ACT: Nürburgring

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Zucht.

Ik hoor wel vaker mensen klagen, ook toen ik bij de ring was, dat er zoveel sjonnies rondrijden en dat ze zo moeten uitkijken. Daar ging mijn posts over en mijn conclusie.

Verder met de discussie inderdaad.
Laatst gewijzigd door Riël op za 2 sep 2006 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Car: MB

sorry hoor, maar echte sjonnies zie je niet veel (in de zin van plastic bumpers, petjes, woofers,....). Over het algemeen rijden er toch aardig leuke wagens rond die de nodige euro's kosten en die gasten geven wellicht wat gas maar die houden hun auto ook graag heel. En dan rijden er nog veel huis tuin en keuken 100 in een dozijn modellen rond met remmen die na 3 bochten koken :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer

Lees sjonnies = mensen zoals ik ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Tom schreef:sorry hoor, maar echte sjonnies zie je niet veel (in de zin van plastic bumpers, petjes, woofers,....). Over het algemeen rijden er toch aardig leuke wagens rond die de nodige euro's kosten en die gasten geven wellicht wat gas maar die houden hun auto ook graag heel. En dan rijden er nog veel huis tuin en keuken 100 in een dozijn modellen rond met remmen die na 3 bochten koken :lol:
daar had ik het dus over

T4 met paardenaanhanger
gezinnen waarvan de kinderen uit het raam zitten te zwaaien en pa meer om zich heen kijkt dan op de baan let
bussen
enz enz

sjonnies komen er denk ik niet, zijn veel te bang dat het plastic erafgezogen wordt als er een snelle jongen voorbij komt :D

sjonnies is bij mij petje, scheef in de auto, denken dat ze de beste chauffeur zijn en auto opgesmukt met teveel plastic met rare vormen :lol:
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op za 2 sep 2006 19:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator

ik heb een ander beeld van een sjonnie....
Tom
Moderator

touringcars met chinezen :lol: En dan die bussen op sommige plaatsen zien ploeteren om omhoog te komen. Gewoon rijdende chicanes man.

Je moet gewoon niet zeiken over een perfect rondje of mislukte bocht. In die 20 km wordt je ingehaald, haal je zelf in, zit je jezelf op te vreten en lach je je rot. Kortom, kom je er voor je plezier dan is het top, wil je enkel op tienden rijden dan kun je beter wegblijven want dan gaan er ongelukken gebeuren
Riël
Über-Spammer

Ik hoor mensen daarover spreken, of ze er zijn ja of nee zeg ik niet.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

tom

wij kunnen nog niet op twintig seconden rijden, daar moet je de baan een paar honderd keer per jaar voor rijden, dan kan je pas op je tijden letten.
maar ik vind zelfs als je normaal doorrijd deze baan te gevaarlijk vanwege teveel diversiteit die rond rijd
daaronder ook mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn

kijk als je met kooi daar rond gaat rijden is het misschien nog een ander verhaal, maar zonder kooi, een ongeluk zit in een klein hoekje maar het risico daar vind ik toch behoorlijk groot
Lionheart
Contacteer:

Rijden meer dan genoeg (lees: te veel) sjonnies rond met van die tupperware dozen multi-kleuren neon rommel etc. Dat zijn vaak ook type's die 'even willen laten zien' wat ze kunnen; is wel erg spektaculair om achter te ridjen (je ziet het al aan hoe ze rijden). Al meerdere van die mannen de baan af zien schuiven). Paar keer had ik net tegen mijn passagier gezegd: "let op dat gaat fout zodadelijk" 'et voila' ze schoven er af.

Dat zijn van die momenten dat je eigenlijk liever geen gelijk krijgt; want meteen weer baansluiting. Of iemand goed kan rijden of niet is niet belangrijk vin dik, als je maar rekening houdt met de andere gebruikers. Als je je eigen kunnen overschat, hebben vele daar last van: want baan weer dicht om de schade op te ruimen !

