Mike's clio> Nieuwe Clio campus 1.4 16v! (foto's)
-
- Moderator
- Car: MB
daarom zeg ik ook niet dat je er werkelijk pk's bij krijgt, want dat zal wel meevallen. Wat je zegt klopt, onderin trekt hij iets eerder met kat maar over zijn geheel vind ik hem plezieriger rijden met katvervanger
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
begreep dat een kat eruit altijd pk's opleverde... dus als ik het goed begrijp wordt me auto trager, of is dat niet te merken??
gaat me er meer om dat mijn kat nu wat begint te ratelen, dus de boel komt los en kan verstopt raken. als ik straks naar noorwegen ga wil ik dat risico niet lopen. dus dacht een l'eeggehaalde kat' is dan wel safe. maar vermogens verlies is ook weer niet de bedoeling...
gaat me er meer om dat mijn kat nu wat begint te ratelen, dus de boel komt los en kan verstopt raken. als ik straks naar noorwegen ga wil ik dat risico niet lopen. dus dacht een l'eeggehaalde kat' is dan wel safe. maar vermogens verlies is ook weer niet de bedoeling...
-
- Moderator
- Car: MB
wie zegt dat het je vermogen kost. Per saldo zal het niet zoveel uitmaken denk ik.
En een rammelende kat is een kapotte. Die zul je toch moeten vervangen (het zij door een kat of katvervanger)
En een rammelende kat is een kapotte. Die zul je toch moeten vervangen (het zij door een kat of katvervanger)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Een kapotte kat kost je vermogen! Een katvervanger zorgt voor een lekkerder geluid en het trekt wat beter op! Hij wordt er iig niet trager op hoor.
ff zo uit ervaring, kijk eens WAT die ratel vooroorzaakt. 9 van de 10 keer is dat namelijk het hitteschildje en niet het binnenwerk. Maar goed, dat zie je ook als je m eraf haalt...mike16v schreef:begreep dat een kat eruit altijd pk's opleverde... dus als ik het goed begrijp wordt me auto trager, of is dat niet te merken??

heb weer het een en aander aan onderhoude gedaan.
- Katalysator vervangen (zat wel veel losse sooi in) )vervangen door een lege kat, niet veel meer geluid, maar een mooi warm vol geluidje)
- 2 nieuwe voorbanden laten monteren.
- Nieuwe dak goten gemonteerd en dak dragers. (voor de dakkoffer, die mee gaat naar noorwegen (pas in augustus, maaroed, beetje voorpret altijd leuk)
- zondag octend in de warmte met thijs ff de voorschijven en blokken vervangen ging allemaal goed alleen kregen we die 2 boutjes niet los om de schijf op zijn plek te houden na demontage wielen. dus die hebben we maar uit geboord...
In de planning staat nog kleppen stellen.
en na de vakanie eind augustus ongeveer de verlagings veren monteren.
zo staat ie er bij met dakdragers.... lijkt wel een gezinswagen zo
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/voor-mike.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/zij-mike.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/dak.jpg[/img]
- Katalysator vervangen (zat wel veel losse sooi in) )vervangen door een lege kat, niet veel meer geluid, maar een mooi warm vol geluidje)
- 2 nieuwe voorbanden laten monteren.
- Nieuwe dak goten gemonteerd en dak dragers. (voor de dakkoffer, die mee gaat naar noorwegen (pas in augustus, maaroed, beetje voorpret altijd leuk)
- zondag octend in de warmte met thijs ff de voorschijven en blokken vervangen ging allemaal goed alleen kregen we die 2 boutjes niet los om de schijf op zijn plek te houden na demontage wielen. dus die hebben we maar uit geboord...
In de planning staat nog kleppen stellen.
en na de vakanie eind augustus ongeveer de verlagings veren monteren.
zo staat ie er bij met dakdragers.... lijkt wel een gezinswagen zo

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/voor-mike.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/zij-mike.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/dak.jpg[/img]
vind die 19 wielen best cool staan 
nu nog ff verlagen idd
alvast prettige vakantie

nu nog ff verlagen idd

alvast prettige vakantie

ja, kan best wel die velgies toch..Haas schreef:vind die 19 wielen best cool staan
nu nog ff verlagen idd
alvast prettige vakantie
duurt nog ff hoor die vakantie... 13 augustus pas... dus die dragers zijn er alweer af, was ff om uit te proberen, maar geeft vele lawaai met open dak...
Laatst gewijzigd door mike16v op ma 12 jun 2006 9:24, 1 keer totaal gewijzigd.
ja, met open dak wel ja... Probeer het nog maar eenkeer met het dakkoffer erop, dan kun je pas lachen
Heb je wel een extra versterkertje nodig om elkaar binnen te kunnen verstaan, haha

