[MarcoGŽs 250km/h Clio16v] nieuwe banden

Vertel hier alles over je project.
TMC16v

MarcoG schreef:Ligt bij PtRgte maar die neemt zŽn foon niet op. :lol:
Misschien moet je die FÖÖN ook eerst aanjagen :D
Rob

Hoor ik daar een Föhn ?
MarcoG
Contacteer:

Nou ben ik mijn wiellagers aan het controlleren, heb ik linksvoor bijna alles eraf, alleen de naaf zit nog goed vast in het lager.
De eerste en laatste keer dat ik een voorwiellager verving viel ie in mijn handen uiteen, plop, naaf eraf, wiellager open.
Zou het dan toch kunnen dat het lager kapot is, ondanks dat ie niet uit elkaar valt?
Iemand nog een tip trouwens om stukjes lager UIT te persen? Je komt er niet bij zoals bij het inpersen.
-PAZ-
Über-Spammer

een lager hoeft niet uitelkaar te vallen om toch kapot te zijn, de naaf kan je eruit slaan in de bankschroef met een dop en een hamer, er blijft dan meerstal nog 1 ring van het lager op de naaf zitten, deze kan je eraf halen door of de ring warm te stoken of door er een sleuf in te slijpen en daarna eraf wrikken met schroeven draaier of beitel. kijk wel uit dat je de naaf niet te veel verneukt anders is je nieuw lager ook weer heel snel gaar
R5GTT. Drive it like you stole it
MarcoG
Contacteer:

Ok, weitergehts. Dan haal ik de fusee los en gaat er geperst worden.
:beer:
Patrick L.

breng toch ff weg man, oude eruit, nieuwe erin laten persen , weet je zeker dat er niks gesloopt wordt. bij heuts of een vakgarage bij jou in de buurt doen ze dat wel voor 15euro ofzo
-PAZ-
Über-Spammer

das idd ook een goede oplossing, als je de fusee er van onder hebt is het over persen van het lager zo gebeurt. de meeste tijd zit em in het in en uitbouwen van de fusee
R5GTT. Drive it like you stole it
Rob

Ik weet niet of het bij een Clio ook zo is, maar bij een GT is het lager "gezekerd" door een C-clip (wel een hele grote). Leuk werkje om die eruit te halen.
MarcoG
Contacteer:

Patrick L. schreef:breng toch ff weg man, oude eruit, nieuwe erin laten persen , weet je zeker dat er niks gesloopt wordt. bij heuts of een vakgarage bij jou in de buurt doen ze dat wel voor 15euro ofzo
Goede tip ja. Had ik al eens gedaan en was zo gebeurd. (Y)
Dit keer is het te laat en moet ik het zelf even zien op te lossen. Komt wel goed. Volgende lager gewoon weer Heuts. :)

@Rob Wat is een C-clip? Hij zat geborgd met een borg-ring, die heb ik met 2 schroevendraaiers er zo uitgewipt. (Y)
Rob

MarcoG schreef:@Rob Wat is een C-clip? Hij zat geborgd met een borg-ring, die heb ik met 2 schroevendraaiers er zo uitgewipt. (Y)
Dat bedoel ik, ja. Ik heb daar wel ff op zitten peuteren.
MarcoG
Contacteer:

Fingerspitzengefühl :wink:
MarcoG
Contacteer:

Lager ompersen was geen probleem. Had een tip gekregen van iemand van Heuts. Volgende druk ik ook gewoon zelf, is echt niet moeilijk.
(Y) 2 ufoŽs minder, nog 2 te gaan. :) Rechtsvoor en rechtsachter.
Van de week worden de achterschijven ook een klein beetje afgedraaid zodat de ABS-ring ook past.
Vannacht functioneerde zelfs het lampje van het dimlicht. :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

he Marco,

ik had abs ringen nodig voor achter, echter deze zouden niet bestaan volgens de reno dealert (N) |: weet jij of die van de voorkant hetzelfde zijn?
MarcoG
Contacteer:

