ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

[img]http://formule1-sanoma.fastxs.net/imgup ... /84823.jpg[/img]
Klapperrrrrrrr van de week

en goed nieuws:
1-9 - Christiano da Matta heeft grote vorderingen gemaakt. Hij is ontwaakt uit een coma en loopt en praat weer.

De 32-jarige Champ Car-coureur kwam een maand geleden tijdens een test met een hert in aanraking. Daarbij raakte hij zwaargewond. Sindsdien ligt hij dan ook in het ziekenhuis. ,,Christiano heeft de afgelopen dagen veel vooruitgang geboekt”, zegt dokter Pinderski, de vaste arts van de Champ Car-series, over de toestand van de voormalige Toyota Formule 1-coureur. ,,Hij is nog wel wat verward, maar kan weer praten in zowel Engels als Portugees. Ook kan hij zonder hulp weer een klein stukje lopen.”
Haas
Car: Megane RS

goed bericht idd...maar da matta komt niet meer terug hoor...trust me. Rijdend en racend wel, maar niet t oude niveau... die carriere is over :)
Haas

f1racing.nl schreef: Trulli: "Volgend jaar gaan we voor de titel"
01 september 2006

Toyota-rijder Jarno Trulli denkt dat zijn team volgend jaar al mee moet kunnen vechten om het wereldkampioenschap. De Italiaan, die eind juli zijn contract met drie seizoenen verlengde, staat op dit moment slechts tiende in de stand om de wereldtitel. Trulli worstelt dit jaar veelvuldig met technische problemen.

"Dit jaar hebben we niet de auto om races mee te winnen, maar dat is slechts een kwestie van meer ervaring opdoen. Toyota heeft enorm veel potentie", zei Trulli in Gazzetta dello Sport. "Vanaf 2007 zouden we in alle races een hoofdrol moeten kunnen spelen en mijn uiteindelijke doel is natuurlijk het winnen van het kampioenschap. Ik ben ervan overtuigd dat ik dat kan."

:lol:
zeker wat italiaanse paddestoelen gegeten. Toyota for title...laat me niet lachen :lol: :klop:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

hij zal wel een natte droom gehad hebben :D :D
had zulke uitspraken eerder van zijn kwallerige homoteammaat verwacht :)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Car: MB

:lol: :lol: ............sure....en midland wint de constructeurs titel (S)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik verklaar perridon officieel voor gek
hij is een ezel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

quote van pittalk

Dordrecht (Nederland), augustus 2006 - Michel Perridon, directeur-eigenaar van Trust, Europa's grootste onafhankelijke fabrikant van multimedia accessoires, en Jos Verstappen, 's Nederlands succesvolste autocoureur ooit, zijn weer on speaking terms. De plooien, in het verleden ontstaan tijdens de samenwerking, zijn inmiddels gladgestreken en beide partijen sluiten niet uit in de toekomst weer met elkaar verder te gaan.

"Ik heb Jos altijd als een maatje van me beschouwd en ik ben blij dat de lucht geklaard is", zegt Michel Perridon. "Ook goede vrienden hebben wel eens wat, zo gaat dat in het leven. Het feit dat we weer goed contact met elkaar hebben onderstreept ons wederzijds respect." Over de samenwerking destijds is hij duidelijk: "De sponsoring van een rijder in de hoogste regionen van de racerij is een goede investering gebleken, laat daar geen twijfel over bestaan."

Jos Verstappen zegt ook verheugd te zijn met de hernieuwde contacten met Michel Perridon. "Ik heb veel te danken aan Michel en Trust. Maar daarnaast heb ik ook altijd persoonlijk goed kunnen opschieten met Michel. Het is een bijzondere man met het hart op de tong. Zo ben ik zelf ook, daar hou ik wel van. Ik ben blij dat de contacten hersteld zijn en ik hoop dat we samen nog veel raceplezier zullen hebben."

Huub Rothengatter, de manager van Jos Verstappen, laat zich in soortgelijke bewoordingen uit. "Onze samenwerking liep door een meningsverschil ten einde maar ik kijk desondanks met plezier terug op de tijd dat we contact hadden met Michel en zijn bedrijf Trust. Het was jammer dat die vruchtbare periode door wat onnozelheden enigszins abrupt is geëindigd. Ach, we hebben met z'n allen fouten gemaakt. Als grote jongens hebben we eindelijk alles eens goed uitgepraat. Ik ben blij dat ik met Michel weer in de toekomst kan kijken! Ik realiseer me terdege dat sponsors heel belangrijk zijn en die moet je koesteren. Trust was een hele belangrijke sponsor van ons en die hebben we hoog zitten. Daar draai ik niet omheen."

