ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:@ sorry redbull

Als ik zo vrij mag zijn, deze snappe ikke nie helemaal. :lol:

@ Anthony: van 0-100 km/h rond de 2,7 seconden (geloof ik)...
Correct me if I'm wrong
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Hopen dat een Oliesjeik een keer met z'n Veyron een sprintje wil doen op een baan van een km of 10 lang :D :p
-PAZ-
Über-Spammer

Duupke schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:@ sorry redbull

Als ik zo vrij mag zijn, deze snappe ikke nie helemaal. :lol:

@ Anthony: van 0-100 km/h rond de 2,7 seconden (geloof ik)...
Correct me if I'm wrong
heb wel eens iets gehoort van rond de 2 sec naar 100 met een goede start
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

vanuit stilstand moet een F1 het niet van hebben volgens mij..het 'tussenaccelereren' en vooral het remvermogen schijnt top te zijn (Y)
-PAZ-
Über-Spammer

remvermogen van zo een ding is echt enorm, zat laatst in een oude F1 magazine een intervieuw te lezen met ik dacht mansell en die vertelde dat ze eens aan het testen waren ergens waar de lucht nogal ijl was. Hij dad daardoor tranen in zijn ogen en die vlogen tijdens het remmen tegen zijn vizier. :worship: zo een F1 pakt een paar G-krachten bij vol in de remmen
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Contacteer:

:worship: :worship:
hoe gaaf is dat! (Y)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Vrienden voor het leven

Zo is Villeneuve, recht voor z'n raap. Of het slim is om het zo te doen, is een ander verhaal.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dit is juist waarom ik Villeneuve de ENIGE ECHTE kerel vind... Het is een groot verlies voor de sport en het pensioen van Schumacher is het beste wat de F1 kan gebeuren.

En ja, dat meen ik... Ik sta vierkant achter de uitspraken die Villeneuve doet over Schumacher. En stiekem weet elke Schumacher-fan dat JV gewoon gelijk heeft. Schumacher is geen held, hij is een schande voor de F1.

Jacques Villeneuve :worship:

Uitgebreider stuk: KLIK
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Duupke schreef:Vrienden voor het leven

Zo is Villeneuve, recht voor z'n raap. Of het slim is om het zo te doen, is een ander verhaal.
ja de waarheid is hard :p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Stephan19
Contacteer:

Zojuist even buiten wezen kijken hier in Rotterdam. Er is begonnen aan de voorbereidingen voor zondag (F1 over de straat hier).

Ze hebben de wagen opgebouwd en Christiaan Albers trok em even een stuk los om te testen. Hels kabaal door heel Rotterdam. Heb nog even snel foto's gemaakt :D

Ik was net te laat om foto's te nemen van het lostrekken van de wagen :(
André ter Velde

Leuk!!! Ik zou met de monteurs van Midland de wagen keren. Rijdt Cristian tot vlak voor ons, maakt een donut en komt met zijn achtervleugel op 5 cm voor mij staan. En toen BLEEEEEEEERRRRRRR en ik hoorde even niks meer. Heb je ook foto's van mij? Ik loop in een zwart overhemd van Dutch Supercar Challenge met allerlei sponsors er op.
Stephan19
Contacteer:

Ik zal even kijken :D

Zijn wel met mobiel gemaakt..

Edit: De pics staan op http://gallery.stephangroen.nl in het album Rotterdam3.

Ken je zelf ff kijken of je ergens opstaat :P

Mocht je opendir makkerlijker vinden:

klik!
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

http://www.youtube.com/watch?v=AbqR-KmLJ_w

Alonso kan het ook zonder F1 Auto... :)
Haas
Car: Megane RS

Merijn schreef:Dit is juist waarom ik Villeneuve de ENIGE ECHTE kerel vind... Het is een groot verlies voor de sport en het pensioen van Schumacher is het beste wat de F1 kan gebeuren.

En ja, dat meen ik... Ik sta vierkant achter de uitspraken die Villeneuve doet over Schumacher. En stiekem weet elke Schumacher-fan dat JV gewoon gelijk heeft. Schumacher is geen held, hij is een schande voor de F1.

