ACT: Wegtransport

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Robert Turbo

Robert-Jan schreef:
Wat ik van meerdere chauffeurs als klacht hoor is als je met zo'n bak in de bergen rijdt dat je hem zelf een versnelling extra terug moet schakelen omdat ie dat zelf niet op pakt.
Nou, ik rijd op buitenland en dan ook op Duitsland.
Rijd vaak op Waibstadt. (400km van Venlo af)

Moet 2 bergen over.
1 berg die met 7% omhoog gaat.
Mijn automaat schakelt zelf op tijd terug, geen probleem.
Robert-Jan

Ik wil binnnekort gaan beginnen met het vrachtwagenrijbewijs enige nadeel is dat je tegenwoordig in 3 theorie onderdelen examen moet doen voor je chauffeursdiploma.

Ga eerst wel een paar ritjes doen samen met me neef die heeft een bloemenlijn op Oost-Duitsland :wink:
VLK Groep
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Duupke schreef:
Edward(ForeverYoung) schreef:maar binnenland is ook leuk natuurlijk 8)

Behalve in de Randstand volgens mij, als ik zo de filemaldingen aanhoor. :wink:
Tja, met een automaat is dat ook wel voor lief te nemen 8) (Die hebben ze in de distributie toch ook wel?)
Het ergste van file vind ik altijd die lamme linkerpoot, na een uur lang stoppen-optrekken :wink:
Laatst gewijzigd door Edward op wo 9 aug 2006 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Robert-Jan

Edit
Laatst gewijzigd door Robert-Jan op di 7 nov 2006 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
VLK Groep
Maus

Tja.....een automaat is leuk en rijdt in de meeste gevallen ook niet verkeerd, maar je bent nergens meer als ie in storing valt.
Enneh, achteruit manoeuvreren doe ik nog steeds 't liefst op gevoel, m.a.w. op de koppeling. :)
Erik (Schepjes)
Contacteer:

reed op mŽn 16/17 al in een vrachtwagen, bij de truckwash.

Achteruit met trailer bocht, gaat best :) (Y)

Helpt mischien ook, dat me Vader en broer allebei in het vak zitten.

:)
Menno

paz-maniac schreef:enkele weken gelden naar zwarte cross festival geweest. op zondag dakar klasse met DAF's van de rooy en bekx's die dingen gaan echt te keer :bang: :bang:
Laatst gaven ze bij een autocross een demo met een Dakar Ginaf van afgelopen jaar. Was meer rook dan snelheid, zoals dat ding over de baan ging. Het zag er nogal gammel uit ook van dichtbij, maar ze schenen er afgelopen jaar toch de finish mee gehaald te hebben.
rev it like a rental
Robert-Jan

Erik (Schepjes) schreef:wel op de camping dan :D
Ik ga volgend jaar het hele weekend naar Mega Truks Festival in Biddinghuizen en het hele weekend naar het Truckstarfestival in Assen, met mijn neef mee :wink:
VLK Groep
-PAZ-
Über-Spammer

Menno schreef:
paz-maniac schreef:enkele weken gelden naar zwarte cross festival geweest. op zondag dakar klasse met DAF's van de rooy en bekx's die dingen gaan echt te keer :bang: :bang:
Laatst gaven ze bij een autocross een demo met een Dakar Ginaf van afgelopen jaar. Was meer rook dan snelheid, zoals dat ding over de baan ging. Het zag er nogal gammel uit ook van dichtbij, maar ze schenen er afgelopen jaar toch de finish mee gehaald te hebben.

op zwarte cross reed ook een ginaf mee, en die rookte idd ook als een oude stoomboot. maar die daf gingen echt hard, een stuk harder dan die ginaf en zonder veel rook
R5GTT. Drive it like you stole it
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Robert-Jan schreef:
Erik (Schepjes) schreef:wel op de camping dan :D
Ik ga volgend jaar het hele weekend naar Mega Truks Festival in Biddinghuizen en het hele weekend naar het Truckstarfestival in Assen, met mijn neef mee :wink:
Ik ga waarschijnelijk volgend jaar wel weer een keer mee naar Truckstar, vader en broer gaan heen met nog 2 andere autoŽs van het bedrijf (Y) :)
Robert-Jan

Erik (Schepjes) schreef: Ik ga waarschijnelijk volgend jaar wel weer een keer mee naar Truckstar, vader en broer gaan heen met nog 2 andere autoŽs van het bedrijf (Y) :)
Voor het plezier en de lol ga ik liever naar een truckfestival of naar de zwarte cross dan naar een automaxx event.

Echt geweldig al die truckers met hun sterke verhalen :lol:
VLK Groep
Robert-Jan

Edit
Laatst gewijzigd door Robert-Jan op di 7 nov 2006 17:11, 5 keer totaal gewijzigd.
VLK Groep
-PAZ-
Über-Spammer

Afbeelding

deze trucks zijn echt enorm, echt machtig om dit eens in het echt te zien rijden
Laatst gewijzigd door -PAZ- op zo 13 aug 2006 8:45, 1 keer totaal gewijzigd.
R5GTT. Drive it like you stole it
Sander101

Hiermee mag ik mijn geld verdienen.

2 x in de week naar de Cote d'Azur en Noord Italie.