Het hele verhaal lijkt geen onverstandige stap van Verstappen en zijn management. Met de op handen zijnde overname van Midland F1 door een Nederlands consortium met onder andere Trust in de rij van sponsors zou een terugkeer van Jos in de Formule 1 niet geheel onmogelijk zijn. Christijan Albers zit vast in het zadel bij Midland en de rij voor het tweede stoeltje groeit elke dag met onder andere Tiago Monteiro, Christian Klien en Nelsihno Piquet die allen naast het nodige talent ook nog wat sponsor-centjes kunnen meebrengen. We wachten het af...
Tom
Moderator

jos weer in de F1 :lol: moet niet gekker worden. Straks komen de grindbakken ook weer terug :p :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

:worship: :worship: :worship: :worship:

ik ben altijd fan geweest van jos
maar na het kamphuus verhaal en weer gezeik over geld met jan lammers vind ik hem echt passe
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het is altijd iets met Jos... Mooi om te zien, maar ik zou echt geen zaken met hem willen doen. :)

Enneh, rentree in de Formule 1? Ik dacht het niet...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:Het is altijd iets met Jos... Mooi om te zien, maar ik zou echt geen zaken met hem willen doen. :)

Enneh, rentree in de Formule 1? Ik dacht het niet...
wil ook niet karten met hem , als je wint slaat die je tanden uit je gezicht :D :D
Tom
Moderator

is het zo erg :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ken je dat verhaal niet dan tom?
Tom
Moderator

nope. Ik houd me niet zo bezig met alle praktijken van Jos. Echt spraakmakend heb ik hem nooit gevonden
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Vertel Luco :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

jos ging ergens karten en schijnt toen voorbijgereden te zijn door een belg
na afloop van de sessie ontstond er een woordenwisseling tussen jos en de belg
jos kon niet winnen en ramde die belg op zijn muil
is een hele rel geweest inclusief bemoeienis van de media :lol: :p
Tom
Moderator

haha, lekker dan. Dan ben je pas echt een loser......
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ja het is en blijft een kamper
die huub is nog erger

heb zelf ook een akkefietje met ze gehad
het blijven echte horken, evenals zijn fanclub :D

dan zit jantje toch een stuk beter in elkaar
topvent (Y) (Y) (Y) (Y)
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Luco/Alpine-racer schreef:ja het is en blijft een kamper
die huub is nog erger

heb zelf ook een akkefietje met ze gehad

dan zit jantje toch een stuk beter in elkaar
topvent (Y) (Y) (Y) (Y)
Dat zal dan wel een beetje aan de generatie liggen........ :smoke:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

en levensinstelling

die van jos is graaien graaien en nog eens graaien

bij jan is het, als ik maar kan rijden

daarom heeft jan geen geld en is een aardige vent
en jos heeft wel geld maar niemand wil hem meer hebben
Haas

Luco/Alpine-racer schreef:jos ging ergens karten en schijnt toen voorbijgereden te zijn door een belg
na afloop van de sessie ontstond er een woordenwisseling tussen jos en de belg
jos kon niet winnen en ramde die belg op zijn muil
is een hele rel geweest inclusief bemoeienis van de media :lol: :p
hallo evert santegoets...

ga je altijd af op woorden en verhalen die mensen 'ergens' hebben opgevangen?? |:
Luco/Alpine-racer schreef:heb zelf ook een akkefietje met ze gehad
och.. he toch... doet t nog pijn?
Luco/Alpine-racer schreef:en levensinstelling

die van jos is graaien graaien en nog eens graaien

bij jan is het, als ik maar kan rijden

daarom heeft jan geen geld en is een aardige vent
en jos heeft wel geld maar niemand wil hem meer hebben
maar natuurlijk.

probleem van jos is dat hij niet bereid is met minder materiaal te rijden. Aan de ene kant een groot pluspunt van hem, maar aan de andere kant heeft t hem ook de das om gedaan.

