Wie kan mij vertellen of de pulsgever van de R5-gt-turbo hetzelfde signaal geeft als de twingo?
De twingo heeft een groene draad als puls en de gt5 heeft een witte/rode/en blanke draad. Mijn idee was dus rood:+/blank:massa? wit:signaal maar dat is niet zo of de pulsgever is stuk?
Oftewel hoe krijg ik een pulssignaal die werkt in een twingo?
Pulsdraad snelheidsmeter twingo/gt-turbo
Twingo in nijmegen gehaald? 
Je kan de twingo pulsgever los bestellen, kost niet zoveel. Volgens mij gaat het echter neit werken met een gtt bak, ik meen dat deze geen aandrijving heeft voor een kabel (daar monteer je de pulsgever van de twingo). Dus met een beetje pech moet je een andere bak monteren. Er zijn hier echter meer mensen met een twingo met gttmotor en die moeten ook die pulsen omzetten en dat is ook gelukt, dus even wachten op een andere reactie.
De pulsgever van de gtt bak geeft 'rare pulsen' dus dat is eigenlijk niet te doen om te gebruiken.
X X X X . X X X . . is 1 cyclus.

Je kan de twingo pulsgever los bestellen, kost niet zoveel. Volgens mij gaat het echter neit werken met een gtt bak, ik meen dat deze geen aandrijving heeft voor een kabel (daar monteer je de pulsgever van de twingo). Dus met een beetje pech moet je een andere bak monteren. Er zijn hier echter meer mensen met een twingo met gttmotor en die moeten ook die pulsen omzetten en dat is ook gelukt, dus even wachten op een andere reactie.
De pulsgever van de gtt bak geeft 'rare pulsen' dus dat is eigenlijk niet te doen om te gebruiken.
X X X X . X X X . . is 1 cyclus.
Ah, die antraciete 'pruts'bak 
Succes, had m ook willen halen
, Maak r wat van!

Succes, had m ook willen halen

Hij is paars, maar er is wel verschrikkelijk geknoeid door een figuur RTC( die zich tuner noemt:-) die de vorige eigenaar behoorlijk opgelicht heeft. echt een drama wat ze gedaan hebben maar de boel is en word weer hersteld en begint weer een fatsoenlik vorm aan te nemen.
Maar nu nog even uitzoeken hoe het met die tellergever zit maar daar hoor ik nog niet echt veel over in deze topic?
Maar nu nog even uitzoeken hoe het met die tellergever zit maar daar hoor ik nog niet echt veel over in deze topic?
Er loopt hier een topic over:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 67#1622167
Even wachten met info hier, komt vanzelf wel
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 67#1622167
Even wachten met info hier, komt vanzelf wel

Hee thanks, leuk om te lezen.
Straks maar eens even kijken wat er allemaal voor eventuele aansluitgaten in de bak zitten bij de achterste motorsteun.
Jammer dat er weinig reacties zijn van de mensen die het weten kunnen, scheelt een boel werk. Maar ook zo komt het wel goed.
Straks maar eens even kijken wat er allemaal voor eventuele aansluitgaten in de bak zitten bij de achterste motorsteun.
Jammer dat er weinig reacties zijn van de mensen die het weten kunnen, scheelt een boel werk. Maar ook zo komt het wel goed.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
volgens mij werkt het pulssignaal niet als die andere pulsen geeft dan de gtt, dan werkt het dus ook niet.
ik weet dat pulssignalen weer omgezet kunnen worden zodat die de juiste puls krijgt
maar hoe het precies werkt
ik moet er ook nog achteraan, maar dat gaat nog ff duren
ik weet dat pulssignalen weer omgezet kunnen worden zodat die de juiste puls krijgt
maar hoe het precies werkt
ik moet er ook nog achteraan, maar dat gaat nog ff duren
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
is toch mooi man dat je twingo doorgaat bij 199+ 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
die bakverhoudingen zijn toch anders?dennisvr schreef:voor de twingo turbo die wij aan het maken zijn gaan we de pulsgever van de twingo in de gtt bak stoppen (ok boven de 200 geeft ie nix meer aan, maar das toch al veel te hard)
hoe wil je dan de juiste snelheid afstemmen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
zou het niet mogelijk zijn met onderdelen uit een digitale tellerbak vanuit een 11/21 om de twingo teller boven de 199 uit te laten komen.dennisvr schreef:voor de twingo turbo die wij aan het maken zijn gaan we de pulsgever van de twingo in de gtt bak stoppen (ok boven de 200 geeft ie nix meer aan, maar das toch al veel te hard)
Het word dus of een twingobak aanpassen of de gtt bak een mechanische telleraandrijver geven.
Zal er wel op neer komen dat ik de bakken uit elkaar haal en daar alles van bij elkaar zoek.
Maar makkelijker zou het wezen om het gtt signaal te manipuleren tot een gelijk signaal als de twingo heeft.
Zou makkelijker wezen als iemand dat al eens gedaan heeft want dat scheelt mij een boel uitzoekwerk.
Maar het komt goed.
Zal er wel op neer komen dat ik de bakken uit elkaar haal en daar alles van bij elkaar zoek.
Maar makkelijker zou het wezen om het gtt signaal te manipuleren tot een gelijk signaal als de twingo heeft.
Zou makkelijker wezen als iemand dat al eens gedaan heeft want dat scheelt mij een boel uitzoekwerk.
Maar het komt goed.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Probeer het eens het een 16v bakpeterw schreef:de gtt bak een mechanische telleraandrijver geven.
Maar het komt goed.
Heb ik een poos terug geprobeerd om de pulsen om te zetten voor een GSI-dashboard in de 5.peterw schreef:Het word dus of een twingobak aanpassen of de gtt bak een mechanische telleraandrijver geven.
Maar het komt goed.
De pulsen van een gtt zijn zo onlogisch (zie eerdere post) dat je echt een eigen schakeling in elkaar moet solderen om ze om te zetten in bruikbare pulsen -> veel te omslachtig.
Ik zou een bak van een clio, 19 16v of een GTE nemen en daar de twingo snelheidsopnemer in proppen

wel sterk genoeg..niet duurzaam genoeg 

Wat gaat er dan stuk in de twingobak? Want het is of de twingobak eventueel aanpassen(?) Of een bak met een heel andere reductie.
Iedereen roept wel wat maar svp wel dan met een uitleg waarom, dingen klakkeloos aannemen werkt natuurlijk niet.
Iedereen roept wel wat maar svp wel dan met een uitleg waarom, dingen klakkeloos aannemen werkt natuurlijk niet.