Ze LIJKEN er verrekte veel op in elk geval. Ik weet 123 op de sloop ook nergens ABS ringen te vinden. Maar ik zou ze wel van een andere renault durven proberen. Ik kijk eens rond op de sloop als ik er weer eens ben.
Dingen kunnen gewoon los...hoezo kunnen ze die niet leveren? Moet je een hele auto erbij kopen zeker. :lol:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik ga morgen wel even naar de reno dealert. was bezig met mijn blok in te bouwen, en ik heb dat kapje voor de benzineleidingen niet meer (dat wat op de distributiekap geklikt zit).

dus inbouwen zal vandaag niet meer lukken tenzij het zo nog gevonden word door de kelder op de kop te zetten :lol:

waarom heb je eingelijk niet standaard schijven voor abs besteld?
MarcoG
Contacteer:

Ik heb niks besteld. Had een tijdje geleden iets voor de clio op ebay gekocht en voor een paar tientjes nog een set nieuwe schijven en nieuwe blokjes erbij gekregen. En een bijna gegeven paard moet je niet in de bek schijten. :wink: Dus ik laat die twee even afdraaien en hup. (Y)

Zie je mijn avatar? Vannacht kwam ik bij de auto in Valkenburg en daar had iemand tegen precies die hoek van de bumper geschampt. Morgen eens kijken wat er aan schort. Mensen waren wel zo net om hun nummer achter te laten. Stom wijf wat weer niet kon parkeren... (N)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ah ok, ik ga zometeen eens nieuwe ringen proberen te verkrijgen voor de achterschijven. hoop dat ik ze kan krijgen anders word het weer exreem warm maken om ze ervanaf te krijgen.

stom mens inderdaad in valkenburg. hopelijk hebben je speedlines niks :) ! ik was zelf naar sittard. stond opeens een gtt op de parkeerplaats waar ik ook stond. geen rtc kentekenplaten....
MarcoG
Contacteer:

Je hoeft ze niet extreem warm te maken. Met een beetje beleid tik je die ringen er zo vanaf. Eventueel eerst wat WD40 erover heen gutsen.
Je duwt een schroevendraaier dóór de gaten van de wielmoeren tegen de ring aan, legt de schijf op de grond en hamert voorzichtig via de schroevendraaier tegen de ring.
Beetje bij beetje, en de schijf rond gaan. Zo is het bij mij telkens goed gegaan. Dus niet in 1 keer eraf rammen, maar stukje bij beetje, telkens een ander gat met de schroevendraaier nemen. (Y) Als je bang bent dat het niet lukt en nieuwe koopt, wil ik wel de oude hebben.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

oke,

ik ga het zelf wel proberen. ik was even bij de reno dealert en in de exploded views stonden geen losse achterkransen. ik zal proberen om ze zo los te tikken. heb nog 4 schijven waar ze op zitten dus dat zal wel goed komen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

He Marco,

die ringen van de voorkant kun je ook achter gebruiken. heb het net eventjes gepast.
MarcoG
Contacteer:

Hey, das goed om te weten. Die ringen zijn ook op een gegeven moment doorgeroest. (Y)

Heb mijn voorwiellager gecheckt, hele fusee gedemonteerd maar ding lijkt prima in orde. Nog eens kijken met het wiel erop en de krik eronder, maar denk dat ie nog goed is.
Alleen nog rechtsachter te vervangen en dan moeten het 4 goede lagers zijn waar ie op rolt.
Rob.H

hey marco zijn dit die dingen die jij ook eens hebt gemonteerd?
[img]http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... Small).jpg[/img]
Polysport bussen:
Polyurethane draagarm -en stabilisatorstang bussen. Complete set (totaal 8 stuks). Deze bussen zijn ongeveer 30% stugger dan de orginele en verbeterd zo het weggedrag. De bussen zijn geel van kleur.
Vos

zijn die rubbers voor alle 16v's hetzelfde? er zijn toch verschillende stabilisatorstangen tov diameter van 22m en andere van 23 mm?
MarcoG
Contacteer:

Die linksboven in je foto lijken mij van een williams.
Mijne zijn paars en van powerflex. Ik had destijds wel ook de complete set gekocht.