Beetje in de spiegels kijken zou ook geen kwaad kunnen: laat gewoon de mensen voorbij die sneller zijn. Dat doe ik ook: scheelt een hoop stress en verstoord de ander zijn pret niet. Motorrijders zijn hier vaak een (negatieve) uitzondering op. Volgens mij rijden de meesten zonder spiegels... en worden rijdende chicanes waar je niet aan voorbij komt, zonder onnodig risco (voor de motorrijder) te nemen.
Tom
Moderator

Luco/Alpine-racer schreef:tom

wij kunnen nog niet op twintig seconden rijden, daar moet je de baan een paar honderd keer per jaar voor rijden, dan kan je pas op je tijden letten.
maar ik vind zelfs als je normaal doorrijd deze baan te gevaarlijk
precies, maar als je normaal door rijd rijd je zeker niet op de limiet (zoals je zelf al zegt kan dat niet aangezien we niet de luxe hebben 100'en rondjes op een jaar te maken) en kun je jezelf best een keer een foutje permiteren. Foutje in de zin van (veel) te hard een bocht in, verkeerd punt remmen, verkeerde lijn rijden. Sterker nog, er rijd vrijwel niemand rond die echt de juiste lijn rijd een hele ronde lang

maar je hebt wel een beetje gelijk, een ongeluk zit in een klein hoekje en garantie dat je schadeloos aan de uitgang komt krijg je never. Echter krijg je die ook niet als je naar de supermarkt op de hoek rijd
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ja hebt helemaal gelijk
alleen rij je er niet alleen, en daar vind ik het grootste gevaar in zitten
de laatste keer dat wij er waren hebben we in 1 dag geloof ik zes keer de ambulance de baan op zien gaan

vandaar dat ik er voorlopig niet meer wil rijden
maar respect voor degene die het wel doen (Y) (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Luco je bent gewoon een ouwe lul ..........GEINTJE....

Het is opletten en je bent afhankelijk van andere .....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

dat afhankelijk van een ander heb ik moeite mee :D
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Luco/Alpine-racer schreef:dat afhankelijk van een ander heb ik moeite mee :D
Helaas is dat wel dagelijkse kost en begint al op de kleuterschool, het ergst in het heden is wel de parkeerschades doordat een oetlul zijn deur in je lak priemt. :evil:
-PAZ-
Über-Spammer

wat zijn eigenlijk de eisen aan je auto als je de ring op wilt?? Mag je daar ook evt met je circuit bak op. Dus met kooi, op slicks en zonder kenteken
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Car: Megane RS

officieel gezien is de ring openbare weg, dus je moet wel apk hebben volgens mij en dus een kenteken.. :)
-PAZ-
Über-Spammer

(I) groene platen derop, en dan moet het ook gaan :p :)
Haas

mag je met handelaarsplaten ook buiten NL rijden dan? Volgens mij niet toch?
Haas

Riël schreef:Dat is eigenlijk ook het hele punt, als je de baan voor je ziet, kun je lekker voluit gaan. Als je rustig aan doet op iets onoverzichtelijks, dan kan het ook niet echt fout gaan.
precies! Ik kende de ring ook nauwelijks toen ik ben gaan rijden. je moet gewoon gas geven waar je vind dat t kan en waar t overzichtelijk is. Als je op een heuvel afrijdt waar je niet weet waar je heengaat, moet je gewoon inhouden. Heb ik ook gedaan en als je jezelf kent en kunt beheersen is het geen probleem. Je moet alleen niet als een dolle van start gaan en denken dat je ff een ronderecord neerzet.
je auto kennen als je hard gaat, is ook wel belangrijk, dnek dat ik met mijn clio niet zo hard had durven gaan als met me charade. Niet om wat hij waard is, maar die charade ligt beter dan die clio .. :)
-PAZ-
Über-Spammer

Haas schreef:mag je met handelaarsplaten ook buiten NL rijden dan? Volgens mij niet toch?

wij rijden met groene platen ook regelmatig over de grens en daar nog nooit problemen mee gehad. mijn circuit 19 komt van de week ook gewoon op groene platen van uit belgie naar ijzendijke :) :wink:
Haas

paz-maniac schreef:
Haas schreef:mag je met handelaarsplaten ook buiten NL rijden dan? Volgens mij niet toch?

