Clio Baccara aankoop advies en vraagjes

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
micha

Hoi!

Ik ben aan het kijken naar een 1.8 clio baccara.
Ik heb een jaartje rond gereden in een 1.2 in Engeland, en clio beviel goed. Nu wil ik wat meer luxe en power dus ben ik aan het kijken naar een baccara... een 16v is ook leuk, maar net wat te veel van het goeie (qua verzekering en wegenbelasting enzo)
Ik heb een aardige baccra gevonden op internet, voor een zacht prijsje.
De MAAR die er aan vast zit is dat de stuurbekrachtigingspomp stuk schijnt te zijn.
Nu had ik een paar vraagjes die ik liever hier stel dan aan de verkoper:

- Ik het zo dat hij nu rijd als een auto zonder stuurbekrachtiging?
- Hoeveel kost een nieuw (2e hands) pompje? Heb al gezocht maar kon niet direct wat vinden.
- Zit er verschil tussen de stuurbekrachtiging installatie van een 16v en een Baccara?
- Kan ik ergens aan zien of het daadwerkelijk de pomp is of moet ik de verkoper maar geloven?

Ik ga morgen kijken, en wil natuurlijk zo kritisch mogelijk kijken, en niet meteen te hard van stapel lopen. Zijn er nog specifiek dingen waar ik naar moet kijken bij dit model clio?
Ik heb het 16v aankoop topic al gelezen en best wat nuttige tips opgevangen... meer tips zijn altijd welkom!

Alvast bedankt!

Micha
havermout
Contacteer:

Hoi,

Ja hij stuurd als een wagen zonder stuurbekrachtiging. Vriendin van mij had een clio diesel uit 92 waarvan de pomp ook stuk was. Hij stuurd dan inderdaad zwaar. Is nooit vervangen, dus geen idee wat hij kost.

Ik ben zelf sinds 3 weken in bezit van een clio baccara uit 1992.
Ik heb zelf problemen met de koeling. Door roestvorming in het koelwater slijten de waterpijpjes nogal hard. Ik varvang bijna alles maar dat kost nogal wat.
radiateur slangen 70 euro. Waterpomp 80 euro. Thermocontact 40 euro thermostaat 20 euro. Waterpijp 40 euro.
micha

bedankt voor je antwoord! 250 valt dan opzich nog best mee voor het vervangen van je koel systeem.
havermout
Contacteer:

Tsja, ik vind het redelijk veel voor een auto die ik voor 450 euro heb gekocht.
Waarschijnlijk moet de radiateur ook nog. Maar dan heb ik wel een auto waarvan ik weet wat ik er aan heb.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Is het een baccara met airco..

Zo ja, dan heb je heel veel geluk nodig om een pomp te vinden, er zit dan namelijk een electrische stuurbekrachtigingpomp op.

Probeer er dan maar een van een diesel te vinden :wink: Heb je meer kans dat je hem kan vinden.

Succes.
Tom
Moderator
Car: MB

als je voor 450 euro een auto koopt van meer dan 10 jaar oud dan moet je niet zeuren over een paar honderd onkosten na een tijdje. Dingen slijten nou eenmaal
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Car: Megane RS

Frits schreef:Is het een baccara met airco..

Zo ja, dan heb je heel veel geluk nodig om een pomp te vinden, er zit dan namelijk een electrische stuurbekrachtigingpomp op.

Probeer er dan maar een van een diesel te vinden :wink: Heb je meer kans dat je hem kan vinden.

Succes.
Bart V heeft nog een heel systeem liggen met elec pomp :)

Volgens mij stuurt het zwaarder dan zonder stuurbekrachtiging, want je moet die vloeistof ook nog ff rondpompen.
micha

Ik zag de set van Bart V al staan op de marktplaats. Ik bel hem wel even vandaag. Wat is een goede prijs voor zo'n setje?

Ik heb hem gewoon gekocht, hij was goedkoop en dan houd ik nog genoeg geld over om er nog wel eea aan te doen, daarnaast was hij van binnen ook erg goed. Ben er heel blij mee, behalve de spierpijn van het sturen. :p (gaat echt erg zwaar, staan ook brede banden onder).
Erik (Schepjes)
Contacteer:

mietje :lol:
mikko
Contacteer:

Volgens mij is een auto zonder stuurbekrachting lichter qua dan een auto met kapotte bekrachtiging.. :D
micha

Ik reed een klein stukje in een andere auto (zonder stuurbekrachtiging) en dacht.. goh, wat rijd dit super licht zeg.

Ga het zsm fixen.. sonde van de auto om het niet te doen. :)
Plaats reactie