ik heb een GTT phase II en deze week heb ik geprobeerd om mijn koelventilator met een knopje binnen in de wagen aan te sluiten.
omdat ik zeer weinig van auto-electronica ken is het dus niet gelukt.
op onderstaande foto zie je hoe ik het heb aangesloten zonder succes.
Dus de zwarte van de vin naar de massa, en draad 30 van het relais naar de + v/d accu, wel ff een zwevende zekering ertussen zetten,voorkomt een hoop ellende.
Toch zou ik zoals Peter ook al aangaf,wel je thermocontact ertussen houden,'s zeker zo veilig,want dat met hand aanzetten vergeet je geheid een keertje
Volgens mij heb ik een constante + naar de schakelaar lopen, dan van de schakelaar direct naar de + van de ventilator (op het motortje). Zo blijft het thermocontact z'n werk doen, maar kan ik 'm desnoods eerder of constant aanzetten.
wat een moeilijk gedoe, je moet gewoon je thermocontact in je radiateur overbruggen, dan werkt de thermocontact ook nog als je het een keer vergeet, geen gedoe met een relais, die stuur je dan gewoon aan via je thermocontact.
Gerard race GT schreef:wat een moeilijk gedoe, je moet gewoon je thermocontact in je radiateur overbruggen, dan werkt de thermocontact ook nog als je het een keer vergeet, geen gedoe met een relais, die stuur je dan gewoon aan via je thermocontact.
Nee dan zaag je een gat in de bodem en zorg je dat je kan trappen.
Zo`n handgeschakelde fan is gewoon superhandig als die staat af te koelen na een ritje.
En het is een nuttige back-up voor als je thermocontact het heeft begeven.
Gerard race GT schreef:wat een moeilijk gedoe, je moet gewoon je thermocontact in je radiateur overbruggen, dan werkt de thermocontact ook nog als je het een keer vergeet, geen gedoe met een relais, die stuur je dan gewoon aan via je thermocontact.
kan dit ook op een GTE, en leg 't eens in lekentaal uit, want van bedrading heb ik totaal geen kaas gegeten