[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik heb Dialogys weer eens aan de praat gekregen en ben volgens mij tot de conclusie gekomen dat de popnagels die ik heb gekregen, zijn gemaakt voor het bevestigen van een GTX-skirt... :( Kan iemand dat bevestigen?

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Popnagels.jpg[/img]
Riël
Über-Spammer

Volgens mij krijg je daar een gtt skirt ook wel mee vast :D

Popnagels bij de dealer?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer

Jup...
Riël
Über-Spammer

Ah :)

Over die achterschermen,

overzet achterschermen? Je kan gewoon bij de plaatwerkboer 2 schermen halen voor n paar tientjes hoor!
Merijn
Über-Spammer

Ik wil geen achterschermen... Ik wil complete dorpels en die heb ik nu gevonden. Toch bedankt voor het meedenken. :)
Merijn
Über-Spammer

Net even gebeld met Autoplaat en de vriendelijk meneer aan de telefoon wist me te melden dat het hier gewoon WEL op overzetdorpels gaat... Steve?? ;)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

@merijn,

kan je wat meer info over de PM gooien, moet binnenkort ook nog wat plaatwerk hebben 8)
Merijn
Über-Spammer

Wat wil je precies weten, G?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Merijn schreef:Wat wil je precies weten, G?
Naam, adres, tel. prijzen, enz. En ze leveren al het plaatwerk van een 5?
Merijn
Über-Spammer

Wat ze precies allemaal kunnen leveren weet ik niet en dus ook niet wat de prijzen zijn, maar je kunt effe kijken op Autoplaat.nl. Ik moet er wel bijzeggen dat lang niet alle onderdelen op de site staan. Dus gewoon effe bellen. :)

De overzetdorpels zijn 40 euro ex. BTW per stuk.
Haas
Car: Megane RS

kan me er iets bij voorstellen, maar was dan precies het verschil tussen overzetdorpels en die dingen die jij nu hebt merijn?
Riël
Über-Spammer

Snap ik ook niet.
Overzetkokerbalken kan ik me wat bij voorstellen. Maar dorpels en kokers is wat anderns.

Overigens krijg je alle plaatwerk ook bij Geevers. Zitten in nuth maar ook in veldhoven geloof ik.
Merijn
Über-Spammer

Die ik nu heb is gewoon complete vervanging... Puntlassen losmaken en een geheel, passend nieuw stuk orgineel plaatwerk erin, gelast op de plaatsen waar ze op de originele plaats ook gelast zijn. Overzetdorpels zijn gewoon overmaatse dorpels die over de originele balk vallen. Ik heb daar mijn ernstige twijfels bij... Misschien ongegrond, maar dat gevoel ik heb gewoon. ;)
Riël
Über-Spammer

Ik heb nog nooit een dorpel ergens over gezet :) Knap, hoe krijg je dat dan mooi aangesloten?

Overzetkokers kan, maar dan nog haal ik eerst de rotte weg.
Merijn
Über-Spammer

You might be right... Maar als ze overmaats zijn, hoe krijg je dat uberhaupt passend? :S Als ik de afbeelding bij de overzetdorpel bekijk in het boek wat ik heb, dan is dat echt een dorpel die OVER de originele dorpel geplaatst wordt met een 'flap' over de dorpelrand (bovenkant). Lijkt mij dus niet de bedoeling, al zou je alleen de onderkant ervan gebruiken.
Steven
Car: M536

Volgens mij heb je het linkje op je vorige pagina niet gezien, dus dan maar even in het groot.

Wat nou 'overzet'?
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Autoplaat.jpg[/img]
Steven
Car: M536

Ik denk dat ik wel weet waar de term overzetdorpel vandaan komt.
De dorpel is eigenlijk de binnenste rechte plaat, daar haal je de meeste stevigheid uit, om deze plaat te steunen en de auto mooi af te ronden krijg je dus die halve buiten koker. Waardoor het geheel 1 koker vormt (en dus nog steviger is).
Verder heb ik dus ook die originele renaultdorpel in m'n handen gehad en dies gewoon identiek aan de origineel. Dus nix 'overzet' aan.

Toch blijf ik er dus bij dat je beter een volledige dorpel van autoplaat kunt nemen omdat daar geen deling opzit met het achterscherm en als iets roestgevoelig is, dan is het wel die rottige deling.

Verder kan ik je wel vertellen dat die popnagels idd niet voor een GT zijn, omdat daar een soort kleine spijkerkoppen opzitten. Zei ik toch al :p
Tom
Moderator
Car: MB

dus heel de handel terug naare reno :smoke:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

Steef,

Kun jij mij vertellen hoe die dorpel er dan uitziet?? Zit er inderdaad een 'flap' die over de bovenste dorpelrand valt? Dat kan ik op jouw foto namelijk niet zien... Foto met de deur open misschien? ;)
Merijn
Über-Spammer

Klein updeetje...

Vandaag effe kort bezig geweest, de laatste interieurdelen uit de auto te halen en de achterruitjes te demonteren. Dat laatste vooral om te zien wat de roestschade was, want dat kan nogal eens ernstig zijn bij 5jes. Gelukkig viel het mee.

[img]http://members.home.nl/m.vandekamp/GTTu ... _small.jpg[/img]
Bestuurderskant: NIETS! :D

Pasagierskant: Iets... :wink:

Een klein plekje... Goed te doen, lijkt me.

