Wat zou ik kunnen doen met mijn Clio 1.2??

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Gesloten
Pimmetje

Hallo mensen,

sinds een paar maanden heb ik dus een Clio 1.2 RN U9, bouwjaar 94.
Ik heb het nog even opgezocht, mijn motorblok is een E7F naar het schijnt, standaard 55Pk met 83Nm.

Er zit een andere filter op dan origineel, ik weet nog niet welke, dat ga ik nog even onderzoeken.

Wat zou ik allemaal kunnen doen met mijn Cliootje waardoor hij wat sneller optrekt en sneller rijdt, met een leuk geluidje, zonder dat het belachelijk veel geld gaat kosten??

Eventueel ook een andere filter, wat is er goed te doen voor een 1.2 8V, of heeft dit uberhaupt wel nut??

thanks voor any info

Groeten

Pim
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Een open luchtfilter moet je in principe niet monteren als je er PK-winst mee probeert te boeken. Het is vooral het geluid wat het 'm doet. En als je het filter zonder aanpassingen monteert, dan verlies je er hoogstwaarschijnlijk alleen maar vermogen mee, aangezien er vooral warme lucht aangezogen wordt.

Maar, om terug te komen op het 1.2 verhaal... Ik zou er geen geld in steken, want je zult nooit veel uit die motor kunnen halen. Wil je meer vermogen, dan zul je echt over moeten stappen op een ander blok (en dus andere auto). 1.8 16V of een Williams, bijvoorbeeld. Is goedkoper, betrouwbaarder en ziet er ook nog eens een stuk dikker uit. :)
mtbiker

je zou kunnen proberen de cilinders uit te honen voor meer cc te hebben, maar da's al heel beperkt, en een nos fles plaatsen kan ook, maar lijkt me niet bepaald een goed idee. mss een zo dik mogelijke koppakking plaatsen voor minder compressie te hebben, oliesproeiers gericht naar de zuigerbodem plaatsen en een turbo eropzetten.

Maar buiten deze geschifte oplossingen denk ik niet dat je meer uit zo een 1,2l kan halen.
~thijs~
Contacteer:

Gesloten