Volvo FH12 460 Automaat. Rijdt heerlijk alleen een beetje klein voor met z'n 2en. Volgende maand krijgen we een Daf combi.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... Afb044.jpg[/img]
Robert-Jan

Hey Sander ik hoorde iets over een ongeluk van een wagen van John de Haas in Engeland, is dat waar?
VLK Groep
Sander101

Dit weekend? Heb ik nog nix over gehoord.
Robert-Jan

Sander101 schreef:Dit weekend? Heb ik nog nix over gehoord.
Nee 2 weken geleden ofzo
VLK Groep
Sander101

Toen is er een ex chauffeur van John de Haas bij een ongeluk betrokken geraakt. Gaat goed met hem. Net nieuwe Volvo ( Arjan Eriks ) rijdt niet meer.
Jeroen RS
Contacteer:

Robert-Jan schreef:Ik praat ook over de automaat van Volvo.

De automaat van Scania is helemaal een ramp daarvoor moet je de koppeling bedienen om stil te staan en om op te trekken met gevolg dat je bij ieder stoplicht met die koppeling zit te kloten terwijl ej voor veel geld een automaat gekocht heb.

De V8 motoren van Scania hebben nu eenmaal hun staat van dienst bewezen, en klinkt ongedemt echt s-u-p-e-r daar kan geen Ferrari tegenop.

filmpje
Dit ben ik niet met je eens. Ik rij zelf sinds 1,5 jaar met een Scania met opticruise en ben blij dat er een koppeling in zit. Af en toe rij ik wel eens met een Man TGA en vind dat een drama. In de file is het wel lekker, maar moet je eens achteruit rijden om voor een dock te gaan of een aanhanger aankoppelen. Als je naar het gaspedaal kijkt dan stoot hij naar achteren. Dan maar af en toe de koppeling gebruiken met weg rijden.
Laatst gewijzigd door Jeroen RS op zo 13 aug 2006 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeroen RS
Contacteer:

Robert-Jan

Jeroen RS schreef:
Dit ben ik niet met je eens. Ik rij zelf sinds 1,5 met een Scania met opticruise en ben blij dat er een koppeling in zit. Af en toe rij ik wel eens met een Man TGA en vind dat een drama. In de file is het wel lekker, maar moet je eens achteruit rijden om voor een dock te gaan of een aanhanger aankoppelen. Als je naar het gaspedaal kijkt dan stoot hij naar achteren. Dan maar af en toe de koppeling gebruiken met weg rijden.
Praktijkervaringen zijn altijd welkom

Rij jij op die R420, Jeroen?
VLK Groep
Robert-Jan

Sander101 schreef:Toen is er een ex chauffeur van John de Haas bij een ongeluk betrokken geraakt. Gaat goed met hem. Net nieuwe Volvo ( Arjan Eriks ) rijdt niet meer.
Er gingen wat geruchten op het V8power forum :wink:

Was jij dat die ik 2 keer tegenkwam met die rooie RS?
VLK Groep
Jeroen RS
Contacteer:

Ja, daar rij ik mee. Bloemetjes en planten naar Frankrijk, Italie en Spanje.
Sander101

Robert-Jan schreef:
Sander101 schreef:Toen is er een ex chauffeur van John de Haas bij een ongeluk betrokken geraakt. Gaat goed met hem. Net nieuwe Volvo ( Arjan Eriks ) rijdt niet meer.
Er gingen wat geruchten op het V8power forum :wink:

Was jij dat die ik 2 keer tegenkwam met die rooie RS?
Als jij dat was in die blauwe clio :) dan was ik die in die rooie clio.

Ff nieuwe RS wezen kijken bij Bierman en toen een rondje cruisen 8) door Noordwijk en Katwijk.
Sander101

Jeroen RS schreef:Ja, daar rij ik mee. Bloemetjes en planten naar Frankrijk, Italie en Spanje.
O dat ben jij die we altijd inhalen nog voor Luxemburg :wink:
Jeroen RS
Contacteer:

Haha, jij haalt mij niet in!!! :p ben dinsdag naar Hyeres geweest. Stond woensdagavond in Le Luc. Rij je al lang buitenland? Je deed toch eerst binnenland?
Sander101

Das jammer. Ik stond donderdag op vrijdag in Hyeres. Bij Kees Mulder op z'n terrein. Jou misschien wel bekend. Le Luc nog nooit geweest. Is wel lekker eten als ik de verhalen mag geloven.

Rij nu anderhalf jaar bij De Haas. ( tijd niet gezien Jeroen ) Daarvoor 2 jaar bij Zandbergen vlees op binnenland gereden. En daarvoor 3 jaar in Lisse bij Mart van de Linde op Duitsland/Frankrijk gereden.
Robert-Jan

Sander101 schreef:
Als jij dat was in die blauwe clio :) dan was ik die in die rooie clio.
Jah dat was ik!
VLK Groep
Jeroen RS
Contacteer:

Dat is al een tijdje dan. Zal ik eens beter opletten of ik je zie rijden. Krijg je een 105XF?
Sander101

Nee helaas. Het wordt een Lievaart combi van een half jaar oud. Daf 95 XF Superspace 480. Hij wil nog ff geen nieuwe tachograaf in de auto's hebben. En het scheelt natuurlijk in de prijs.
Jeroen RS
Contacteer:

Is geen verkeerde auto, maar een nieuwe is toch net ff wat leuker. Wel beter dat je nog geen digitale tacho hebt dan, al is dit gekloot met zoveel schijven en vrijbrieven ook niets.
Jeroen RS
Contacteer:

Sander101

Vooruit dan maar weer...

Hier een foto van ónze'Scania toen die nog mooi en goed onderhouden was. Nu staat er zo'n 1,2 miljoen km op de teller en valt bijna uit elkaar...

[img]http://www.v8power.nl/admin/images/fotos/443.jpg[/img]
Robert-Jan

Oude auto van Royers en van Egmond? :wink:
VLK Groep
Sander101

Hoezo??? :wink:

Ja daar is onze grote baas begonnen.
Plaats reactie