R9 Turbo op GAS/LPG !!!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
ericon
Car: Meg RS225 + diversen

Het schijnt dat er (volgens renault) ook nog verschil zit tussen een 16V en een 8 klepper.
De 8 klepper schijnt eerder aan koprevisie toe te zijn dan de 16V.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Riël
Über-Spammer

kan ik wel geloven.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V

De truuk zit hem vooral in het bijhouden van de juiste klepspeling bij de 8V (wat vaak niet gebeurd) En omdat de 16V hydraulische stoters heeft, heb je dat probleem niet.

Verder moet je op gas ook niet constant gaan planken (vollast) Als je echt gaat trappen moet je em gewoon ff op benzine zetten.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Bart V schreef:Verder moet je op gas ook niet constant gaan planken (vollast) Als je echt gaat trappen moet je em gewoon ff op benzine zetten.
Mwoah, m'n Mégane II heeft er meerdere ritten volgas-Autobahn opzitten. :) Met een verbruik van 1 op 4
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ericon
Car: Meg RS225 + diversen

Martijn schreef:
Bart V schreef:Verder moet je op gas ook niet constant gaan planken (vollast) Als je echt gaat trappen moet je em gewoon ff op benzine zetten.
Mwoah, m'n Mégane II heeft er meerdere ritten volgas-Autobahn opzitten. :) Met een verbruik van 1 op 4
Dat zal goed gaan......alleen dat maakt nu net het verschil tussen 2 of 2,5 ton de koprevisie.
Ik doe iig zoals de bovenste post, planken vermijden op gas :)
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
robert

ericon schreef: Ik doe iig zoals de bovenste post, planken vermijden op gas :)

ai riepiet: waterinjectie 8) ;)
cooknl
Contacteer:

ericon schreef:
Haas schreef:15 18 is btje ruim genomen denk ik...

vectra uit 98 G3 inbouwen was 1550 incl alles :)
Hmzz nu, dat scheelt behoorlijk wat voor garage je hebt en wat voor installatie.
Mijn tip is: bel even rond (dat scheelt behoorlijk) Maar ga wel naar een bedrijf die er ervaring mee heeft, dat bespaard je een hoop ellende.

gas mot je op koken !
Mijn garagehouder roept dat ook altijd, tot dat ik hem vertel dat gas (G3) al rendabel is vanaf 6000km pjr :D :D :D

Zijn redenatie is dat de kop van een renault op gas rond de 2ton aan een revisie toe is.
So what! met dat geld wat je verdient heb je zo je reparatie terug!
Eric en Riel,

Er zijn 2 redenen waarom ik naar Holland Auto Techniek in Purmerend ben gegaan.

1) Hij had ervaring met Volvo' BMW en Renault en scimitar TURBO/LPG instalaties.

2) Hij was iemand die ik van 15 jaar geleden ook al kon, en dat schept vertrouwen, ikwist dat hij gewoon GOED is.

En daar bovenop was hij erg gewillig om een speciale deal te maken voor alle 3 de renault clubs met minimaal 150 euro korting op zijn standaard prijs, en waarschijnlijk MEER korting maar dat lag aan de auto en de onderdelen nodig.
Haas
Car: Megane RS

ericon schreef:
Haas schreef:15 18 is btje ruim genomen denk ik...

vectra uit 98 G3 inbouwen was 1550 incl alles :)
Hmzz nu, dat scheelt behoorlijk wat voor garage je hebt en wat voor installatie.
Mijn tip is: bel even rond (dat scheelt behoorlijk) Maar ga wel naar een bedrijf die er ervaring mee heeft, dat bespaard je een hoop ellende.
check..klopt ook. Gaat in dit geval om een gerenomeerd bedrijf en een Vialle G3 autogassysteem. Compleet met inbouw, omkeuring, enz..
Plaats reactie