Jacques Villeneuve :worship:

Uitgebreider stuk: KLIK
sinds de hegemonie is de F1 echter wel groter geworden dan dat het ooit is geweest :)

ja, moet ff reageren, kan dergelijke uitspraken niet ongemerkt over mijn kant laten gaan ;) Tsja, als JV nu met die uitspraken komt...btje jammer, doe dat dan op tv als je nog F1 rijdt, zelfde als JPM, die heeft nu zijn mond ook overvol van alle slechte dingen. (voor JPM geldt dit meer, maar ) Trek je waffel open wanneer je nog in het circuit zit, niet als je snel naar amerika vertrekt en denkt een schop na te kunnen geven.

en wat betreft die uitspraken over het liegen van MS: net of JV altijd al zijn smerige streken maar toegeeft, die hij meerdere malen bij HHF en JB heeft geflikt in zijn tijden bij williams en BAR. Zonta kan er ook wat over meevertellen, maar goed, daar heeft JV het niet over.

kan me ook geen ruk interesseren of MS het toegeeft of niet... Hij doet het en het mislukt, lekker belangrijk. Vind het wel stoer dat hij het gewoon probeert, haha, zijn anderen de laatste jaren nog niet opgekomen :lol:
paulvanrooij
Contacteer:

de ouwe viezerik!:
[img]http://www.nu.nl/mmbase/images/806971.jpg[/img]
Haas

haha..prima foto! onofficiele gebeurtenissen tekenen dit soort mensen.. :worship:
Pollo
Contacteer:

He,

Ben gister naar Rotterdam geweest voor het Bavaria City Racing. Durfde hier geen apart topic voor te maken.
Ondanks het slechte weer toch nog wat foto's geschoten tussen de buien door.
Het was weer gaaf!! :woot:

[img]http://www.xs4all.nl/~pm22/Race5.jpg[/img]

Voor meer foto's verwijs ik U naar hier
paulvanrooij
Contacteer:

Vond deze toch wel heerlijk klinken trouwens! heerlijke V8-brom!
[img]http://formule1-sanoma.fastxs.net/imgup ... /83111.jpg[/img]
Haas

mooie foto pollo!! (Y) :D
Haas

Villeneuve: "BMW had mij moeten houden"
18 augustus 2006
Jacques Villeneuve vindt dat BMW-Sauber hem had moeten houden voor volgend seizoen, als het team tenminste races had willen winnen in 2007. De Canadees verliet het team na de Grand Prix van Duitsland. Villeneuve zegde af voor de Hongaarse Grand Prix, omdat hij niet volledig hersteld zou zijn van zijn zware crash op de Hockenheimring. Nadat het team hem niet kon garanderen dat hij zijn racezitje terug zou krijgen na de race in Boedapest, en hem ook geen zekerheid wilde geven over volgend seizoen, gingen beide partijen met onmiddellijke ingang uit elkaar.

"Ik weet hoe je aan de leiding van een race moet rijden en ik weet hoe je races moet winnen. Als BMW voor volgend seizoen een rijder wilde hebben die races voor hen kan winnen, dan hadden zij mij nodig. Ik vind dat het team veel vooruitgang heeft geboekt en denk zelf dat ze wel iemand kunnen gebruiken die races kan winnen", zei Villeneuve tegen het Britse F1 Racing Magazine.

Over Kubica liet Villeneuve weten: "Goed presteren tijdens de vrijdagtrainingen is iets anders dan goed presteren tijdens een heel raceweekend. Je weet pas hoe goed een coureur is wanneer hij een paar raceweekends achter de rug heeft. Robert is dus nog een vraagteken. Ik wil hem niet bekritiseren, ik zeg alleen dat hij nog een onzekerheidje is. Robert is jong en heeft nog niet veel race-ervaring."

