Robert-Jan schreef:
Wat ik van meerdere chauffeurs als klacht hoor is als je met zo'n bak in de bergen rijdt dat je hem zelf een versnelling extra terug moet schakelen omdat ie dat zelf niet op pakt.
Nou, ik rijd op buitenland en dan ook op Duitsland.
Rijd vaak op Waibstadt. (400km van Venlo af)
Moet 2 bergen over.
1 berg die met 7% omhoog gaat.
Mijn automaat schakelt zelf op tijd terug, geen probleem.
Ik wil binnnekort gaan beginnen met het vrachtwagenrijbewijs enige nadeel is dat je tegenwoordig in 3 theorie onderdelen examen moet doen voor je chauffeursdiploma.
Ga eerst wel een paar ritjes doen samen met me neef die heeft een bloemenlijn op Oost-Duitsland
Edward(ForeverYoung) schreef:maar binnenland is ook leuk natuurlijk
Behalve in de Randstand volgens mij, als ik zo de filemaldingen aanhoor.
Tja, met een automaat is dat ook wel voor lief te nemen (Die hebben ze in de distributie toch ook wel?)
Het ergste van file vind ik altijd die lamme linkerpoot, na een uur lang stoppen-optrekken
Laatst gewijzigd door Edward op wo 9 aug 2006 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Tja.....een automaat is leuk en rijdt in de meeste gevallen ook niet verkeerd, maar je bent nergens meer als ie in storing valt.
Enneh, achteruit manoeuvreren doe ik nog steeds 't liefst op gevoel, m.a.w. op de koppeling.
paz-maniac schreef:enkele weken gelden naar zwarte cross festival geweest. op zondag dakar klasse met DAF's van de rooy en bekx's die dingen gaan echt te keer
Laatst gaven ze bij een autocross een demo met een Dakar Ginaf van afgelopen jaar. Was meer rook dan snelheid, zoals dat ding over de baan ging. Het zag er nogal gammel uit ook van dichtbij, maar ze schenen er afgelopen jaar toch de finish mee gehaald te hebben.
Ik ga volgend jaar het hele weekend naar Mega Truks Festival in Biddinghuizen en het hele weekend naar het Truckstarfestival in Assen, met mijn neef mee
paz-maniac schreef:enkele weken gelden naar zwarte cross festival geweest. op zondag dakar klasse met DAF's van de rooy en bekx's die dingen gaan echt te keer
Laatst gaven ze bij een autocross een demo met een Dakar Ginaf van afgelopen jaar. Was meer rook dan snelheid, zoals dat ding over de baan ging. Het zag er nogal gammel uit ook van dichtbij, maar ze schenen er afgelopen jaar toch de finish mee gehaald te hebben.
op zwarte cross reed ook een ginaf mee, en die rookte idd ook als een oude stoomboot. maar die daf gingen echt hard, een stuk harder dan die ginaf en zonder veel rook
Ik ga volgend jaar het hele weekend naar Mega Truks Festival in Biddinghuizen en het hele weekend naar het Truckstarfestival in Assen, met mijn neef mee
Ik ga waarschijnelijk volgend jaar wel weer een keer mee naar Truckstar, vader en broer gaan heen met nog 2 andere autoŽs van het bedrijf
Erik (Schepjes) schreef:
Ik ga waarschijnelijk volgend jaar wel weer een keer mee naar Truckstar, vader en broer gaan heen met nog 2 andere autoŽs van het bedrijf
Voor het plezier en de lol ga ik liever naar een truckfestival of naar de zwarte cross dan naar een automaxx event.
Echt geweldig al die truckers met hun sterke verhalen
Robert-Jan schreef:Ik praat ook over de automaat van Volvo.
De automaat van Scania is helemaal een ramp daarvoor moet je de koppeling bedienen om stil te staan en om op te trekken met gevolg dat je bij ieder stoplicht met die koppeling zit te kloten terwijl ej voor veel geld een automaat gekocht heb.
De V8 motoren van Scania hebben nu eenmaal hun staat van dienst bewezen, en klinkt ongedemt echt s-u-p-e-r daar kan geen Ferrari tegenop.
Dit ben ik niet met je eens. Ik rij zelf sinds 1,5 jaar met een Scania met opticruise en ben blij dat er een koppeling in zit. Af en toe rij ik wel eens met een Man TGA en vind dat een drama. In de file is het wel lekker, maar moet je eens achteruit rijden om voor een dock te gaan of een aanhanger aankoppelen. Als je naar het gaspedaal kijkt dan stoot hij naar achteren. Dan maar af en toe de koppeling gebruiken met weg rijden.
Laatst gewijzigd door Jeroen RS op zo 13 aug 2006 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeroen RS schreef:
Dit ben ik niet met je eens. Ik rij zelf sinds 1,5 met een Scania met opticruise en ben blij dat er een koppeling in zit. Af en toe rij ik wel eens met een Man TGA en vind dat een drama. In de file is het wel lekker, maar moet je eens achteruit rijden om voor een dock te gaan of een aanhanger aankoppelen. Als je naar het gaspedaal kijkt dan stoot hij naar achteren. Dan maar af en toe de koppeling gebruiken met weg rijden.
Sander101 schreef:Toen is er een ex chauffeur van John de Haas bij een ongeluk betrokken geraakt. Gaat goed met hem. Net nieuwe Volvo ( Arjan Eriks ) rijdt niet meer.
Er gingen wat geruchten op het V8power forum
Was jij dat die ik 2 keer tegenkwam met die rooie RS?
Sander101 schreef:Toen is er een ex chauffeur van John de Haas bij een ongeluk betrokken geraakt. Gaat goed met hem. Net nieuwe Volvo ( Arjan Eriks ) rijdt niet meer.
Er gingen wat geruchten op het V8power forum
Was jij dat die ik 2 keer tegenkwam met die rooie RS?
Als jij dat was in die blauwe clio dan was ik die in die rooie clio.
Ff nieuwe RS wezen kijken bij Bierman en toen een rondje cruisen door Noordwijk en Katwijk.
Haha, jij haalt mij niet in!!! ben dinsdag naar Hyeres geweest. Stond woensdagavond in Le Luc. Rij je al lang buitenland? Je deed toch eerst binnenland?
Das jammer. Ik stond donderdag op vrijdag in Hyeres. Bij Kees Mulder op z'n terrein. Jou misschien wel bekend. Le Luc nog nooit geweest. Is wel lekker eten als ik de verhalen mag geloven.
Rij nu anderhalf jaar bij De Haas. ( tijd niet gezien Jeroen ) Daarvoor 2 jaar bij Zandbergen vlees op binnenland gereden. En daarvoor 3 jaar in Lisse bij Mart van de Linde op Duitsland/Frankrijk gereden.
Nee helaas. Het wordt een Lievaart combi van een half jaar oud. Daf 95 XF Superspace 480. Hij wil nog ff geen nieuwe tachograaf in de auto's hebben. En het scheelt natuurlijk in de prijs.
Is geen verkeerde auto, maar een nieuwe is toch net ff wat leuker. Wel beter dat je nog geen digitale tacho hebt dan, al is dit gekloot met zoveel schijven en vrijbrieven ook niets.