Jos is tot nu toe de enigste coureur (of RD na dan de laatste tijd) die de F1 voor een nederlander ECHT interessant heeft gemaakt. Tuurlijk...roep allemaal maar meteen dat het een grindbakrijder is, maar ik heb t nog niemand na zien doen, zoveel races in de F1.

grote vriend van de show, tommie coronelli, dacht t ook ff te kunnen schoppen, maar die is (gelukkig) van een koude kermis thuis gekomen. Ben blij dat hij t nooit in de F1 is gelukt met hem, die gast heeft eeen ego van hier tot jericho! (N)
Wat betreft die opgekalefaterde hockeybal van een albers, tsja, ik wordt er niet nat van.. en dat zal ik ook nooit worden.
Robert Doornbos heeft weer wat meer van dat 'snelle jonge god' gehalte, gewoon lekker hard rijden, fouten maken en leren. Albers is te bang om op zijn bek te gaan en neemt geen risico's of op de verkeerde momenten. Hij gokt ook nooit om een keer licht te kwalificeren omdat hij bang is zijn stoeltje kwijt te raken. Tsja, en dan nog idealistisch blijven roepen dat t misschien mogelijk is punten te scoren die race. (ja, als michelin zich terugtrekt ja :lol: )
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

nou haas, praat maar eens met mensen die doornbos kennen
voor de camera de charmant jongen, zodra de camera weg is, is het de arrogantste bal die er op deze aardkloot rondloopt
hij zal het nooit redden.

nee hoor doet niet pijn (Y)

en je kan van chris zeggen wat je wilt
je kan het een yup vinden of een raar mannetje
voorlopig heeft die het beter voor elkaar dan doornbos
ook vind ik albers buiten de baan om een aardige gozer die zegt wat die denkt en is zeer proffesioneel met zijn vak bezig

en over dat kartbaanakkefietje is zelfs een rechtszaak geweest waarin die veroordeeld is, dus ja het was geen verhaaltje

geen genoegen nemen met minder materiaal??
hij heeft behalve bij benneton, altijd met minder materiaal genoegen moeten nemen, alleen eiste die daarbij het salaris van een topteamcoureur, vreemd he dat je het dan niet red (S) (S)
Marcel B.

luco kent ze allemaal als z'n broekzak natuurlijk :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Marcel B. schreef:luco kent ze allemaal als z'n broekzak natuurlijk :)
chris ken ik persoonlijk ja (Y) (Y)
en ik ken mensen die doornbos persoonlijk kennen
jan lammers ken ik ook persoonlijk ja (Y) (Y) (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

bekijk het eens van een andere kant luco, meeste F1 coreurs zijn voor 100% met 1 ding bezig. zorgen dat ze de snelste zijn en met het beste matriaal rijden. ze doen daar min of meer alles voor. daardoor kunnen ze mischien als arrogant overkomen. maar dat is in dit geval mischien wel een goede eigenschap. F1 is een harde wereld en als je het daar wilt redden moet je volgens mij niet te braaf zijn
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

zo bedoel ik het ook niet paz

maar meestal wordt chris als eikel, arrogant, balletje enz enz enz afgeschilderd
en ik wilde alleen maar zeggen dat die dat absoluut niet is

en doornbos doet altijd aardig voor de camera, de populaire aardige jongen uithangen
terwijl die dat eigenlijk dus niet is

niets is dus wat het lijkt
ik oordeel niet over wat goed of slecht is
is ook nog eens per persoon anders (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

jah oke. ligt er mischien ook wel beetje aan hoe ze met al die aandacht kunnen omgaan. doornbos kan mischien wat beter omgaan met alle aandacht om zijn persoontje dan albers en daarom zal albers mischien eerder als arrogant gezien worden
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas

Luco/Alpine-racer schreef:maar meestal wordt chris als eikel, arrogant, balletje enz enz enz afgeschilderd
en ik wilde alleen maar zeggen dat die dat absoluut niet is
schumacher wel toch? Die ken je ook persoonlijk, dus neem aan dat je uitspraken over zijn arrogantie ook gegrond zijn?
Luco/Alpine-racer schreef:en doornbos doet altijd aardig voor de camera, de populaire aardige jongen uithangen
terwijl die dat eigenlijk dus niet is
nou, volgens mij is RD populairder dan CA...
Luco/Alpine-racer schreef:niets is dus wat het lijkt
ik oordeel niet over wat goed of slecht is
is ook nog eens per persoon anders (Y)
wat betreft dat kartbaanverhaal van jos. Mij hoor je niet zeggen dat t niet gebeurd is of wel, maar tis wel heel erg toevallig dat iedereen die zijn klep er over opentrekt, wel opeens een kennisje heeft die erbij was of die t heeft gezien vanaf de toiletten... (S) (S) tsja, ik geloof daar echt niet in.

