ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
-PAZ-
Über-Spammer

jiggy schreef:hey ik zit er aan te denken om cupspiegels te kopen voor de clio, maar heb eens ergens op het forum gelezen dat je er nog al weinig zicht in had. toevallig iemand de dat cker weet??????
Je ziet idd niet zo heel veel met die cup spiegels, heb ze zelf ook op de gtt en zicht naar achter is niet alles. Maar wat achter je zit heb je al gehad dus waarom achterom kijken :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
jiggy
Contacteer:

paz-maniac schreef:
jiggy schreef:hey ik zit er aan te denken om cupspiegels te kopen voor de clio, maar heb eens ergens op het forum gelezen dat je er nog al weinig zicht in had. toevallig iemand de dat cker weet??????
Je ziet idd niet zo heel veel met die cup spiegels, heb ze zelf ook op de gtt en zicht naar achter is niet alles. Maar wat achter je zit heb je al gehad dus waarom achterom kijken :wink: :p
:lol: das idd waar (Y)
jiggy
Contacteer:

WouterW schreef:Cup weet ik niet maar die M3-spiegels vind ik echt k#t.

Je zit er geen flikker door en als je harder als 110 rijdt of de radio wat harder zet trillen ze alle kanten op!
heb zelf nu ook elektrische m3 spiegels, maar wil er van af. dat ze gaan trillen is meestal dat de veer niet strak genoeg staan die de twee delen bij elkaar houdt.
jiggy
Contacteer:

of bedoel je de spiegel zelf die gaat trillen???
Jurien

hallo mensen.
Na een tijdje hier rustig te hebben rond gekeken, heb ik nu ook een vraag.

Ik rijd sinds 1,5 maand een clio 16v uit 91.
de vorige eigenaar heeft de clio verlaagd en zegt dat ie achter 6 cm is verlaagd. maar de voorkant vond hij te laag en heeft die omhoog gedaan. als gevolg de auto staat nu achterover gekanteld. ikzelf wil de voorkant nu naar beneden brengen maar ik weet niet hoeveel de voorkant nu is verlaagd. :(

wat is de standaard hoogte van een clio 16v uit 91?
op dit moment zitten er 15 Inch velgen van een grand prix eronder.
wie kan mij een antwoord geven???
Haas
Car: Megane RS

ik reed ermee op me oude clio (cupspiegels) en heb er niet echt te klagen over. Ze trilden helemaal niet bij me en trust me: me subwoofer stampte aardig en ook mijn auto was verlaagd. Je ziet wel wat minder breed naar achter toe, door het smallere glas, maar als je ze ene btje slim afsteld, valt dat ook reuze mee.

nadeel vond ik wel, dat die dingen na verloop van tijd vastroesten door t vocht. Deze hebi k nu al uit elkaar gehaald, ff met antiroest inspuiten :)
Haas

Jurien schreef:hallo mensen.
Na een tijdje hier rustig te hebben rond gekeken, heb ik nu ook een vraag.

Ik rijd sinds 1,5 maand een clio 16v uit 91.
de vorige eigenaar heeft de clio verlaagd en zegt dat ie achter 6 cm is verlaagd. maar de voorkant vond hij te laag en heeft die omhoog gedaan. als gevolg de auto staat nu achterover gekanteld. ikzelf wil de voorkant nu naar beneden brengen maar ik weet niet hoeveel de voorkant nu is verlaagd. :(

wat is de standaard hoogte van een clio 16v uit 91?
op dit moment zitten er 15 Inch velgen van een grand prix eronder.
wie kan mij een antwoord geven???
ik schat zo ff uit het blote hoofd:
afstand bovenzijde voorwiel (195/50/15) tot schutbord ong 50 a 60 mm
jiggy
Contacteer:

Haas schreef:
ik reed ermee op me oude clio (cupspiegels) en heb er niet echt te klagen over. Ze trilden helemaal niet bij me en trust me: me subwoofer stampte aardig en ook mijn auto was verlaagd. Je ziet wel wat minder breed naar achter toe, door het smallere glas, maar als je ze ene btje slim afsteld, valt dat ook reuze mee.

nadeel vond ik wel, dat die dingen na verloop van tijd vastroesten door t vocht. Deze hebi k nu al uit elkaar gehaald, ff met antiroest inspuiten :)
nou jah dan bestel ik ze wel. opzich zijn ze niet zo duur (Y)
jiggy
Contacteer:

is dit trouwens een komplete cupspiegel of komt hier de adapterplaat nog bij op???