De rest moet kunnen passen:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... ontage.jpg[/img]
Draagarmen

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... pijltj.jpg[/img]
Dit zijn die dikke gele blokken en hoe je ze ongeveer kunt monteren zonder je vingers te breken...

En hier de rubbertjes voor de stabilisatorstang (outermount):
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... rmount.jpg[/img]

Als je erbij vermeld hebt dat je een 16v rijdt komt het vast wel goed.

Ik heb net de postbode met mijn nieuwe remklauwen gemist!!! :@ Nog 1 nachtje slapen...
Vos

kost dat spul van powerflex?
MarcoG
Contacteer:

Weet ik niet meer precies, maar ik vond het niet veel toen. 80 euro ofzo...

Vandaag naar de APK geweest, viel reuze mee wat er nog aan ontbrak. Kleinigheidjes, lampje kenteken, binnenspatscherm (restand) even eraf halen en achter andere bandjes erop. Die heb ik nog thuis liggen.

Het enige waar ik mij even zorgen over maak is de handrem die rechtsachter vasthangt. Dat armpje van de remklauw zit helemaal ingetrokken en wilt niet (vanzelf-) terug in de los-stand.
Iemand tips hoe die weer los te krijgen? Kan ik daar met een hamer op slaan of is dat geen goed idee?
MarcoG
Contacteer:

Nou, handrem is weer gangbaar. Even heen en weer wringen met de waterpomptang en hij doet Žt weer. (Y)
Morgen nog 3 kleine dingetjes en dan gaan we weer voor APK. :beer:
Patrick L.

Succes , valt allemaal best mee toch! (Y)
MarcoG
Contacteer:

Ja...gister was ik de clio even spuugzat. Maar vandaag schijnt de zon weer. Nu even 2 bandjes wisselen en een spatkapje linksvoor wegknippen. Band kan ertegen aanlopen, dat wilden ze niet. Heb in de kelder nog een komplete liggen die ik na het weekend wel even monteer.

Post geweest, tering wat zijn die dingen licht! Nu nog eens uitdokteren welke blokken ik nodig heb.

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... rechts.jpg[/img]
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

W-A-U-W! :worship:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Mooie ankers! :D wel eerst in de spiegels kijken voor je je voet op de rem laat vallen he :wink:
MarcoG
Contacteer:

Ik heb gisteren ook nog wat bakolie in de versnellingsbak kwijt gekund. Even in de gaten houden wat daar aan de hand is. Riekt wel goed vies na elk ritje, alsof ie weer ergens lekt. Heb onder de auto gekeken gisteren maar niks kunnen vinden. Wel gewone olie...

Eens kijken hoe die remmen gemonteerd kunnen gaan worden. Rob16v had toch ook eens wilwoods uit Belgie gekocht. Mss dat daar adapters bij zaten die ik kan kopieren.
Robke
Car: Lexus IS250

Dan moet je bij Patrick (PtrGTE) zijn, die heeft de set overgekocht. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

goeie remmen die willwood (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MarcoG
Contacteer:

En nu ook nog APK erop. Ik rij weer rond met een schoon geweten. :)
Het is alleen nog niet bijgewerkt:
Vervaldatum APK 15 december 2005
Spatkap heb ik ook maar meteen kompleet eronder gezet. Was geen werk. (Y)

Heb em meteen laten uitlijnen en wagentje gaat weer netjes rechtdoor. :worship:

@Robke Zal binnenkort eens kijken bij PtRgte. Hij had de adaptertjes ook, waarschijnlijk dat die ook op mijn remmen passen en dan maak ik een kopietje, op een of andere manier. (Y)
Plaats reactie