En daarbij..je kunt t natuurlijk over ouwe koeien hebben. Jantje Lammers is toch zo geweldig? Ook ooit na 10 jaar in de F1 teruggekeerd. NOu, weet niet aan welke drugs hij zat, maar das wel t stomste wat ik ooit heb gezien.. Doe dan Hideki Noda maar of Diniz, die leveren tenminste nog grappige momenten op.

ik zeg het nog maar eens, typisch nederlands om een coureur of sporter af te zeiken achteraf terwijl we er wel met tienduizenden achteraan liepen toen hij nog wel in de F1 zat.
En wat betreft Benetton, ooit wel eens de echte verhalen gehoord of denk je nu echt dat hij met t zelfde materiaal rondreed als meneer MS ? :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

waar die bij benneton mee reed was iig beter dan de rest

ja ach over ms worden we het toch niet eens

en zoals ik al zei, per persoon verschillend

ik vind jan lammers een voorbeeld van een goede coureur en aardige vent
evenals chris
doornbos en ms vind ik eikels
en jos was/is een goede coureur maar kan zich op bepaalde momenten niet gedragen, en dat heeft hem de das om gedaan denk ik, erg jammer

doornbos populair??? niet bij teambazen iig, en volgens mij is dat het belangrijkste
kijk hoeveel fans jos heeft/had
heeft hem niet echt geholpen :D

en wel lezen haas waar zeg ik dat ik die kinnenbak persoonlijk ken??
Haas

dat zeg ik niet, maar je kent die coureurs waar je uitspraken over doet toch blijkbaar allemaal?

nou, je loopt over van die duitsert, dus ik denk, die ken je vast ook....
Riël
Über-Spammer

Josje is de Man!

Limbo ole ole :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:dat zeg ik niet, maar je kent die coureurs waar je uitspraken over doet toch blijkbaar allemaal?

nou, je loopt over van die duitsert, dus ik denk, die ken je vast ook....

:lol: :lol: ik kijk naar de coureurs met mijn visie op dingen, ik neem aan dat jij dat ook doet met daarbij jouw maatstaven en gedachten enz enz enz
kijk je kan ook zeggen dat ms zoveel fans heeft omdat die een aantal keer wk is geweest, kan ik al zijn fans wel kuddedieren noemen, want het is makkelijk om fan te zijn van een wk, maar dat is flauw.

ca zou ook niet mijn eerste coureur zijn om voor te kiezen, misschien heeft die wat minder de x factor dan rd of jos.
maar nadat ik in de bevoorreschte positie ben geweest om een testweekend met het minarditeam mee te mogen maken en dus ook een aantal keren met ca heb kunnen spreken, meen ik toch dat het een aardige jongen is die heel erg proffesioneel met zijn sport bezig is.

bij rd krijg ik meer de indruk dat die vooral de werled van F1 hem erg aanspreekt en dat rijden voor hem meer een bijzaak dan hoofdzaak is.

bij jos is weer een heel ander verhaal, de eerste jaren vond ik hem gedreven en een vent van niet zeiken ik wil rijden.
maar zijn laatste jaren gingen alleen maar gepaard met rechtzaken, gezeik over geld en geen goede prestaties en alleen maar slechte publiciteit
dat siert hem niet, alhoewel ik nog steeds een grote fan van zijn manier van rijden ben, maar zijn handelen spreken me minder aan.
wie zijn schuld al dat gezeik ook is, hij had het beter kunnen voorkomen.

en jan is gewoon een hele aardige vent maar managen is weer niet zijn sterkste kant, alhoewel de schulden wel minder worden (Y)
en jan is ook een gewone vent gebleven, dus een sponsor van 100.000 euro krijgt niet meer aandacht daneen fan die voor 2500 euro een blokje koopt, jan waardeert het tweede zelfs meer dan de eerste, en dat siert hem als mens (Y)
Haas

F1racing.nl schreef:
Berger: "Schumacher, het is tijd om te stoppen"
05 september 2006

Gerhard Berger, voormalig Formule 1-coureur en mede-eigenaar van Scuderia Toro Rosso, denkt dat Michael Schumacher er goed aan zou doen om na dit seizoen uit de Formule 1 te stappen. De Oostenrijker zei in een interview met F1Racing.nl: "Het wordt tijd dat Schumacher stopt. Hij begint nu echt op leeftijd te raken."

