M'n grandtour heeft er nu 50.000km opzitten.
Heeft iemand een richtlijn op hoeveel km men de remschijven ongeveer zal vervangen? (afgezien van de rijstijl van de bestuurder)
En hoeveel zou je normaler wijze met de blokjes moeten kunnen doen?
Op m'n vorige clio ben ik er niet aan toegekomen want die heb ik verkocht op 50.000km.
Groeten,
Bedankt
Grandtour remschijf+blok vraagje...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Je kunt er mee doen tot ze versleten zijn
. Echt een betrouwbaar en zinnig antwoord kun je er niet op geven. Maar wat maakt het uit? gewoon vervangen (makkelijk zelf te doen) als het nodig is

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Zelf doen?
Vertel eens even...
Is het dan zo'n makkie?
Over welke materialen moet je dan wel niet beschikken?
Vertel eens even...
Is het dan zo'n makkie?
Over welke materialen moet je dan wel niet beschikken?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
remblokken en schijven is niet zo'n kunst. Je hebt niet meer nodig dan standaard gereedschap (doppensetje, setje ring/steek sleutels en wat huis tuin en keuken gereedschap). Zorg dat je alles netjes schoon maakt voor je weer iets monteerd. Zijkanten van de blokken en geleide pennen in het kopervet zetten, de zuiger in de klauw terugduwen en alles weer in elkaar zetten.
Let wel op dat je eerst je pedaal effe een paar keer intrapt voor je gaat rijden. Anders raak je de eerste boom die je tegenkomt
Let wel op dat je eerst je pedaal effe een paar keer intrapt voor je gaat rijden. Anders raak je de eerste boom die je tegenkomt

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
En wat scheelt me dat in prijs? 

-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: vr 3 jun 2005 16:41
- Locatie: There where my car is.
zeker 1x uurloon a 100 euro (??), en wat kost het extra? 2 zwarte handen 
vraagje, heb jij ook problemen dat je remmen zoveel herrie maken?? lijkt ijzer op ijzer maar is het niet.

vraagje, heb jij ook problemen dat je remmen zoveel herrie maken?? lijkt ijzer op ijzer maar is het niet.
Laatst gewijzigd door Kim [meganerat] op za 9 sep 2006 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Euh, zeker dat je al eens aan een grandtour gewerkt hebt? Zuigers in de klauw terugduwen? vanvoor OK, maar vanachter wil ik jouw dat wel eens zien doen zonder zo een speciale facom tang of speciaal gereedschap van Renault.Tom schreef:remblokken en schijven is niet zo'n kunst. Je hebt niet meer nodig dan standaard gereedschap (doppensetje, setje ring/steek sleutels en wat huis tuin en keuken gereedschap). Zorg dat je alles netjes schoon maakt voor je weer iets monteerd. Zijkanten van de blokken en geleide pennen in het kopervet zetten, de zuiger in de klauw terugduwen en alles weer in elkaar zetten.
Let wel op dat je eerst je pedaal effe een paar keer intrapt voor je gaat rijden. Anders raak je de eerste boom die je tegenkomt
Die zuigers moeten terug gedraaid worden. En nog 1 ding niet vergeten, die superirritante veren die je erin moet haken. De meeste mensen "vergeten" die, maar zo ben ik ook niet.
Maar euh, hoelang gaan ze mee? Goeie vraag. Schijven kunnen lang meegaan, vaak de levensduur van de auto. Blokken, ik heb ze al eens een keer op 20.000 moeten vervangen. Maar over het algemeen zijn de achterste op 60.000 op, en gaan de voorste iets langer mee. Hangt van rijstijl en de blokken af.
Lukt best hoor, zuiger terug draaien. Wij doen dat wel met 2 man.
Irritanter zijn die rubbers waar die klauw in hangt. Hoezo speling
.
Irritanter zijn die rubbers waar die klauw in hangt. Hoezo speling

Kan mss wel lukken, maar ik geef toch de voorkeur aan zo een tang of zo een ding dat je er tussen stopt om ze terug te draaien, gaat heel makkelijk en je moet niet met 2 man zijn.Riël schreef:Lukt best hoor, zuiger terug draaien. Wij doen dat wel met 2 man.