:gaap:
en dan beweren mensen dat MS arrogant is... :lol:
Merijn
Über-Spammer

Waar zegt Villeneuve iets waar hij geen gelijk in heeft? :)
Haas

ik zeg niet dat hij liegt, maar enige arrogantie is er wel in het spel. Als hij echt zo'n superwereldcoureur was geweest, had hij niet alleen gepiekt in 97....
Merijn
Über-Spammer

Hoezo? Waar dan? Hij zegt alleen maar dat hij meer ervaring heeft dan Kubica en ja, daar kan niemand omheen.

Ik heb het stuk overigens in het engels gelezen en dan is het ineens een heel stuk anders. De vertalingen zijn vaak nogal krom en daardoor komt het heel anders over.
Haas

Ik weet hoe je aan de leiding van een race moet rijden en ik weet hoe je races moet winnen. Als BMW voor volgend seizoen een rijder wilde hebben die races voor hen kan winnen, dan hadden zij mij nodig
kom op man... Wat nou, net of hij zoveel gewonnen heeft. Laatste keer dat dat gebeurde, had jezus nog een krantenwijk... Hij is oud, BMW heeft eindelijk een reden hem eruit te werken en toedeloe. Typische uitspraken van iemand met wroeging dat hij weer de F1 uit is gebonjoerd..
Merijn
Über-Spammer

Hij heeft veel meer ervaring aan de top dan zowel Heidfeld als Kubica. Dus wat dat betreft heeft hij gewoon gelijk.

Persoonlijk heb ik Villeneuve erg hoog zitten, maar hij heeft veel foute keuzes gemaakt in zijn carriere. Als je ziet dat hij 2 seizoenen Heidfeld (die wordt beschouwd als 1 van de snelste coureurs) achter zich houdt, denk ik dat hij zeker wel in staat is weer races te winnen. Hij weet wat winnen is. Zowel in de Formule 1 als in andere toonaangevende klasses.

Ik snap daarom ook echt niet waarom BMW hem eruit gegooid heeft. Niet op basis van zijn prestaties in ieder geval.
Haas

Merijn schreef:Hij heeft veel meer ervaring aan de top dan zowel Heidfeld als Kubica. Dus wat dat betreft heeft hij gewoon gelijk.
klopt, meer ervaring, maar niet de almachtige god die hij zichzelf voordoet...
Merijn schreef:Persoonlijk heb ik Villeneuve erg hoog zitten, maar hij heeft veel foute keuzes gemaakt in zijn carriere.
dat zeg ik, een coureur met wroeging, waarom het niet ging zoals hij achteraf gewild had.
Merijn schreef:Als je ziet dat hij 2 seizoenen Heidfeld (die wordt beschouwd als 1 van de snelste coureurs) achter zich houdt, denk ik dat hij zeker wel in staat is weer races te winnen.
Toen heidfeld in F3000 reed wel ja, maar hij is net als Wurz, de la rosa enz, erg snel, maar niet de absolute top als hakkinen, raikkonen, schumacher, enz.
Merijn schreef:Hij weet wat winnen is. Zowel in de Formule 1 als in andere toonaangevende klasses.
tsja, hij weet wat winnen is... Dat weet elke coureur in de F1, ze hebben allemaal gewonnen een aantal jaar terug. Sorry, maar als je 9 jaar terug een paar races hebt gewonnen en daarna niets meer, dan geldt je voor mij niet meer als topcoureur!
Merijn schreef:Ik snap daarom ook echt niet waarom BMW hem eruit gegooid heeft. Niet op basis van zijn prestaties in ieder geval.
denk dat het al wel duidelijk was, dat bmw & villeneuve gedoemd was te mislukken? Een rebel al JV met zijn stijl van rijden en leven, past niet bij een stijf duits team als bmw. Dat moest gewoon fout gaan, verbaast me nog dat ze hem neit eerder hebben proberen te wippen...
Merijn
Über-Spammer

Almachtige god? Je begint echt uit je nek te lullen, Haasje. :) Of je leest het niet goed, of je wilt iets lezen wat er niet staat... ;)

Villeneuve heeft een grotere staat van dienst dan de meesten binnen de F1. Hij is niet zomaar WK geworden, heeft niet zomaar een CART-kampioenschap gewonnen, en laat ik het maar niet over de Indy 500 hebben.