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... spiegs.JPG[/img]
Haas

adapterplaat is ook afgebeeld, maar ik heb ze van FK erbij genomen, die van autostyle hebben helemaal een pasvorm van een pannenkoek (N)
jiggy
Contacteer:

Haas schreef:adapterplaat is ook afgebeeld, maar ik heb ze van FK erbij genomen, die van autostyle hebben helemaal een pasvorm van een pannenkoek (N)
deze op de afbeelding zijn van rb. cartuning.
jiggy
Contacteer:

vanmorgen was mijn accu leeg en wou niet meer starten. toen we vanmiddag de accu klemmen erop hadden wou hij nog steeds niet starten. dus maar met de sleepkabels achter een auto aan versnelling in z'n 2 en af en toe koppeling laten komen, maar hij pakte hem pas naar 4 a 5 keer dat ik de koppeling op liet komen. is dat normaal?? en zou het kunnen dat de benzine toevoer leeg was??

want als de accu normaal wel eens leeg was pakte hij naar 1 keer goed drukken hem al weer.
mark 5t
Contacteer:

wie weet of de tussendemper en einddemper van een willie ook onder een 16V past?
Jurien

[quote="Haas]
ik schat zo ff uit het blote hoofd:
afstand bovenzijde voorwiel (195/50/15) tot schutbord ong 50 a 60 mm[/quote]

ok maar mijn banden maat is (185/55/15) weet je misschien de maat van de velgrand tot aan de rand van het voorscherm, want hoe je de maat nu hebt opgegeven kom ik er niet helemaal uit.
Remon

mark 5t schreef:wie weet of de tussendemper en einddemper van een willie ook onder een 16V past?
Iets op marktplaats zien staan? :)

Ik vroeg me af of een 16v einddemper gelijk is aan een einddemper van een normale 1.4. Aangezien ik opzoek ben naar een sportuitlaat en er heel weinig aangeboden wordt (N)
-PAZ-
Über-Spammer

als het niet lekker wilt passen, dan moet je het lassen :) :p . uitlaat van 16v en willy was op flens van de cat na het zelfde dacht ik
mark 5t
Contacteer:

idd maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag dus weet iemand of een willie tussen-en einddemper ook zonder problemen onder een 16V passen?
-Ray-
Contacteer:

was de flens van de katalysator niet een kwartslag gedraaid?
Immer wieder die verdammte Holländer
-PAZ-
Über-Spammer

idd flens van voorpijp naar cat is anders, verder is er volgens mij geen verschil tussen willy en gewone 16v
Steven
Car: M536

Vanaf de cat is hetzelfde ja, werd laatst nog ergens bevestigd.
mark 5t
Contacteer:

bedankt mannen ! (Y)
Dennis_16v

misschien n stom vraagje, maar gaat mijn benzinelampje branden als ik te weinig benzine erin heb.

Trouwens met tanken enzo, loopt mn brandstof meter ook vrij snel leeg, en alsk m weer volgooi ben ik maar 35 euro kwijt.. hoe kon dit, terwijl t metertje vrijwel op de 0 staat :)
jiggy
Contacteer:

Dennis_16v schreef:misschien n stom vraagje, maar gaat mijn benzinelampje branden als ik te weinig benzine erin heb.

Trouwens met tanken enzo, loopt mn brandstof meter ook vrij snel leeg, en alsk m weer volgooi ben ik maar 35 euro kwijt.. hoe kon dit, terwijl t metertje vrijwel op de 0 staat :)
je benzinelampje gaat gewoon branden als je benzine bijna op is (als het goed is). kan soms aardig lang duren als je teller al bijna tot het laagste staat. dat je trouwens maar rond de 35 euro kwijt bent klopt ook wel. en jah een clio drinkt nog wel wat dus zal de meter dan ook aangeven. dat is het leed wat clio heet :D
Dennis_16v

naja leed, als ik 100km heb gereden ong, is 1/4e van mn tank leeg :p
jiggy
Contacteer:

Dennis_16v schreef:naja leed, als ik 100km heb gereden ong, is 1/4e van mn tank leeg :p
:lol: zeg maar niets weet het :wink:
Dennis_16v

ding zuipt als de nete ja :p
neem aan dat een willie nog meer zuipt dan fzo...

is er geen oplossing om hem zuiniger te laten rijden dan?

