stoterende motor

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
insane

Hallo mensen,

Ik heb een renault megane coupe 2.0 uit 98 met gas.

Nu heb ik sinds een week last als ik op gas rijd dat hij ineens tijdens optrekken inhoud en weer een stoot gas geeft. Dit doet hij nu steeds vaker. Nu heb ik hem op benzine gezet en merk ik ook heel lichtjes dat hij af en toe inhoud en nu begint hij toch steeds meer te laten merken dat hij stotterd

Mijn deksel op de motor ademde olie zodanig dat mijn 4e bogies erg vochtig is geworden door olie. Nu heb ik alles er uit gehaald en schoon gemaakt. De bogies kabels zijn door gemeten 4e gaf 1.71 aan en de andere 3 1.16 als weerstand waarde. Alles nu schoon gemaakt 4e bogies was iets zwart is ook schoon gemaakt en alles terug op de plaats gezet.

nu is het probleem niet verholpen. Ook als e motor staionair loopt loopt hij heel vaak net onder de 700 toeren grens waardoor hij bijna de neiging heeft om af te slaan. geeft meer wat meer gas en zo blijft hij zich maar constant corrigeren.

waar zou deze problemen aan liggen. alvast bedankt voor jullie advies.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Wanneer zijn je kleppen voor het laatst gesteld?
insane

heb 8 maanden terug een grote buurt laten doen toen was de kleppenspeling maximaal. advies van monteur na 20000 km opnieuw laten meten en afstellen indien nodig.

Compressies in koppen gemeten dit is allemaal 13 bar op 1 na die is 12.5 bar. dit is een goede half jaar gemeten.
Bart V

Wat is de kmstand?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

zou ook een sensor kunnen zijn toch?

ik heb dat met een clio 16v ook gehad. echter alleen als hij koud was. toen was het de koudestartsensor. kan dat het niet zijn?
Riël
Über-Spammer

Compressietest laten uitvoeren.
Misschien versleten kleppen/zittingen of koppakking.
Niet zo heel gek bij een megane op gas hoor, zit er wel aan te komen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Hoe zijn je bougiekabels?
Misschien handig om de bougies te vervangen als ze vuil zijn geweest, ik weet niet of dat uitmaakt maar zou het me kunnen voorstellen.

Stotteren is bij een mégane vaak ook gevolg van een vervuilde stappenmotor, of een gescheurd slangetje van de MAPsensor.
Al komt dat meer voor bij de 1.6e, volgens mij kan het ook bij een 2.0 verkeerd gaan.
Zie http://www.meganeclub.nl/index2.html en dan bovenin klikken op FAQ.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dat is ook wat ik meen :wink:
insane

km stand 165k
compressiemeting 10k terug gedaan 13 bar druk is goed.
kleppen hoeven pas na 10k weer nagemeten te worden.

heb renault garage gebelt ga hem morgen aan de computer hangen. wat monteur idd zei is dat het een sensor was maar hij doet dit bij koud en warm. dus ja hopelijk dat de computer wat zegt.

Andere monteur zei dat het de gaskleppen waren dat die misschien vies zijn. :( hoop niet dat dit tig euros gaan kosten
Plaats reactie