Ik denk dat je een beetje een te lage dunk hebt van Villeneuve. Dat hij bij BAR niet aan de top gereden heeft, kun je niet toeschrijven aan zijn kwaliteiten. Dat hij in een Renault Alonso niet kan volgen toen hij halverwege het seizoen effe snel moest instappen kun je heb ook niet kwalijk nemen. Dat hij in een BMW laat zien dat hij nog steeds tot de top behoort is wél duidelijk geworden. Hij is gewoon F1-materiaal, hoe je het wendt of keert.
jnjansen_r5gtturbo

altijd leuk om iemand te horen die zo pro MS is. :wink:

Het is natuurlijk zo dat JV niet in zijn beste humeur is, nadat hij aan de kant is gezet door BMW,
de grondslag voor zijn vriendschappelijke houding tov MS ligt natuurlijk bij die,
ow zo MS-achtige actie in 1997 waarbij MS "zijn" truukje weer wilde laten zien(1994 tov Damon Hill),
alleen deze keer mislukte het jammerlijk >-)
Daarnaast heeft MS nogal wat andere "truukjes" laten zien die bij sommige coureurs in het verkeerde keelgat schoten. :wink:
Neemt niet weg dat MS een groot coureur is als het gaat om aantal WK titels en andere statistische getalletjes.....and in the end thats all thats matters.

JV mag dan nu niet meer aan de top staan, hij is toch wel een van de weinigste,
zo niet de enigste die zowel de Indy500, Champ Car kampioen en F1 kampioen is geworden.
Daarnaast is hij ook iemand die een uitgesproken mening heeft en die hij zo nu en dan ook zal laten horen.

Ik persoonlijk vind het jammer dat hij vroegtijdig het F1 veld moet verlaten.
We zullen zien of zijn vervanger, Kubica, wel een deuk in een pakje margarine kan rijden.

P.s. Ik ben benieuwd wie de 2e rijder van Renault wordt, ik hoop "The Ice-man" :bang:

Edit: wat statistische getalletjes.. Emerson Fittipaldi & Mario Andretti hebben ook deze 3 "kampioenshappen" gewonnen.
Tom
Moderator
Car: MB

kimi? Die moeten ze ook snel buiten donderen en terug sturen naar het Noorden (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

haha... Hoe kom je daar bij, Tom? Je bent zo snel als je auto is en hij reed zowel Montoya als nu De La Rosa goed zoek, dus hij is echt wel snel.
Tom
Moderator
Car: MB

hij kan af en toen dan wel snel, vind er gewoon geen ruk aan om naar hem te kijken. Maar ja, dat aspect is in de formule 1 al lang niet meer zo belangrijk
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

Nou... Dat ben ik niet met je eens. Hij heeft alleen nog steeds niet echt kunnen schitteren. Ik herinner me toch een paar leuke momentjes met onder andere Schumacher. Dat waren stevige gevechten die je uberhaupt weinig ziet tegenwoordig. (N)
Haas

Merijn schreef:Almachtige god? Je begint echt uit je nek te lullen, Haasje. :) Of je leest het niet goed, of je wilt iets lezen wat er niet staat... ;) [/qoute]