"Het wordt tijd dat Michael stopt met Formule 1-rijden", meent Berger, die in het verleden nog tegen de 37-jarige Duitser heeft gereden. "Mocht hij de wereldtitel dit jaar winnen, dan zou dat zelfs perfecte timing zijn. Michael draait al erg lang mee in de Formule 1 en begint op leeftijd te raken. Iedereen krijgt daar op een gegeven moment mee te maken en dan is het gewoon tijd om te stoppen", aldus Berger, die zelf op 38-jarige leeftijd stopte met racen in de Formule 1. Komende zondag zal Ferrari na afloop van de Italiaanse Grand Prix in Monza haar rijderspaar voor volgend seizoen presenteren en dan wordt dus ook bekend wat de meervoudig Formule 1-recordhouder na dit jaar gaat doen.

Schumacher maakte in 1991 zijn Formule 1-debuut in de Belgische Grand Prix, als vervanger van Bertrand Gachot bij Jordan. Daarna stapte Schumacher over naar het Benneton-team, waarmee hij twee keer wereldkampioen werd. Sinds 1996 rijdt Schumacher voor Ferrari en in de scharlaken bolide werd de Duitser nog eens vijf keer kampioen. Volgens Berger is Schumacher erop gebrand dit jaar zijn achtste wereldtitel te scoren. "Michael zou zijn rechterarm nog opofferen voor deze wereldtitel. Zolang hij nog een theoretische kans maakt, zal hij blijven vechten. Vooral nu Bridgestone een grote sprong heeft gemaakt, ligt de titelstrijd weer helemaal open."
nog zo'n zeveraar... Damn, t zal wel aan de oostenrijkse lucht liggen, maar wat liggen die apen toch allemaal te mauwen. MS mag blij zijn datie zo lang aan de top kan racen. Zolang hij kan vechten voor de titel, zal schumacher echt niet stoppen! En terecht overigens... :)

al denk ik dat hij stopt aan t eind van dit seizoen, titel of geen titel...
paulvanrooij
Contacteer:

formule1.nl schreef: Zorgen bij Australische coureur
Webber wenst betere veiligheid op Monza

4-9 - De Formule 1-coureurs trachten deze week, hand in hand met de organisatie, de veiligheid van het cirucit van Monza te verbeteren. Die schiet nu te kort. Aldus Mark Webber.

Monza, een van de klassieke circuits op de kalender, behoort tot de snelste banen. De gemiddelde snelheid ligt er boven de 250 kilometer per uur. Jenson Button (foto) overleefde er vorige week tijdens testsessies nog een flinke crash bij hoge snelheid, zonder een schram.

,,Monza is zeker niet het veiligste circuit ter wereld, dus proberen we samen met de organisatie hier en daar enkele verbeteringen aan te brengen’’, aldus Mark Webber op de website autosport.com.

Een deel van het circuit heeft onlangs nieuw asfalt gekregen, tot grote verbazing van de teams en de coureurs die daar vorige week tijdens testsessies achterkwamen. Hen was niets verteld. De coureurs zijn met name bezorgd over de curbstones in de tweede Lesmobocht, waar diverse rijders tijdens de tests vorige week in de problemen kwamen.
een stelletje watjes zijn het geworden! ja..laten we alle kerbstones weghalen, want oh wat een risico zijn die dingen! en als we toch bezig zijn, laten we die enge dingen die bochten heten weghalen..phoeh, daar zou het maar es mis kunnen gaan zeg! (S)
niet zeiken en gewoon racen :S
Haas

wat een gejank idd....

pffffoe..je zou kunnen crashen. Oew...wat erg... lekker belangrijk. Dan rijden ze maar wat ruimer over die kerbs..
paulvanrooij
Contacteer:

precies..button gaat er in de test met 250+ ofzo af in de parabolica, klimt uit zn auto en heeft niets, en dan gaan ze lopen zieken over dat het circuit niet veilig genoeg is? bah..ga dan in een speelgoedautootje rijden als je het te eng vindt!
Gesloten