Graag hulp! probleem ontluchten koelsysteem espace 1994

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
comsepa

Iemand moet toch weten hoe een Renault goed wordt ontlucht na opnieuw vullen met koelvloeistof?
Na een lekkage aan de binnenkant heb ik als tijdelijke oplossing mijn kachelsysteem binnen afgekoppeld en de twee stangen aan de zijkant van het blok doorverbonden.
Nu wil mijn systeem na bijvullen niet ontluchten althans ik krijg hoge temperaturen die steeds hoger oplopen tot het rood aan toe.
Het stationair laten draaien en de lucht via het expansievat laten ontsnappen helpt ook niet echt en het ventieltje op de bovenste radiator slang laat een hoop gesis en gesputter horen maar de meter gaat niet naar beneden, dit bij een draaiende motor. Na uitzetten van de motor een hoop geborrel in het expansievat en blok wat dan langzaam afneemt.
Heb ik hem nu niet goed gevult of is de ontluchtingsmethode niet juist?

De een zegt expansievat hooghouden en vullen en de ventielen voor ontluchting (2x) opendraaien en wachten tot er water uitstroomt. De ander zegt vullen en rijden...maar daarmee loopt de temperatuur uiteindelijk op. Geen witte rook, geen smurrie onder de oliedop, geen lekke koppakking...het is een echt ontluchtingsprobleem maar de vraag is hoe en wat....
Plaats reactie