ik heb nu me versterker aangesloten en me subwoofer...
nu komt de voeding uiteraard van de accu af...
en de aarde die op me versterker zit heb ik aan de rechterkant van de achterbak gezet.. nu doet me versterker het nog niet...heb de voeding gemeten..en als aarde de trekhaak ff genomen..gewoon netjes 12v..toen nam ik als aarde de plek waar me aarde kabel is bevestigd..maar daar gaf hij dus mooi niks aan.. waar meot ik dan aarde vandaan halen? aangezien hij onder de bekleding van de achterbak ook geen aarde geeft?
wie kan me helpe??
geen goeie aarde??
-
- Contacteer:
Nope, dat is zekers niet hetzelfde.
De remote zorgt ervoor dat de versterker alleen aangaat,
als de radio ook aan is.
De remote zorgt ervoor dat de versterker alleen aangaat,
als de radio ook aan is.
-
Simpel uit gelegd, je hebt nu wel de stroom voorziening goed, maar de schakelaar werkt nog niet.
Als jij dus de remote uit je radio aansluit op de remote van je versterker, word de boel ingeschakeld en werkt het
Als jij dus de remote uit je radio aansluit op de remote van je versterker, word de boel ingeschakeld en werkt het

Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
Hoi,
ik zit bijna met hetzelfde probleem. Ik ben nu bezig om in de auto van mijn vriendin een versterker, sub en boxen aan te sluiten. Alles volgens het schema gedaan: Stroomkabel van de accu naar de versterker. Aarde zit vast aan 1 van de Gordelbanden (lijkt me toch goed) En ook heb ik een remote-kabel aangesloten op de radio (Kenwood KDC-W409) Op deze radio zit een kabeltje met Remote op. Zonder er verder over na te denken leek dit de juiste optie. Maar ook mijn versterker doet het niet. Stroomkabel werkt goed.
Kan het zijn dat ik de verkeerde remote aansluiting heb gepakt? Graag zou ik meer tips willen weten zodat ik de boel aan de praat krijg.
ik zit bijna met hetzelfde probleem. Ik ben nu bezig om in de auto van mijn vriendin een versterker, sub en boxen aan te sluiten. Alles volgens het schema gedaan: Stroomkabel van de accu naar de versterker. Aarde zit vast aan 1 van de Gordelbanden (lijkt me toch goed) En ook heb ik een remote-kabel aangesloten op de radio (Kenwood KDC-W409) Op deze radio zit een kabeltje met Remote op. Zonder er verder over na te denken leek dit de juiste optie. Maar ook mijn versterker doet het niet. Stroomkabel werkt goed.
Kan het zijn dat ik de verkeerde remote aansluiting heb gepakt? Graag zou ik meer tips willen weten zodat ik de boel aan de praat krijg.
Meet gewoon eens of je 12V op de remote kabel hebt staan bij ingeschakelde radio. Die remote is niets anders dan een 12V signaalspanning die naar de versterker gaat zodra de radio ingeschakeld is. Als het 12V signaal binnenkomt op de versterker schakelt de versterker in.
Om te testen of de voeding van de versterker in orde is, kan je dus ook gewoon 12V direct vanaf de voeding op je remote aansluiting van de versterker zetten.
Als je toch aan het meten bent, meet dan meteen de voeding zelf na, en controleer de massa (aarde bestaat niet in een auto) op weerstand. Dan weet je 100% zeker dat alles in orde is.
Meten is weten.
Om te testen of de voeding van de versterker in orde is, kan je dus ook gewoon 12V direct vanaf de voeding op je remote aansluiting van de versterker zetten.
Als je toch aan het meten bent, meet dan meteen de voeding zelf na, en controleer de massa (aarde bestaat niet in een auto) op weerstand. Dan weet je 100% zeker dat alles in orde is.
Meten is weten.
bij mij is het ook gelukt!
me aarde was uiteindelijk toch niet goed genoeg..nu zit hij vast aan de gordelbevestiging.. en me remote kabeltje heb ik ook aangesloten..en me subbie gaat hard
soms zo hard dat hij me muziek overstemt:P
me aarde was uiteindelijk toch niet goed genoeg..nu zit hij vast aan de gordelbevestiging.. en me remote kabeltje heb ik ook aangesloten..en me subbie gaat hard