ik heb een clio B phase 1, 1.4 si (16v) bouwjaar 2000
ik heb al een sportuitlaat onder mijn clio..
maar toch hoor ik nog iets gefluit bij de motor vandaan als ik wat hoger in de toeren zit..
ik denk dat ik dat oplos met een powerfilter..
ik heb niet meer dan 100 euro over voor een powerfilter.. zoals een k&n 57i filter ofzo die ver over de 100 euro kost...
weet iemand een andere oplossing hoe ik het kan maken??
ik wil niet heeeeeel veeeel kabaal...
voorbeeld bij mij onder de motorkap
[img]http://look2me.nl/userimages/9231_20062006130040.jpg[/img]
powerfilter @ clio b 1.4 si 16v
reacties?????
foto's?????
tips??
voorbeelden???

foto's?????
tips??
voorbeelden???

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Koop een inlegfilterje van bv K&N of Green. Kost je 6-7 tientjes.
Haal je dempingsbox compleet weg totaan je "inlaattrechter" waar je hem vanaf kan trekken. (zie de naad op "2 uur" van je "16V" logo op je spruitstuk) Oftewel, je houd alleen je echte luchtfilterhuis over en klaar is je brute , goed hoorbare en diepe brommerige geluid bij gasgeven.
did it, done it en heard it. Heb ooit een Megane coupe gehad met zo'n zelfde systeem. 'T werkt.
Haal je dempingsbox compleet weg totaan je "inlaattrechter" waar je hem vanaf kan trekken. (zie de naad op "2 uur" van je "16V" logo op je spruitstuk) Oftewel, je houd alleen je echte luchtfilterhuis over en klaar is je brute , goed hoorbare en diepe brommerige geluid bij gasgeven.

did it, done it en heard it. Heb ooit een Megane coupe gehad met zo'n zelfde systeem. 'T werkt.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
het is niet erg dat de motor fluit..
hebben meer renaults
alleen ik vind het niet mooi:P
dus het moet anders
hebben meer renaults
alleen ik vind het niet mooi:P
dus het moet anders

ik heb de demper bak rechts naast de motor er al tussen weg gehad..
vervangen door een buis, maar geen geluid verschill..
zou het dan wel helpen als ik alleen een vervangings filter koop??
het geluid blijft dan toch hetzelfde, je heb dan alleen 1 of 2 pk winst ofzo??
vervangen door een buis, maar geen geluid verschill..
zou het dan wel helpen als ik alleen een vervangings filter koop??
het geluid blijft dan toch hetzelfde, je heb dan alleen 1 of 2 pk winst ofzo??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
OOk geen buis monteren of iets dergelijks. Haal je inlegfilter er eens uit en geef dan eens gas. Is het geluid diep en hoor je een mooi aanzuiggeluid ??? Klaar. Monteer je filter weer terug of monteer een sportfilter. Monteer alleen dat "trechtertje" teug zodat je filter vastzit en klaar. Je buis die je heb gemonteert zorgt ervoor dat je aanzuiggeluid (want daar heb ik het over) wordt gedempt. En als ik het goed begrijp wil joij een mooi sportief geluid met gasgeven, dat krijg je nu dus.
Oh ja en je krijgt echt geen pk-winst door montage van een sportfilter. Hij ademt alleen iets beter/vrijer.
Oh ja en je krijgt echt geen pk-winst door montage van een sportfilter. Hij ademt alleen iets beter/vrijer.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
kun je misschien iets duidelijker zijn voor een beginner 
helemaal geen filter in het filterhuis??
de demperbak enzo allemaal weg halen??

helemaal geen filter in het filterhuis??
de demperbak enzo allemaal weg halen??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Om het geluid te ervaren moet je helemaal die box die rechts op de foto staat compleet weghalen. (rubber bandje loshalen, ferme ruk eraan geven en hij is los van de "trechter" voor je daadwerkelijke luchtfilterhuis. (deze zit voor je gasklephuis en op de foto gezien recht boven je logo "Renault 16V" op je spruitstuk). Als je dan de "trechter" inkijkt zie je een luchtfilter zitten, 3 torx-schroefjes losdraaaien en je kan de "trechter" ook verwijderen. Je hebt dan helemaal geen luchtfilter. Als je nu een paar keer gasgeet, hoor je een heel diep aanzuiggeluid en dat is wat je wilt.
Monteer je luchtfilter weer terug of plaats een sportfilter. schroef de "trechter" weer terug en monteer die complete box rechts niet meer terug. Monteer altijd een filter ivm grote stofdelen en dergelijke die anders je moter in kunnen komen.
Nu zal je denken dat je motot warme lucht aanzuigt. Is gedeeltelijk waar. Maar je motor gaat er iig niet slechter van lopen en zelfs maybe iets zuiniger omdat hij makkelijker lucht krijgt doordat er geen obstakel is zoals een inlaatstrook, een geribbelde pijp en een box.
Monteer je luchtfilter weer terug of plaats een sportfilter. schroef de "trechter" weer terug en monteer die complete box rechts niet meer terug. Monteer altijd een filter ivm grote stofdelen en dergelijke die anders je moter in kunnen komen.
Nu zal je denken dat je motot warme lucht aanzuigt. Is gedeeltelijk waar. Maar je motor gaat er iig niet slechter van lopen en zelfs maybe iets zuiniger omdat hij makkelijker lucht krijgt doordat er geen obstakel is zoals een inlaatstrook, een geribbelde pijp en een box.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
die complete box heb ik al eruit gehad en dat hielp niks kwa geluid..
wat heeft het voor zin als ik die trechter eraf haal??
wat heeft het voor zin als ik die trechter eraf haal??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dan kun je je luchtfilter zelf ook weghalen en dan moet je eens gasgeven. Met stationair lopen hoor je niets. Als je nu met gasgeven niets hoort, dan toch maybe maar eens denken aan een sportfilter, omdat een originele filter het geluid dempt. Maar aanschaf van een sportfilter zou ik pas doen als het geluid beter hoorbaar is als je de complete trechter incl. filter heb verwijderd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Locatie: Hardenberg, NL
- Contacteer:
Ipv een dure K&N kun je ook een imitatie open luchtfilter monteren
Stukkie wavin pvc buis erbij, ben je voor 35 euro klaar.
Een Green ofzo is dacht ik ook wel minder prijzig dan een K&N, en dan heb je volgens mij ook benodigde materialen om het te monteren.
Voor een imitatie/universele (van bijv. Autostyle) moet je zelf iets verzinnen om 'm vast te houden/maken, maar dan heb je het wel goedkoop voor elkaar.
Het stukkie wavin pvc buis geeft het net ff een donkerder geluidje, is in ieder geval mijn ervaring
Oh ja, je kunt ook even kijken op http://www.platimex.nl/2e.html
voor een JR filter, lijkt me ook iets goedkoper dan K&N.

Stukkie wavin pvc buis erbij, ben je voor 35 euro klaar.
Een Green ofzo is dacht ik ook wel minder prijzig dan een K&N, en dan heb je volgens mij ook benodigde materialen om het te monteren.
Voor een imitatie/universele (van bijv. Autostyle) moet je zelf iets verzinnen om 'm vast te houden/maken, maar dan heb je het wel goedkoop voor elkaar.
Het stukkie wavin pvc buis geeft het net ff een donkerder geluidje, is in ieder geval mijn ervaring

Oh ja, je kunt ook even kijken op http://www.platimex.nl/2e.html
voor een JR filter, lijkt me ook iets goedkoper dan K&N.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)