haha! ja dat geloof ik meteen! maar hard mag je daar toch niet, dus misschien valt het nog mee...Haas schreef:ja, met open dak wel ja... Probeer het nog maar eenkeer met het dakkoffer erop, dan kun je pas lachenHeb je wel een extra versterkertje nodig om elkaar binnen te kunnen verstaan, haha
weet iemand een betaalbare oplossing voor mijn verbleekte mistachterlampen?
nieuw kosten ze bij renault ruim 50,- per stuk...
en passen die achter mistlampen van ander megane's ook? de scenic bijvoorbeeld?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/mistlampen2.jpg[/img]
nieuw kosten ze bij renault ruim 50,- per stuk...
en passen die achter mistlampen van ander megane's ook? de scenic bijvoorbeeld?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/mistlampen2.jpg[/img]
zijn ze onderdeelnummers van een scenic dezelfde?
ik heb er ook last van, ik kreeg commentant 4 als tip, ga het vanavond even proberen.
polijsten en ff spuilten moet ook kunnen.
weet jij wat ze nieuw kosten ?
there is no spoon.
ja ze kosten nieuw ruim 50 euro per stuk! dat is de hele lamp unit... helaas verkopen ze niet de kapjes los.Tijn schreef:ik heb er ook last van, ik kreeg commentant 4 als tip, ga het vanavond even proberen.
poetsen hebik ook al is geprobeerd. zit te denken om in mijn fase 2 lampen de mist lamp te maken en die andere dan maar rood mee te spuiten ofzo
in de phase 2 zitten de mistlampen toch geintegreerd? dan kan je toch een phase 2 kentekenplaathouder nemen ? of die van een 5-deurs ...
there is no spoon.
ja daar zit ik aan te denekn, alleen is het nog niet zo simpel die goed aan te sluiten in die fase 2 lampen...Tijn schreef:in de phase 2 zitten de mistlampen toch geintegreerd? dan kan je toch een phase 2 kentekenplaathouder nemen ? of die van een 5-deurs ...
je hebt de stekkers toch al een keer verbouwd ?
je kan ze ook weglaten, ze zijn niet verplicht trouwens.
maar als je er nou eens ene busje transparant rode lak overheen deed ?
Ik zal zo eens kijken hoe dat bij de mijne wordt, dan doe ik wel ff verslag ok ?
Ik zal zo eens kijken hoe dat bij de mijne wordt, dan doe ik wel ff verslag ok ?
there is no spoon.
goed idee!Tijn schreef:je hebt de stekkers toch al een keer verbouwd ?
laat het me weten!
Wij lossen het altijd op met een spuitje blanke lakmike16v schreef:ja ze kosten nieuw ruim 50 euro per stuk! dat is de hele lamp unit... helaas verkopen ze niet de kapjes los.Tijn schreef:ik heb er ook last van, ik kreeg commentant 4 als tip, ga het vanavond even proberen.
poetsen hebik ook al is geprobeerd. zit te denken om in mijn fase 2 lampen de mist lamp te maken en die andere dan maar rood mee te spuiten ofzo

Eerst ff lichtjes opschuren

Je kunt ook kiezen voor witte mistlampen, verkrijgbaar bij Reichhard

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Nee
geen witte lampen in een rode coupé 

't is wel erg warm, te warm voor spuitwerk eigenlijk...
ik wacht ff tot vanavond als het wat afgekoeld is....
ik wacht ff tot vanavond als het wat afgekoeld is....
there is no spoon.
ik heb het wel geprobeerd, het ging niet briljant gezien de warmte en ik had wat haast, had ook wat veel last van spuitnevel dus ze zijn hier en daar wat aan de doffe kant.
Binnenkort nog eens testen, maar het ziet er hoopgevend uit.
there is no spoon.
en jij had transparante rode lak gebruikt?Tijn schreef:ik heb het wel geprobeerd, het ging niet briljant gezien de warmte en ik had wat haast, had ook wat veel last van spuitnevel dus ze zijn hier en daar wat aan de doffe kant.
ja, die achterlichtspray van motip.
there is no spoon.
wilde me kleppen stellen, kom ik erachter dat de klepdeksel met grote torx vastzitten... pfff die had ik dus niet. heb maar T40 en niet groter. wie weet welke maat ik moet hebben??
en moet ik nog meer speciaal gereedschap hebben?
en moet ik nog meer speciaal gereedschap hebben?
WEet je zeker dat je goed zit? Dan ga je richting torx 50 of 55. Draai niet je kopbouten eruit 

of ik goed zit??Riël schreef:WEet je zeker dat je goed zit? Dan ga je richting torx 50 of 55. Draai niet je kopbouten eruit
het is het eerste wat ik los moet maken... op het plastic kapje van de boegies na...
zo idioot da ze daar torx voor nemen...

Ik meet het wel ff op.
EDIT >> net gemeten, het is T50
EDIT >> net gemeten, het is T50
Laatst gewijzigd door Tijn op do 15 jun 2006 7:46, 1 keer totaal gewijzigd.
there is no spoon.