Remprobleempjes ClioII 1.6 16V

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
~thijs~
Contacteer:

Ik heb tegenwoordig regelmatig dat als mijn auto langer dan een dag of 3 stilstaat in de regen dat mijn achterremmen zo vast zitten dat je met veel geweld los moeten komen met een klap (veel gas en koppeling) en rijdt daarna alsof de handrem er nog opstaat.
Nu staat mijn auto daarvoor nu bij Reno en die zeggen dat dit "normaal" is en dat ze er niets aan (kunnen) doen. Ze willen het gebeuren niet vervangen omdat ze nu al weten dat het daarmee niet opgelost zou zijn.

Nu vroeg ik me af of er meer mensen met een clio II met achterschijven die dit probleem wel eens hebben.

Ook heb ik met dit natte weer dat als m'n motor warm begint te worden er stoom onder me motorkap vandaan komt (condens op de radiateur) dit schijnt ook normaal te zijn en hebben alle auto's volgens renault. ook hiervan zou ik willen weten of meerdere mensen dit hebben
Laatst gewijzigd door ~thijs~ op di 17 okt 2006 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas
Car: Megane RS

kan t me bij jouw auto niet voorstellen, maar zijn de achterklauwen nog goed gangbaar?
Heb mag zo snel niet vastzitten lijkt me.
~thijs~
Contacteer:

Volgens Reno ziet alles er goed uit
R(ay)Si

Had toch die RSi gehouden :P

Elke auto heb ook wel wat he (N) :)
Alleen nog maar VW!
Haas
Car: Megane RS

handrem niet te strak?
kan me alleen voorstellen dat t zo vast gaat zitten als er echt druk op uitgeoefend wordt en niet door normaal staan, anders zou het bij de voorkant ook zo zijn...
~thijs~
Contacteer:

Hij staat dan wel op ze handrem. Ook vaag als ik achteruit rij hoor je mijn achterremmen mee huilen zeg maar. Ik heb um net opgehaald en volgens mij zijn mijn wielen er niet eens af geweest :~
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Is het alleen met vochtig weer? Dan kunnen je remblokken wat 'plakken'. op zich normaal, je ziet dan ook de omtrek van de blokken op de schijven staan. Dat is na een paar keer remmen weer weg. Misschien eens proberen hoe het gaat als hij niet op de handrem geparkeerd wordt?

Dat van die stoom herken ik. Mijn Clio II Ph1 1.6 16v had dat ook. Daar leek het trouwens ook van de motorkap af te komen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Abel
Über-Spammer

Als jeje auto aan de kant van de weg parkeert, niet je handrem gebruiken met schijven.. Gewoon in de 2e versnelling laten staan (Y)
Ferdy
Über-Spammer

die handrem zit er ook alleen maar op voor bochtenwerk natuurlijk ;)
Plaats reactie