R5 GTT k-tec
-
- Car: GTT
het probleem is ie schuin komt te ligt waardoor de poelie van waterpomp met zijkant tegen chasisbalk loopt als ik vlot door een bocht naar links ga.
Dat gaat geen reet uitmaken, das tegen kantelen in de lengterichting.eevvoo schreef:probeer dit maar eens
http://volvo.onderdeel-nodig.nl/product ... &bg=DEEDFE
zal een stuk beter gaan dan..
Ik denk dat je de verkeerde motorsteunen hebt gebruikt Danny. Je moet dezelfde steunen als een GTE/Baccara hebben, zowel links als rechts. Achter zijn ze allemaal hetzelfde.
Mrtn = Maarten
-
op moter is van mn gte sloper afgekomenMrtn schreef:Dat gaat geen reet uitmaken, das tegen kantelen in de lengterichting.eevvoo schreef:probeer dit maar eens
http://volvo.onderdeel-nodig.nl/product ... &bg=DEEDFE
zal een stuk beter gaan dan..
Ik denk dat je de verkeerde motorsteunen hebt gebruikt Danny. Je moet dezelfde steunen als een GTE/Baccara hebben, zowel links als rechts. Achter zijn ze allemaal hetzelfde.
die van mn bak is van mn bacara afgekomen volgensmij en de bak uit mn sloop gte maarja beide jb3 bakken
(en heb nu mb performance motersteunrubbers gemonteerd)
-
- Contacteer:
ok, heb je met het vastmaken van je motorsteunen ook die extra beugeltjes weer teruggeplaatst die onder je subframe komen? ik zal vananvond wel even een foto'tje schieten hiervan....
-
er zit links 1 en rechts maar 1 gat dus dat kan niet fout of ik heb een gat over het hoofdgezienMrtn schreef:zitten de steunen in de goede gaten in het subframe?? Het kan bijna niet missen, maar toch....
-
hm bij de bak steun zit een plaatjeMartijnberk schreef:ok, heb je met het vastmaken van je motorsteunen ook die extra beugeltjes weer teruggeplaatst die onder je subframe komen? ik zal vananvond wel even een foto'tje schieten hiervan....
maar links heeft er altijd alleen maar een ring bijgezeten
wel is er in die hoek mn sleepoog verwijdert weet niet of die er iets mee te maken had
(is verwijdert voor interkoeler en met gte blok nooit last van gehad alleen nu met 1.7T)
-
plaatje bij motersteun bij blok van ander subframe afgehaald en gemonteerd helpt niksMartijnberk schreef:ok, heb je met het vastmaken van je motorsteunen ook die extra beugeltjes weer teruggeplaatst die onder je subframe komen? ik zal vananvond wel even een foto'tje schieten hiervan....
-
alles zit goed net een gte steun van bij bak erbij gepakt is hetzelfde.Danny van Duren schreef:er zit links 1 en rechts maar 1 gat dus dat kan niet fout of ik heb een gat over het hoofdgezienMrtn schreef:zitten de steunen in de goede gaten in het subframe?? Het kan bijna niet missen, maar toch....
nu weet ik het echt niet meer

-
daar hou ik niet van maar heb de bak steun weer gemonteerd en trekken aan de moter en krijg hem niet meer tegen chassisMrtn schreef:dan moet je 't zelf gaan opvullenlijkt me ook niet erg lastig

-
net proefgereden en weg geluid
maar nu wat me opviel is dat ie beter schakelt nu en beter op gas reageerd, en mn koppeling anders aanvoelt kan dit allemaal door die steunen komen?
en nog een vraagje bij de 160km per uur zit ik al rond de 5000rpm in zn 5 is dit normaal?(koppeling is nieuw)

maar nu wat me opviel is dat ie beter schakelt nu en beter op gas reageerd, en mn koppeling anders aanvoelt kan dit allemaal door die steunen komen?
en nog een vraagje bij de 160km per uur zit ik al rond de 5000rpm in zn 5 is dit normaal?(koppeling is nieuw)
-
de hardere steunen geven inderdaad een betere respons op je gas 

Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Ja da's wel normaal.Danny van Duren schreef:net proefgereden en weg geluid![]()
![]()
Da's 32 km per 1000 toeren, dus bij 6000 rij je 192 en bij 6500 rij je 208.
-
Riël schreef:Ja da's wel normaal.Danny van Duren schreef:net proefgereden en weg geluid![]()
![]()
Da's 32 km per 1000 toeren, dus bij 6000 rij je 192 en bij 6500 rij je 208.
oh ok dan is het goed

