GTT's Witte GT-Turbo Ph1

Vertel hier alles over je project.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

hoe oud zijn je rotor en verdelerkap?
GTT

tjah het zit zo, ik heb alles van het oude blok wat nog draaide, maar op 3 poten afgehaald en nu 2.5-3 weken later allemaal terug in mekaar gezet.

ik zou het niet weten hoe oud die zijn...
paulvanrooij
Contacteer:

rotor, verdelerkap enz zijn normale slijtageonderdelen, en niet duur. Maar je kan, om te kijken of je rotor er verdelerkap nog goed zijn, proberen of de bobinekabel nog wel vonkt, doet ie dit ook niet, dan moet je verder zoeken..
GTT

krijg er geen vonk uit en nu is men bat ook nog plat van het vele male proberen te starten...

ff aan de lader gehangen, morgen komt er iemand kijken wat het zou knn zijn, totdat ga ik me nog een beetje opjagen in het hele gedoe :)

en kweet wel dat een GT veel meer fun is, ik had pas de T25 en groupe a erop gezet, de fun en de kick in de gt is abnormaal, geen enkele, gti,gsi,16v die daaraan kan tippen, maar het is en blijft een oud hok waar je constant stukken aan krijgt als je die "kick" wil hebben ofwel moet je hem origineel laten en dan zijn ze ook weer niet zo snel...

ik ben nog jong, dit is me eerste auto, als hij goed bolt binnekort en ik krijg er een mooie prijs voor gaat hij gewoon weg en komt er iets betrouwbaarders voor in de plaats, ik had eraan moeten denken alvorens ik em kocht maar na 1 ritje was ik al verkocht en wou ik meer en meer vermogen...
GTT

ik heb dus het onderblok van peter5gtt gekocht, hierin zat het wormwiel waar het asje van de delco(verdeler) invalt nog gewoon in.

ik heb dus gewoon het asje erin laten zakken met de juist kant en dan vastgezet, want ja wat kon ik nog meer doen eraan?

heb nieuwe bougies, bougiekabels enz
paulvanrooij
Contacteer:

bdp-sensor al nagekeken? als deze geen signaal meer geeft weet de ontsteking niet wanneer ie moet vonken, en dus gebeurt er niets..kan ook zijn dat t stekkertje slecht contact maakt of wat dan ook..
GTT

eindelijk draait hij :worship: !
gisteren is robby(limburgio even langsgekomen, beetje geprutst eraan, kwam een hele kleine vonk uit, me rotor en verdelerkap zijn dus gaar, heb een nieuwe besteld, heb ik morgenvroeg!

hoe zou ik het beste de kleppen stellen ivm de 260° nok?

inlaat 0.2 en uitlaat 0.25 dacht ik gelezen te hebben?
peter5GTTurbo
Contacteer:

Beter.
Maar dat zijn toch wel de eerste dingen waar je naar kijkt dacht ik zo.
Volgende keer niet zo eigenwijs meer doen he ;).

Ben benieuwd naar je vermogensuitdraai, weet ik gelijk wat ik had kunnen hebben (U)
paulvanrooij
Contacteer:

beter luisteren naar ons en dan komt het allemaal goed ;) :lol: :beer:
geintje

veel plezier met je wagen, en ben ook wel benieuwd naar de vermogensuitdraai straks! (Y)
GTT

kom zeker in orde peter, eerst ff 1000km goed inrijden en dan gaat i de bank op!
hoop stiekem toch op 180pk, maar ja het maakt zoveel niet uit, als i maar BLAAAAAAST!

en gisteren ben ik met seger een ritje gaan maken nu de injectie erop staat, whoppaaa 60-160 in 5-6 sec , monsterautotje geworden, hij gng voor de injectie al geweldig maar nu...

en ja mannen ik weet het,maar ik ben nogal een eigenwijs kerelke soms :D

dus voor 16€ was het probleem opgelost, heb ook ff overal nieuwe klemmen opgezet en ga nu ff verder men bumper uitzagen, want daar komt de IC in
Steven
Car: M536

Whehe blijft toch een mooie wisselende-emotie-auto zo'n GTT :lol:

Maareh als je em nog es wegdoet wil ik je velgen wel hebbe :p
GTT

hahahaha, had je beter die van jou gt gehouden , alleen de mijne zijn lichter :lol:

maareuh nu even terug naar de klepstelling , 0.2-0.25 goed voor de 260°???
GTT

bump
GTT

hmmm er valt niet mee te rijden, lijkt alsof i op 3 cilinders draait, bokt de hele tijd , stationair wel mooi 1000rpm en 1 draai aan de sleutel en hij draait ....

raar
GTT

hmm ik weet echt niet wat het is, rotor,verdeelkap, bougiekabels,bougies, alles is nieuw, en hij oud echt erg in , valt niet mee te rijden zo, staionair lijkt het tans alsof er niks aan de hand is maar eens vertrokken begint i zwaar in te houden en te bokken, iemand een idee?
brandstof genoeg enz...
JiggyMF

GTT schreef:hmm ik weet echt niet wat het is, rotor,verdeelkap, bougiekabels,bougies, alles is nieuw, en hij oud echt erg in , valt niet mee te rijden zo, staionair lijkt het tans alsof er niks aan de hand is maar eens vertrokken begint i zwaar in te houden en te bokken, iemand een idee?
brandstof genoeg enz...
Begin nou eerst eens te vertellen met wat voor setup je nu rijdt, want ik kan niet echt veel volgen van je verhaal.
Weet je zeker dat je je bougiekabels op de juiste manier hebt aangesloten, heb je alle 4 de vonken gechecked (sterk, zwak?)?
Gechecked of de brandstof tot bij alle cilinders komt?
Bokt hij gelijk als je t gas onderin duwt, of pas hoger in de toeren?

grtz Jiggy
GTT

wat er allemaal opstaat nu...

nieuw blok
lage compressiezuigers
260° nokkenas
garret T25 hybrid
Fmic
groupe a carb
k&n filter
2.5 uitlaatlijn

hij maakt hetzelfde geluid als dat hij op 3 poten loopt wanneer je er mee rijd, maar stationair draait hij niet onregelmatig, hij draait mooi op 1000rpm en als ik gas geef klimt i door naar 3000 zonder prob, maar wanneer ik dan rij en over de 2000rpm kom begint i sterk in te houden, te bokken, te sputteren...

er komt genoeg brandstof uit, dat heb ik gecheckt! en ik heb de bougiekabels in dezelfde volgorde gezet als toen robby eergisteren de auto voor de eerste keer had laten draaien
Haas
Car: Megane RS

bdp sensor nog goed? Klinkt btje als ontsteking? :S
GTT

man man toch, nu had ik gebeld en ze zeiden me zullen de bougiekabels wel zijn, verzet die eens, want ik had er een nieuw rotortje opgezet en misschien wat verdraait, maar nu heb ik alle manieren getest en nu is d ebatterij nog plat ook, heb die maar even aangehangen dan , knn we straks nog eens proberen...
GTT

T25 Hybrid van Turbo service belgium max laaddruk 1.6bar

[img]http://img114.imageshack.us/img114/1874/image937ph9.jpg[/img]
peter5GTTurbo
Contacteer:

GTT schreef:man man toch, nu had ik gebeld en ze zeiden me zullen de bougiekabels wel zijn, verzet die eens, want ik had er een nieuw rotortje opgezet en misschien wat verdraait, maar nu heb ik alle manieren getest en nu is d ebatterij nog plat ook, heb die maar even aangehangen dan , knn we straks nog eens proberen...
Wat is dat nou voor bullshit? Die rotor kan je er niet verkeerd opzetten (zelfs een belg niet ;) )

Heeft dit niet iets te maken met wel of geen belasting?
GTT

neh neh ik heb het wat verkeerd verteld, maareuh, ik heb maurice daarstraks gebeld, hij zei me dat de onsteking verkeerd getimed stond, want als ik de bougiekabels in de aangeduide volgorde zet slaat i niet aan, ik moet ze kris kras steken en dan draait i, maar valt niet mee te rijden, dus volgens hem staat het wormwiel onder de as van de rotot verkeerd waardoor de hele timing niet meer klopt !

gaan we morgen even werk van maken en dan zou het goed moeten zijn, heb ook voor de zekerheid een nieuwe bdp besteld, dan is alles qua ontsteking optimaal...
GTT

hij rijd!!!!!!

het was het wormwiel dat verkeerd in het blok stak,maaaar nu komt het, we(seger en ik) willen met een tang het wormwiel eruit trekken , en toen brak het gwoon in 2 stukken :ja:
daar zit je dan met 2 stukken wormwiel in het blok, tjah ff paniek, maar toen rustig met de langebekkentang liggen vissen en het was meteen raak, de twee stukken kwamen er zonder prob uit en pasten nog perfect zonder bramen of verloren stukjes aan mekaar, dus dan ma ff na seger om een ander wieletje te halen , hup erin en vroem vroem de GT kwam terug tot leven!

ben juist 20 min gaan cruisen , alles beetje nagekeken, zo meteen de auto eens wassen, olie nakijken en dan terug de baan op en inrijden maar!
mark 5t
Contacteer:

wat kost die turbo in belgie?
peter5GTTurbo
Contacteer:

GTT schreef: en toen brak het gwoon in 2 stukken :ja:
daar zit je dan met 2 stukken wormwiel in het blok,
Das knap.
Beetje te hard geknepen met die tang ofzo?
GTT

mark 5t schreef:wat kost die turbo in belgie?
rond de 1000€

de auto rijd goed, heeft wel nog wat afstelling nodig merk ik, ik ben nog niet boven 3500 rpm geweest, heb +- 100km gereden ermee vandaag.