wij rijden met groene platen ook regelmatig over de grens en daar nog nooit problemen mee gehad. mijn circuit 19 komt van de week ook gewoon op groene platen van uit belgie naar ijzendijke :) :wink:
ow..ok :)

geen idee, leek mij alleen t meest logisch. Zou t alleen nog wel ff goed navragen hoe t zit :)
Riël schreef:Beetje rekening met mekaar houden en je bent er om te genieten van de baan, het landschap en je auto (Y)
precies!
Tom schreef:Kortom, kom je er voor je plezier dan is het top, wil je enkel op tienden rijden dan kun je beter wegblijven want dan gaan er ongelukken gebeuren
juist! Je moet daar gewoon rijden omdat je t leuk vind om te rijden, omdat je t spannend vind om op een circuit te zitten. Niet om de snelste te zijn of om ff die ferrari bij te houden.

Persoonlijk heb ik weinig last van langzamere of snellere coureurs. Snellere laat je gewoon voorbij, heb je er ook geen last van en zij niet van jou. Als een langzamere je niet voorbij laat of je vind t te gevaarlijk, laat je ff een gaatje vallen en kun je weer verder. Je creeert je pret op die baan naar mijn idee zelf..niet door langzamere of snellere coureurs, de baan is er lang zat voor :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

paz-maniac schreef:(I) groene platen derop, en dan moet het ook gaan :p :)
Ja of gewoon platen van je 5 ...denk je nou echt dat zo'n "zweinhund" dat ff tjeckt .....oke misschien ingeval van schade
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Met groene platen kom je de baan niet op. :)
jochem de haas schreef:Ja of gewoon platen van je 5 ...denk je nou echt dat zo'n "zweinhund" dat ff tjeckt .....oke misschien ingeval van schade
Lekker, onverzekerd zo'n risico nemen. :~
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

'Trainingsmateriaal' :D

http://www.8200rpm.com/index.php?p=1&t=3&lang=nl

Vooral de videootjes vanuit de Skoda Octavia zijn prima huiswerk. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Martijn schreef:
Met groene platen kom je de baan niet op. :)
jochem de haas schreef:Ja of gewoon platen van je 5 ...denk je nou echt dat zo'n "zweinhund" dat ff tjeckt .....oke misschien ingeval van schade
Lekker, onverzekerd zo'n risico nemen. :~
Is idd niet slim ...maar het zelfde als met groene platen
Haas

precies....
gewooon niet doen dus:)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

krijgen we nog huiswerk op ook? damn..dat stond niet in de openingspost..

;) :lol: :p

nee erg gave videootjes! (Y) zo af en toe es een paar bekijken, wie weet herken ik dalijk dan wel een paar bochten.. :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

tot nu toe vind ik het filmpje van hans joachim stuck in de bmw gtr toch nog steeds het meest heftige filmpje
die vent gaat hard, dat is echt niet normaal :worship: :worship:

deze dus
http://www.megaupload.com/?d=ONE2OF0P
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Die is idd erug gaaf .....denk dat ik wel ff 3x zal slikken als ik daar naast zou zitten
paulvanrooij
Contacteer:

zit net dat filmpje te kijken van die zakspeed viper..die zegt ook..geef aan als je moet kotsen, want je helm zit snel vol :p
hiernaast zou ik het niet trekken denk ik..damn die gaat hard!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

@paul

ik zou zeggen, bekijk die van hans jochaim stuck eens :D :D :D
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:@paul

ik zou zeggen, bekijk die van hans jochem stuck eens :D :D :D
Neem je een camera mee in de Gele? :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
paulvanrooij
Contacteer:

dat filmpje bedoelde ik ook...zo'n viper zou nog moeten lukken denk ik ;)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

:lol: :lol: :lol: die viper staat trouwens gewoon op straatschoeisel
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Paul1916v schreef:

dat filmpje bedoelde ik ook...zo'n viper zou nog moeten lukken denk ik ;)
:lol: ja moet kunnen
maar in die gtr zou ik toch echt niet instappen :p
Plaats reactie