-
bedoeling is moterblok heel houdenMrtn schreef:nou... die van rijdt 220 (zonder absurde afwijking), maar echt niet 7000tpm, dat redt ie nooit niet. dan komen er meer kleppen door je kap heen dan er ooit in de motor hebben gezeten

maar hoeveel toeren kan ie maken in z'n 5, belast? die van mij wil echt niet ver boven de 6000tpm komen in z'n 5.... en dan rij ik 220 (een VW achter mij reed tussen de 215 op de teller om te zien of mijn kmteller een leugenaar was)
Mrtn = Maarten
-
Mrtn schreef:maar hoeveel toeren kan ie maken in z'n 5, belast? die van mij wil echt niet ver boven de 6000tpm komen in z'n 5.... en dan rij ik 220 (een VW achter mij reed tussen de 215 op de teller om te zien of mijn kmteller een leugenaar was)
kan ik nu niet zien hij wil niet harder dan 175
en dan vanaf 150 met moeite naar mijn mening dusja daarom eerst andere uitlaat nu en dan gaan we effe naar duitsland

-
maar die van mij word in de downpipe en dan nog 1m of wat goed geknepenMrtn schreef:mijn uitlaat is aan de downpijp ook flink geknepen, moet ik nog eens veranderen, maar de motor heeft er geen last van, drukt ie er toch wel door.
-
maarja ik denk nie dat die naar 40mm geknepen ism net als bij mij gteMrtn schreef:mijne ook en geen problemen mee
als je 160 rijd bij 4800 toeren dan rijd je 200 bij 6000 toeren. Wat voor versnellings bak heb je in je auto? en wat voor maar banden heb je?
en ik kan me ook niet voorstellen dat die 4cm downpipe het grote probleem is... Heb je al een externe turbodruk meter gemonteerd??
en ik kan me ook niet voorstellen dat die 4cm downpipe het grote probleem is... Heb je al een externe turbodruk meter gemonteerd??
-
Abel schreef:als je 160 rijd bij 4800 toeren dan rijd je 200 bij 6000 toeren. Wat voor versnellings bak heb je in je auto? en wat voor maar banden heb je?
een jb3 uit mijn sloop GTE banden 195/45/15
en externe turbodruk meter? wat is het verschil daarmee met de originele van volvo op de volvo plaat?
-
heb er overigens een andere drukmeter op mn spruitstuk gemonteerd gehad en de druk was 0,5/07 bar meen ik me te herinnerenDanny van Duren schreef:Abel schreef:als je 160 rijd bij 4800 toeren dan rijd je 200 bij 6000 toeren. Wat voor versnellings bak heb je in je auto? en wat voor maar banden heb je?
een jb3 uit mijn sloop GTE banden 195/45/15
en externe turbodruk meter? wat is het verschil daarmee met de originele van volvo op de volvo plaat?
als je dat bedoelt
-
de top bij mn gte was 190 bij 5500 toeren standaartAbel schreef:wat is de top van een GTE? en bij hoeveel rpm is dat? als een GTE 6500 toeren draait is je lagere top gelijk verklaart
en hij loopt nu 120 bij 3500 toeren dat ik weet
maar hoeso is lagere top dan verklaard?
en 6500 toeren haalde de gte niet 6000maar en dan stopte ie (standaart dan)
als je nu zegt 120 bij 3500 toeren is 3500/120X200= 5834toeren, dus je zou theoretischboven de 200 uit moeten komen met je auto bij 6000 toeren.
Dus pak eens een stukje autobahn en jaag dat ding vol in de toeren in zijn 5 kijken hoe hard hij gaat.. Volgens mij nix aan de hand.
Ben je al eens op een testbank geweest om te cheken hoeveel vermogen hij nu eigenlijk heeft??
Dus pak eens een stukje autobahn en jaag dat ding vol in de toeren in zijn 5 kijken hoe hard hij gaat.. Volgens mij nix aan de hand.
Ben je al eens op een testbank geweest om te cheken hoeveel vermogen hij nu eigenlijk heeft??
Zou ik toch een beetje mee uit kijken, bij zo'n motor die er zo houtje-touwtje in geprutst zit. Dat zijn wel de situaties waarbij je zo'n ding echt langdurig belast, en foutjes leiden tot motorschade.Abel schreef: Dus pak eens een stukje autobahn en jaag dat ding vol in de toeren in zijn 5 kijken hoe hard hij gaat.. Volgens mij nix aan de hand.
rev it like a rental
-
neej nog niet op de testbank geweest,Abel schreef:als je nu zegt 120 bij 3500 toeren is 3500/120X200= 5834toeren, dus je zou theoretischboven de 200 uit moeten komen met je auto bij 6000 toeren.
en de top is nu met moeite 175km moet ik wel rustig gasgeven als ik volgas geef dan trekt ie voor geen meter en word mengsel meteen arm