alleen hoor ik een raar kloppend geluid in de side pipe, niet altijd en ook niet altijd evenhard , maar als ik accelereer hoor ik het soms harder, als ik dan stop en em laat draaien hoor ik het nog steeds vanuit de uitlaat komen, maar aan het blok hoor ik niets wat argwaan opwekt... draait netjes en start netjes, rookt niet...
en het klinkt niet als een losse uitlaat, echt een kloppend dakadakadakadak geluid.
men pa zei is de uitlaat ofzo hij weet het ook niet, morgen seger maar eens laten luisteren
Tom
Moderator
Car: MB

*aanpassing topic titel*
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
GTT

Tom schreef:*aanpassing topic titel*
bedankt

ben vandaag langs robby geweest, ff toeren en zijn mening over het geluid was, tjah zo grommelt een opgefokt blokje nu eenmaal , zeker met andere nok.

daarna heb ik ongeveer 150km gecruised met een maat van me, heb er nu wel dik 350 opzitten , toch al 50€ erdoor gereden en max tot 3000rpm geweest, maar daarjuist vond ik het ff welletjes en heb ik em terug in derde gezet, en ff rustig laten doortrekken tot 4500rpm(ik rij dus op 0.65 piekdruk en hij gaat nu al hard. ik ga nu de komende 200km af en toe eens doortrekken tot 4500 op lage druk zodat i wat gewend word aan de druk.
mijn gedacht gaat het een vet kanon worden op +1bar :lol:
GTT

zo, van de week ff nieuwe oliefilter, benzinefilter,olie enz erop gezet.
ben gisteren geopereerd aan een liesbreuk dus rijden zit er de komende dagen niet in.

ik zit nu wel met een probleem met de IC, daarom dat ik em ook te koop heb gezet, de dieselaradiator is namelijk 7-8cm breder dan de standaard en nu past die amper(eigenlijk niet) tss de uitsparingen van de IC waardoor de samcos deels bijeen geduwd worden en er dus minder flow is.
hier komt ook nog eens bij dat ik aan de alternator de slang tss het frame en de alternator heb moeten laten lopen waar die dus ook nog eens gepitst word, dus ofwel de IC verkopen , ofwel em helemaal laten herlassen, waar ik niet zo veel zin in heb, dus als iemand intresse heeft in een FMIC voor op de GTT met alle toebehoren....

voor de rest gaat de GT goed, metertjes voor in het dash zijn onderweg en carterontluchtings kelkje ook.

robby had nog een air fuel controller liggen, maar kan iemand me eens even kort uitleggen wat ik daar juist mee ben, ik moet hiervoor dan ook een lambda plaatsen, dus komt het er dan gewoon op neer dat de uitlaatgassen gecheckt worden waardoor je de carb goed kan afstellen zodat i geen brandstof of luchttekort krijgt?
GTT

heb juist eens gemeten, de originele radiator is 43.5 breed en de dieselradiator is 51.5 breed, de opening tss de 2 openingen van de IC is 50 breed , misschien kan ik de ene openingen schuin laten plaatsen, dan win ik 2cm ofzo
JiggyMF

Als ik zo eens kijk is die fmic toch wat klein hoor voor een T25 hybrid, waarom ben je niet voor een Forge gegaan, is volgens mij toch wat rendabeler?
Kan je niet je slangen van de IC anders laten lopen, post eens een foto hoe het nu loopt?

Met de A/F ratio meter kan je in de gaten houden of je mengsel goed is.
Echt een MUST als je serieus vermogen eruit aan het halen bent.

grtz Jiggy
GTT

seger heeft dezelfde IC als ik en draait nu dik over de 200pk met de injectie erop dus denk wel dat die genoeg flow heeft voor mijn setup.

hij lijkt op foto kleiner moet ik zeggen, is ong 50 breed, 12-14 dik en 12 hoog

ja voordat ik +1 bar ga rijden komt die air/fuel erop, eerst nog een lambda in de downpipe laten zetten.

het ongemak met de ic komt gewoon door die brede dieselradiator, zal morgen wat pics schieten van hoe het loopt, ik ga van de week eens langs om het gat linksonder te laten verplaatsen zodat ik wat cm'ers win en dan buizen op maat laten plooien ervoor
GTT

zo heb de auto pas terug, heb een FMIC en buizen etc op maat laten maken!

de voorbumper ziet er zo niet uit, ik wou die lelijke PH 1 bumper toch al niet meer, ben op zoek naar een mooie PH 2 voorbumper die ga ik dan wat properder afwerken als deze

[img]http://img99.imageshack.us/img99/8505/1000070imgbg6.jpg[/img]

[img]http://img149.imageshack.us/img149/8809/1000071imgai7.jpg[/img]

[img]http://img180.imageshack.us/img180/5739/1000073imgbb3.jpg[/img]

[img]http://img98.imageshack.us/img98/800/1000074imgyl9.jpg[/img]

[img]http://img244.imageshack.us/img244/3518/1000072imglo3.jpg[/img]
JiggyMF

Je weet al wat ik ervan vindt :smoke: :beer:

grtz Jiggy
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ik vind het wel een stoer frontje (Y)