De titel zegt het al, Waar zit de schakelaar voor de kofferbak verlichting ?
Het gaat om DEZE clio II ph I (2001)
Ik moest vanmiddag wat grote spullen meenemen waarvoor de hoedenplank eruit moest. toen alles in de auto was geladen en de kofferbak weer dicht ging bleef het lampje branden.
Uhh volgens mij klopt dit niet en voor dat ik er enthousiast de schroevendraaier in zet, eerst maar eens even wat info inwinnen.
Doorgaans wordt die schakelaar getriggerd door je klep.....
Gaat je klep open, komt die schakelaar omhoog, waardoor het lampje gaat branden
Valt je klep dicht, dan wordt die knop automatisch ingedrukt waardoor het lampje uit zou moeten gaan.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Thanks Edward, maar waar zit de schakelaar nou zit deze in de achterklep, of zit deze in chasiss (boven de achterbumper waar het metalen sluit beugeltje zit ?)
Het principe klep open, dicht -> schakelaartje om -> licht aan, uit was mij wel duidelijk.
Zo ontdekte ik ook dat er een probleempje is. klep dicht -> schakelaartje om -> licht niet uit
Meestal zit ie daar waar de kofferklep het chassis weer raakt, waar die zeg maar in de vergrendeling valt.
Kan zijn dat het bij een Clio 2 anders zit, maar daar ga ik niet vanuit.
Maar het beste is gewoon even kijken, schakelaar is vaak heel makkelijk te demonteren en te fixen.
Heb zelf ook ooit zoiets gehad, maar ik weet niet meer wat er toen ook alweer aan gebeuren moest (en van wat ik me er van kan herinneren deed het kofferlichtje juist niks meer, door die schakelaar, en jij hebt het net andersom..)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
als je licht niet uit gaat dan wordt je schakelaar waarschijnlijk niet ingedrukt en zou je haast denken dat ie ergens los moet hangen.
evt op zoek naar gaatjes waar een schakelaar in had kunnen zitten en dan in het gaatje kijken of anders in het slot misschien, al zie ik de renault er niet voor aan om het on zo'n sophisticated manier aan te pakken.
Frankie schreef:Wie helpt mij op weg ??
groeten Frankie
Ik heb ook een Clio 2 ph 1 uit 2001 en mijn eerste gedachte is, stond 1 van jou portieren toevallig nog open? Want dit kan ik niet uit je verhaal halen.
Bij mij is het namelijk zo dat zodra een portier of kofferbak geopend wordt mijn binnenverlichting en kofferbakverlichting aan gaat. Pas als alle deuren / kofferklep gesloten zijn gaat de verlichting overal uit.
Als dit bij jou niet het geval is, dan ligt het aan de schakelaar, maar dan vind ik het nog vreemd dat alleen de kofferbakverlichting blijft branden en niet de interieurverlichting.
bij een RS zit er aan de binnenzijde van de klep (de plastic bekledingsplaat) aan de bestuurderszijde een uitstulping. Die druk op de carrosserie zelf tegen een schakelaar aan. Das je schakelaar van je interieurverlichting via de kofferbak, mocht je deze nog nodighebben
Frankie, mocht je het nog niet gezien hebben de schakelaar zit links in het gedeelte waar de hoedenplank op steunt. Je kunt hem er eenvoudig uithalen.
Als je kofferbaklampje blijft branden maakt hij waarschijnlijk ergens sluiting. Mijn lampje brand de ene keer heel zacht en de andere keer fel. Als ik de schakelaar ff heen en weer draai brand hij weer prima. Ga anders naar de sloop en haal een andere...