nou, een nederige houding heeft JV nooit gehad, dus wat dat betreft... Hij vind dat BMW de Messias naar buiten heeft gegooid, maar dat vond hij ook bij BAR. Tsja, ik weet t niet... als je in al die jaren BAR zo weinig laat zien. Dat kun je niet geheel aan een team toeschrijven. Een coureur moet een team sturen, dus zijn aandeel is daar zeker groot in. Bovendieen heeft hij veel domme fouten gemaakt, waardoor het team nooit verder is gekomen..
Merijn schreef:Villeneuve heeft een grotere staat van dienst dan de meesten binnen de F1. Hij is niet zomaar WK geworden, heeft niet zomaar een CART-kampioenschap gewonnen, en laat ik het maar niet over de Indy 500 hebben.
JV is een goede en snelle coureur, alleen vraag ik me vaak af, hoe het gegaan zou zijn als hij niet in, met grote voorsprong, in de juiste auto had gezeten. Ik denk dat hij dat kampioenschap had kunnen vergeten, als hij niet in de williams had gereden... Williams stak in 96 en 97 met kop en schouders boven iedereen uit. Das ook de reden dat Hill WK is geworden, niet vanwege zijn overdonderende talenten.
Merijn schreef:Ik denk dat je een beetje een te lage dunk hebt van Villeneuve. Dat hij bij BAR niet aan de top gereden heeft, kun je niet toeschrijven aan zijn kwaliteiten.
daar ben ik het dus niet mee eens. Als coureur stuur je een team zoals gezegd. Das ook de reden dat barrichello weinig heeft kunnen bakken van Stewart destijds, en zo zijn er meerderen op te noemen
Merijn schreef:Dat hij in een Renault Alonso niet kan volgen toen hij halverwege het seizoen effe snel moest instappen kun je heb ook niet kwalijk nemen.
dat heb je me ook niet horen zeggen, sterker nog, ik was onder de indruk van hem!
Merijn schreef:Dat hij in een BMW laat zien dat hij nog steeds tot de top behoort is wél duidelijk geworden. Hij is gewoon F1-materiaal, hoe je het wendt of keert.
dat is ook zo, maar JV heeft een net wat te groot ego, dat speelt tegen hem. Misschien doet een kleinere overall wonderen :P
Haas

Merijn schreef:Hij heeft alleen nog steeds niet echt kunnen schitteren.
en ook dat is niet 100% aan het team te wijten. McLaren is echt wel een team dat een auto kan bouwen die wereldkampioen kan worden... qua snelheid en betrouwbaarheid.
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Jaq Ville zijn kwaliteiten staan natuurlijk buiten kijf, het probleem met hem is zijn te grote mond over alles en nog wat, maar voor ons de kijker en liefhebber wel leuk om te horen en vooral zijn acties om te zien en dus heel erg jammer dat hij pleite moest bij BMW en in het bijzonder de Formule 1.

Vooral het argument dat het tig jaar geleden is dat hij een race heeft gewonnen is natuurlijk niet juist, het is niet altijd zo dat je dit soort dingen kan afleiden van het winnen van races.

Legio voorbeelden van toppers die geen races meer winnen of zelfs maar uitrijden in welke tak van de autosport dan ook.

Over M Schumacher kan je wel duidelijk zijn, een echte Duitser en sportman op en top, die alles doet om zijn doel te bereiken.
Waar dat in heeft geresulteerd kan iedereen je vertellen en ga ik dus niet hier op zitten noemen.

Juist de race op Budapest heeft weer aangetoond wie er op dit moment de rijders zijn in de F1, Alonso en MS hebben weer laten zien hoe leuk en spannend de F1 kan zijn.
MS had als nadeel zijn banden, anders had Alonso nooit buitenom kunnen gaan in die bocht, zeker niet bij MS( denk daarbij aan DC en RB op Silverstone in de regen, tijdje terug)

Ook ooit gelezen dat Herbert en MS op Silverstone reden in dezelfde auto( Benneton Ford) met dezelfde setup dus en dito banden, waarbij MS per ronde 1 seconde sneller was dan Herbert en ook de data was kompleet anders, waar Herbert gas gaf remde MS en andersom.

En Anthony, een F1 accelereert van 0-100 in zeg maar iets minder dan 3 seconden een F3 is daarbij niet veel langzamer.

Maar bij snelheden boven de 100 km/u kan een F1 beter zijn grip/vermogen overbrengen op de weg en gaat het daarna heel erg snel, de 200 is dus niet in meer dan 2x2,7 seconden zou je denken maar in 5,2 seconden.

Het remmen is nog beter dan het accelereren, namelijk in minder dan die 5,2 seconden staat hij stil vanaf 200 km/u.

Acceleratie tijden van de Veyron Bugatti:

Claimed acceleration:
0-100km/h 2.5sec
0-200km/h 7.3sec
0-300km/h 16.7sec

Grafiekje even ergens geleend, gevonden elders op het WWW

[img]http://img209.imageshack.us/img209/633/ ... ion6yv.jpg[/img]
Gesloten