negatief was oid) en die hoek laten afstellen bij een uitlijnbedrijf. Daarna de poot markeren zodat je ze in dezelfde positie terug kan zetten als je het spul ooit weer eens los maakt. Andere schokdempers monteren is iig hiervoor niet nodig.
Als de moeren los zijn, maar de bouten er nog in zitten mag je inderdaad de poot niet kunnen bewegen. Dat zal bij jou ongetwijfeld wel zo zijn
Hoe je het kan oplossen? Gewoon even de originele camber-hoek opzoeken voor een clio 16V (dacht dat 15 minuten negatief was oid) en die hoek laten afstellen bij een uitlijnbedrijf. Daarna de poot markeren zodat je ze in dezelfde positie terug kan zetten als je het spul ooit weer eens los maakt. Andere schokdempers monteren is iig hiervoor niet nodig.
Ok dan, ik zal dan iig morgen eerst eens ff kijken of inderdaad de sleufgaten geveild zijn. Dan zal ik het weer wel laten weten 

Nou heb ff de bouten los gedraaid, ik kon de schijven dan iets wat bewegen maar dan zomaar net 1 mm ofzo, het is dus niet dat ze nu rechter staan ofzo. Heb wel nog ff de bovenste eruit gehaald en dan kan ik dus idd de schijf zeg maar alle kanten op draaien.