Nog een klein plekje, maar op de foto zie je amper iets. Er zitten wat blaasjes...

Overzicht van de zooi... ;)

De stoelen. Ik had er nooit eerder echt aandacht aan besteedt, maar die zien er nog uitzonderlijk goed uit! :)

En natuurlijk afsluiten met een vraag... Op onderstaande foto zijn matten te zien. Schuimrubber, met een laag dik rubber er overheen.

Is dit standaard?!
Ad van Haperen
Contacteer:

jep, is ook wat zachter bij je voeten bij elk 5je, is voorral geluidsdemping en schilt erg veel
Merijn
Über-Spammer

Ok dan... Thanks! :) Ik dacht dat het bij mijn oude 5 niet zo was, namelijk. Maar misschien is het een kwestie van phases.
GerryTT

Schilt? Ik kom wok uit Braobant mar da ken ik nie. Maar idd dat is een soort van dreun mat. Let wel op als je nieuwe wil bestellen dat je een europese bestelt want ik kreeg een engelse en dat kloppen de gaten niet |:
Ad van Haperen
Contacteer:

GerryTT schreef:Schilt? Ik kom wok uit Braobant mar da ken ik nie. Maar idd dat is een soort van dreun mat. Let wel op als je nieuwe wil bestellen dat je een europese bestelt want ik kreeg een engelse en dat kloppen de gaten niet |:
haha ik kom uit de beek he da zijn ECHTE boeren :D

denk dat hij geen nieuwe hoeft die er nu inzitten zien er op de foto nog netjes uit
Merijn
Über-Spammer

Ik denk dat ik ze ook gewoon laat zitten... Het ziet er allemaal nog erg netjes uit, vind ik.
GerryTT

Haha, geintje Ad :wink: Merijn, ik heb wel nieuwe genomen omdat dat schuimrubber volgens mij water vasthoud. Heb de nieuwe ook een tijdje boven de kachel gehangen zodat die echt kon drogen.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

hehe, ik zie op de plaats van de bestuurders stoel, ook al weer het bekende briefje liggen.
(Hoolie)-Ad schreef:haha ik kom uit de beek he da zijn ECHTE boeren :D
leer eerst maar eens koeien melken. Dan mag je, jezelf de titel boer geven. :lol:
Ad van Haperen
Contacteer:

GerryTT schreef:Haha, geintje Ad :wink:
weet ik (Y)
Johan schreef:hehe, ik zie op de plaats van de bestuurders stoel, ook al weer het bekende briefje liggen.
(Hoolie)-Ad schreef:haha ik kom uit de beek he da zijn ECHTE boeren :D
leer eerst maar eens koeien melken. Dan mag je, jezelf de titel boer geven. :lol:
wij drinken hier altijd gelijk uit de tepels dat vinden wij lekkerder haha
Vos

als je dat spul weghaald word je echt gestoord op de snelweg.... tenminste ik wel... wat een lawaai (N) :lol:
Haas
Car: Megane RS

stoelen zijn idd netjes, maar dat had ik je al verteld toen ik de BBQ op kwam halen. Jij had je oren vast vol met wat anders... ;)
Ziet er goed uit merijntje, ook btje opgeruimd zie ik...zeeen van ruimte meer! (Y)
Merijn
Über-Spammer

@Johan:

Bedoel je deze??? KLIK
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

join the club ik heb een rode:
mooi
:lol:
Daniël W.
Car: 5TL-T

Merijn schreef:Steef,

Kun jij mij vertellen hoe die dorpel er dan uitziet?? Zit er inderdaad een 'flap' die over de bovenste dorpelrand valt? Dat kan ik op jouw foto namelijk niet zien... Foto met de deur open misschien? ;)
[img]http://members.home.nl/dmwilmink/images ... rpel_4.JPG[/img]

Zo ziet ie er aan de bovenkant uit (nog niet vast natuurlijk, en de foto is wat schuin van boven genomen :p ), die rand puntlas je gewoon vast net als de onderste rand. En die deling op de achterste scherm, ach als je dat goed behandelt heb je nergens last van. Beter als een lasnaad vlak boven de koker, zit je tegen de binnenscherm aan, en dat lijkt me wat gevoeliger voor roest... :)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Merijn
Über-Spammer

Hmm... ik kan er effe weinig van maken, maar ik zal er nog eens effe naar gaan zitten staren. Bedankt in ieder geval. (Y)

@Johan: Cool dat we die dingen nog hebben! Ik zal de mijne binnenkort ook effe scannen, zodat ie wat beter leerbaar is. :)

Na wat slechte ervaringen bij Renault Ahrend in Oss moet ik ze toch effe een pluim in hun *** steken. :) Heb eerder deze week even gebeld of ik de dorpels terug kon geven (had ze al opgehaald en betaald) en dat kon dus. Vanmiddag effe afgegeven en mijn geld terug gehad. (Y) Daarnaast ook nog even met de magazijnman staan lullen over miniaturen en zo... Erg relaxed. :) Met als gevolg dat ik een 2005-versie van Dialogys heb meegekregen! De originele CD's! Effe kijken of ik ze geinstalleerd krijg. Scheelt toch weer 5 jaar met de versie die ik nu heb. Zeer relaxed!
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Vos schreef:als je dat spul weghaald word je echt gestoord op de snelweg.... tenminste ik wel... wat een lawaai (N) :lol:
Nee joh, valt best mee. Rijd al een jaar zonder... :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie