R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

het probleem is ie schuin komt te ligt waardoor de poelie van waterpomp met zijkant tegen chasisbalk loopt als ik vlot door een bocht naar links ga.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

eevvoo schreef:probeer dit maar eens :P

http://volvo.onderdeel-nodig.nl/product ... &bg=DEEDFE

zal een stuk beter gaan dan..
Dat gaat geen reet uitmaken, das tegen kantelen in de lengterichting.

Ik denk dat je de verkeerde motorsteunen hebt gebruikt Danny. Je moet dezelfde steunen als een GTE/Baccara hebben, zowel links als rechts. Achter zijn ze allemaal hetzelfde.
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:
eevvoo schreef:probeer dit maar eens :P

http://volvo.onderdeel-nodig.nl/product ... &bg=DEEDFE

zal een stuk beter gaan dan..
Dat gaat geen reet uitmaken, das tegen kantelen in de lengterichting.

Ik denk dat je de verkeerde motorsteunen hebt gebruikt Danny. Je moet dezelfde steunen als een GTE/Baccara hebben, zowel links als rechts. Achter zijn ze allemaal hetzelfde.
op moter is van mn gte sloper afgekomen
die van mn bak is van mn bacara afgekomen volgensmij en de bak uit mn sloop gte maarja beide jb3 bakken

(en heb nu mb performance motersteunrubbers gemonteerd)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

zitten de steunen in de goede gaten in het subframe?? Het kan bijna niet missen, maar toch....
Mrtn = Maarten
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

ok, heb je met het vastmaken van je motorsteunen ook die extra beugeltjes weer teruggeplaatst die onder je subframe komen? ik zal vananvond wel even een foto'tje schieten hiervan....
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:zitten de steunen in de goede gaten in het subframe?? Het kan bijna niet missen, maar toch....
er zit links 1 en rechts maar 1 gat dus dat kan niet fout of ik heb een gat over het hoofdgezien
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Martijnberk schreef:ok, heb je met het vastmaken van je motorsteunen ook die extra beugeltjes weer teruggeplaatst die onder je subframe komen? ik zal vananvond wel even een foto'tje schieten hiervan....
hm bij de bak steun zit een plaatje
maar links heeft er altijd alleen maar een ring bijgezeten
wel is er in die hoek mn sleepoog verwijdert weet niet of die er iets mee te maken had

(is verwijdert voor interkoeler en met gte blok nooit last van gehad alleen nu met 1.7T)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Martijnberk schreef:ok, heb je met het vastmaken van je motorsteunen ook die extra beugeltjes weer teruggeplaatst die onder je subframe komen? ik zal vananvond wel even een foto'tje schieten hiervan....
plaatje bij motersteun bij blok van ander subframe afgehaald en gemonteerd helpt niks
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:
Mrtn schreef:zitten de steunen in de goede gaten in het subframe?? Het kan bijna niet missen, maar toch....
er zit links 1 en rechts maar 1 gat dus dat kan niet fout of ik heb een gat over het hoofdgezien
alles zit goed net een gte steun van bij bak erbij gepakt is hetzelfde.

nu weet ik het echt niet meer (U)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

dan moet je 't zelf gaan opvullen :D lijkt me ook niet erg lastig
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:dan moet je 't zelf gaan opvullen :D lijkt me ook niet erg lastig
daar hou ik niet van maar heb de bak steun weer gemonteerd en trekken aan de moter en krijg hem niet meer tegen chassis :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

net proefgereden en weg geluid :p :D


maar nu wat me opviel is dat ie beter schakelt nu en beter op gas reageerd, en mn koppeling anders aanvoelt kan dit allemaal door die steunen komen?


en nog een vraagje bij de 160km per uur zit ik al rond de 5000rpm in zn 5 is dit normaal?(koppeling is nieuw)
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

de hardere steunen geven inderdaad een betere respons op je gas (Y)
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

idd, kan t bij de clio ook goed merken, reageert veel beter op t gas.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Danny van Duren schreef:net proefgereden en weg geluid :p :D


maar nu wat me opviel is dat ie beter schakelt nu en beter op gas reageerd, en mn koppeling anders aanvoelt kan dit allemaal door die steunen komen?


en nog een vraagje bij de 160km per uur zit ik al rond de 5000rpm in zn 5 is dit normaal?(koppeling is nieuw)
Ja da's wel normaal.
Da's 32 km per 1000 toeren, dus bij 6000 rij je 192 en bij 6500 rij je 208.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Riël schreef:
Danny van Duren schreef:net proefgereden en weg geluid :p :D


maar nu wat me opviel is dat ie beter schakelt nu en beter op gas reageerd, en mn koppeling anders aanvoelt kan dit allemaal door die steunen komen?


en nog een vraagje bij de 160km per uur zit ik al rond de 5000rpm in zn 5 is dit normaal?(koppeling is nieuw)
Ja da's wel normaal.
Da's 32 km per 1000 toeren, dus bij 6000 rij je 192 en bij 6500 rij je 208.



oh ok dan is het goed :)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

nou... die van rijdt 220 (zonder absurde afwijking), maar echt niet 7000tpm, dat redt ie nooit niet. dan komen er meer kleppen door je kap heen dan er ooit in de motor hebben gezeten :lol:
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:nou... die van rijdt 220 (zonder absurde afwijking), maar echt niet 7000tpm, dat redt ie nooit niet. dan komen er meer kleppen door je kap heen dan er ooit in de motor hebben gezeten :lol:
bedoeling is moterblok heel houden :p
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

maar hoeveel toeren kan ie maken in z'n 5, belast? die van mij wil echt niet ver boven de 6000tpm komen in z'n 5.... en dan rij ik 220 (een VW achter mij reed tussen de 215 op de teller om te zien of mijn kmteller een leugenaar was)
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:maar hoeveel toeren kan ie maken in z'n 5, belast? die van mij wil echt niet ver boven de 6000tpm komen in z'n 5.... en dan rij ik 220 (een VW achter mij reed tussen de 215 op de teller om te zien of mijn kmteller een leugenaar was)

kan ik nu niet zien hij wil niet harder dan 175
en dan vanaf 150 met moeite naar mijn mening dusja daarom eerst andere uitlaat nu en dan gaan we effe naar duitsland :p :D
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

mijn uitlaat is aan de downpijp ook flink geknepen, moet ik nog eens veranderen, maar de motor heeft er geen last van, drukt ie er toch wel door.
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:mijn uitlaat is aan de downpijp ook flink geknepen, moet ik nog eens veranderen, maar de motor heeft er geen last van, drukt ie er toch wel door.
maar die van mij word in de downpipe en dan nog 1m of wat goed geknepen
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

mijne ook en geen problemen mee :)
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:mijne ook en geen problemen mee :)
maarja ik denk nie dat die naar 40mm geknepen ism net als bij mij gte
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

als je 160 rijd bij 4800 toeren dan rijd je 200 bij 6000 toeren. Wat voor versnellings bak heb je in je auto? en wat voor maar banden heb je?

en ik kan me ook niet voorstellen dat die 4cm downpipe het grote probleem is... Heb je al een externe turbodruk meter gemonteerd??
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Abel schreef:als je 160 rijd bij 4800 toeren dan rijd je 200 bij 6000 toeren. Wat voor versnellings bak heb je in je auto? en wat voor maar banden heb je?

en ik kan me ook niet voorstellen dat die 4cm downpipe het grote probleem is... Heb je al een externe turbodruk meter gemonteerd??

een jb3 uit mijn sloop GTE banden 195/45/15

en externe turbodruk meter? wat is het verschil daarmee met de originele van volvo op de volvo plaat?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:
Abel schreef:als je 160 rijd bij 4800 toeren dan rijd je 200 bij 6000 toeren. Wat voor versnellings bak heb je in je auto? en wat voor maar banden heb je?

en ik kan me ook niet voorstellen dat die 4cm downpipe het grote probleem is... Heb je al een externe turbodruk meter gemonteerd??

een jb3 uit mijn sloop GTE banden 195/45/15

en externe turbodruk meter? wat is het verschil daarmee met de originele van volvo op de volvo plaat?
heb er overigens een andere drukmeter op mn spruitstuk gemonteerd gehad en de druk was 0,5/07 bar meen ik me te herinneren

als je dat bedoelt
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat is de top van een GTE? en bij hoeveel rpm is dat? als een GTE 6500 toeren draait is je lagere top gelijk verklaart ;)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ik heb echt geen idee wat een volvo motor aan boost heeft...

Maar ik vertrouw die kop nog steeds niet hoor!!!
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Abel schreef:wat is de top van een GTE? en bij hoeveel rpm is dat? als een GTE 6500 toeren draait is je lagere top gelijk verklaart ;)
de top bij mn gte was 190 bij 5500 toeren standaart
en hij loopt nu 120 bij 3500 toeren dat ik weet

maar hoeso is lagere top dan verklaard?

en 6500 toeren haalde de gte niet 6000maar en dan stopte ie (standaart dan)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

als je nu zegt 120 bij 3500 toeren is 3500/120X200= 5834toeren, dus je zou theoretischboven de 200 uit moeten komen met je auto bij 6000 toeren.

Dus pak eens een stukje autobahn en jaag dat ding vol in de toeren in zijn 5 kijken hoe hard hij gaat.. Volgens mij nix aan de hand.

Ben je al eens op een testbank geweest om te cheken hoeveel vermogen hij nu eigenlijk heeft??
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Abel schreef: Dus pak eens een stukje autobahn en jaag dat ding vol in de toeren in zijn 5 kijken hoe hard hij gaat.. Volgens mij nix aan de hand.
Zou ik toch een beetje mee uit kijken, bij zo'n motor die er zo houtje-touwtje in geprutst zit. Dat zijn wel de situaties waarbij je zo'n ding echt langdurig belast, en foutjes leiden tot motorschade.
rev it like a rental
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ja ok.. daarom dus eerst ff op de bank met dat ding he
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Abel schreef:als je nu zegt 120 bij 3500 toeren is 3500/120X200= 5834toeren, dus je zou theoretischboven de 200 uit moeten komen met je auto bij 6000 toeren.

Dus pak eens een stukje autobahn en jaag dat ding vol in de toeren in zijn 5 kijken hoe hard hij gaat.. Volgens mij nix aan de hand.

Ben je al eens op een testbank geweest om te cheken hoeveel vermogen hij nu eigenlijk heeft??
neej nog niet op de testbank geweest,

en de top is nu met moeite 175km moet ik wel rustig gasgeven als ik volgas geef dan trekt ie voor geen meter en word mengsel meteen arm
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

te arm merk je wel, daar sloop je je motor mee.. Te rijk houd hij ook verselijk van in hoor
Plaats reactie