Wat verbruikt mijn clio dan nu eigenlijk, 1 op 9/ 1 op 10?
jiggy
Contacteer:

Dennis_16v schreef:ding zuipt als de nete ja :p
neem aan dat een willie nog meer zuipt dan fzo...

is er geen oplossing om hem zuiniger te laten rijden dan?

Wat verbruikt mijn clio dan nu eigenlijk, 1 op 9/ 1 op 10?
dat een willie meer zuipt weet ik niet denk het wel, maar zal wel niet zo heel veel meer zijn. hier een link van autotrader daar staat wel wat info over gebruik van clio.

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... o&ref=atag
Sanderrr

Mijn oude 16v verbruikte meer dan de Williams die ik nu heb. Maarja, dat is nu niet echt de hoofdzaak van de auto. Als je al schrikt van de benzine die je steeds betaalt moet je geen (snelle) Renault gaan rijden.

En 35 euro met tanken? Ik zit toch echt steeds op de 60 euro met een volle tank...
jiggy
Contacteer:

Sanderrr schreef: En 35 euro met tanken? Ik zit toch echt steeds op de 60 euro met een volle tank...
ik tank over het algemeen als ie nog net niet op reserve springt, maar ben altijd rond de 35/40 euro kwijt. en tank bij de tinq benzinepomp aardig goedkope.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

jiggy schreef:
Sanderrr schreef: En 35 euro met tanken? Ik zit toch echt steeds op de 60 euro met een volle tank...
ik tank over het algemeen als ie nog net niet op reserve springt, maar ben altijd rond de 35/40 euro kwijt. en tank bij de tinq benzinepomp aardig goedkope.
Ik tankte nog met mn vorige clio altijd bij Tango. Op een gegeven moment ergens gehoord dat dat niet goedkoper is. Overgestapt naar Shell. Wel duurder maar reed ik veeeel meer mee. Soms wel 80 km meer per tank, de Shell is dan echt wel goedkoper hoor!
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Sanderrr

jiggy schreef:
Hoe weet je dan wanneer hij nog net niet op reserve springt? Als hij eenmaal brandt ben je al te laat :wink: En ik tank meestal een litertje of 50 aan euro 98 / V-power. Dan brandt het reservelampje wel al een kmtje of 25.
Dennis_16v

ik moet zeggen nu ik V-Power erin flikker, kost wel iets meer, maar rij ook een stuk meer.. toch wel effect dat V-Power :)
jiggy
Contacteer:

Dennis_16v schreef:ik moet zeggen nu ik V-Power erin flikker, kost wel iets meer, maar rij ook een stuk meer.. toch wel effect dat V-Power :)
persoonlijk vindt ik dat v-power ook een beetje onzin dat zul je waarschijnlijk alleen maar merken als je een super trage bak hebt, maar een beetje snelle auto zul je het niet merken.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

jiggy schreef:
Dennis_16v schreef:ik moet zeggen nu ik V-Power erin flikker, kost wel iets meer, maar rij ook een stuk meer.. toch wel effect dat V-Power :)
persoonlijk vindt ik dat v-power ook een beetje onzin dat zul je waarschijnlijk alleen maar merken als je een super trage bak hebt, maar een beetje snelle auto zul je het niet merken.
nee hoor, ik rijd er al mee sinds het op de markt is
en 't werkt zeker wel (hoger octaan gehalte) en de uitlaatgassen stinken ook niet
nou zul je daar geen pk's mee winnen, maar hij trekt wel iets vlotter op
jiggy
Contacteer:

le mouton noir (sandy) schreef:
jiggy schreef:
nee hoor, ik rijd er al mee sinds het op de markt is
en 't werkt zeker wel (hoger octaan gehalte) en de uitlaatgassen stinken ook niet
nou zul je daar geen pk's mee winnen, maar hij trekt wel iets vlotter op
heb het zelf nooit echt zo gemerkt :)
Gesloten